• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F c20let ( Update ER ZIT WEER LEVEN IN )

@ITERSON wrote:Haha,da's precies wat ik had...,ik heb nu dus een lichtgewicht billet aluminium poelie over,want ik heb de 2snaren-poelie! :???:

Mocht je geinteresseerd zijn,laat maar weten.

Ivm nachtdienst heb ik alleen morgen pas weer tijd om te reageren!

Succes met de rest van de ombouw verder,ziet er top uit! :thumb

Je hebt een PM

De Astra staat sinds gisteren weer op eigen poten.

Ben begonnen met de bekabeling. Deze verschilt toch op een aantal vlakken met die van de Astra zelf.

Zo is de hoofdstekker van de Calibra waar ie oorspronkelijk in heeft gelegen anders. Die moest dus vervangen worden voor die van de Astra en de draden moesten netjes gesoldeerd en geisoleerd worden om eventueel vocht tegen te houden en de verbindingen tussen de draden te kunnen blijven garanderen. Dan de kabelboom netjes afgewerkt. Wil de motorruimte toch zo netjes mogelijk houden. Oogt ook veel netter als voorheen.

De loods heb ik ook maar even opgeruimd want het was toch een behoorlijke bende na de transplantatie.

194hetgaatlangzaamvooru.jpg

193weeropeigenbenenstaa.jpg

Morgen ga ik na het werk weer verder met de bekabeling en het verder aansluiten.

Ook heb ik weer een aantal spullen besteld voor de LET zoals Stahlflex Brandstofleidingen, een gepowdercoate afdekkap voor de distributie, nieuwe schroevenset voor het kleppendeksel en nieuwe houders voor de dynamo.

Nu nog op jacht naar een dynamo met de brede multiriem en een goeie bobine, want die heeft mijn c18xe niet en de LET wel.

De Astra staat sinds gisteren weer op eigen poten.

Ben begonnen met de bekabeling. Deze verschilt toch op een aantal vlakken met die van de Astra zelf.

Zo is de hoofdstekker van de Calibra waar ie oorspronkelijk in heeft gelegen anders. Die moest dus vervangen worden voor die van de Astra en de draden moesten netjes gesoldeerd en geisoleerd worden om eventueel vocht tegen te houden en de verbindingen tussen de draden te kunnen blijven garanderen. Dan de kabelboom netjes afgewerkt. Wil de motorruimte toch zo netjes mogelijk houden. Oogt ook veel netter als voorheen.

De loods heb ik ook maar even opgeruimd want het was toch een behoorlijke bende na de transplantatie.

194hetgaatlangzaamvooru.jpg

193weeropeigenbenenstaa.jpg

Morgen ga ik na het werk weer verder met de bekabeling en het verder aansluiten.

Ook heb ik weer een aantal spullen besteld voor de LET zoals Stahlflex Brandstofleidingen, een gepowdercoate afdekkap voor de distributie, nieuwe schroevenset voor het kleppendeksel en nieuwe houders voor de dynamo.

Nu nog op jacht naar een dynamo met de brede multiriem en een goeie bobine, want die heeft mijn c18xe niet en de LET wel.

Zo, na 2 weken afwezigheid ivm mijn werk ben ik afgelopen weekend weer bezig geweest met mijn Astratje.

Deze keer in mijn eigen kleine garage. De tellerbak uit de Calibra Turbo zit erin, de verweerde schroeven van het kleppendeksel zijn vervangen door nieuwe originele, de distributiekap is vervangen door een gepowdercoate, gaskabel is gemonteerd en nog een paar kleine zaken zijn gedaan. Op zich niet erg veel, maar ik moet toch ff de tijd doden totdat de nieuwe intercooler uit GBR binnen is.

Er is nog zat te doen ook al zijn het veel kleine dingen die er nog aan gedaan moeten worden.

200hettotaalplaatjemagg.jpg

199degepowdercoatedistr.jpg

201hetbeginteroptelijke.jpg

202detellersmettoerenta.jpg

Mooi project! Die 2 kleuren staan hem goed!

Gister zelf ook een Astra GSi turbo gekocht, alleen nog niet echt mee gereden!

Ben benieuwd!

Zo, na 2 weken afwezigheid ivm mijn werk ben ik afgelopen weekend weer bezig geweest met mijn Astratje.

Deze keer in mijn eigen kleine garage. De tellerbak uit de Calibra Turbo zit erin, de verweerde schroeven van het kleppendeksel zijn vervangen door nieuwe originele, de distributiekap is vervangen door een gepowdercoate, gaskabel is gemonteerd en nog een paar kleine zaken zijn gedaan. Op zich niet erg veel, maar ik moet toch ff de tijd doden totdat de nieuwe intercooler uit GBR binnen is.

Er is nog zat te doen ook al zijn het veel kleine dingen die er nog aan gedaan moeten worden.

200hettotaalplaatjemagg.jpg

199degepowdercoatedistr.jpg

201hetbeginteroptelijke.jpg

202detellersmettoerenta.jpg

Mooi project! Die 2 kleuren staan hem goed!

Ben benieuwd!

@Trompie wrote:Mooi project! Die 2 kleuren staan hem goed!

Ben benieuwd!

Hey Trompie,

Bedankt voor je positieve reactie. Heb vanmiddag toevallig je Astra MV6 topic doorgelezen. Oorspronkelijk was dit ook het plan voor die van mij. Totdat ik tegen die gekietelde C20LET aan ben gelopen. De Omega die het oorspronkelijke donorblok had is inmiddels verkocht. Soms kan het raar lopen. Denk wel dat je veel plezier aan de turbo zult beleven. Aan de MV6 natuurlijk ook.

Voor mij zal het nog wel een tijdje duren voordat ik hem kan gaan rijden. De winter staat immers voor de deur dus blijft de turbo mooi in de garage staan. Die van mij gaat in ieder geval geen sneeuw, pekel of regen meer zien.

Waar kom je trouwens vandaan? Misschien kan ik een keer bij je langskomen om je wagenpark te bewonderen.

@Trompie wrote:Mooi project! Die 2 kleuren staan hem goed!

Ben benieuwd!

Hey Trompie,

Bedankt voor je positieve reactie. Heb vanmiddag toevallig je Astra MV6 topic doorgelezen. Oorspronkelijk was dit ook het plan voor die van mij. Totdat ik tegen die gekietelde C20LET aan ben gelopen. De Omega die het oorspronkelijke donorblok had is inmiddels verkocht. Soms kan het raar lopen. Denk wel dat je veel plezier aan de turbo zult beleven. Aan de MV6 natuurlijk ook.

Voor mij zal het nog wel een tijdje duren voordat ik hem kan gaan rijden. De winter staat immers voor de deur dus blijft de turbo mooi in de garage staan. Die van mij gaat in ieder geval geen sneeuw, pekel of regen meer zien.

Waar kom je trouwens vandaan? Misschien kan ik een keer bij je langskomen om je wagenpark te bewonderen.

@tom76tls wrote:@Trompie wrote:Mooi project! Die 2 kleuren staan hem goed!

Ben benieuwd!

Hey Trompie,

Ik had toen voor een v6 gekozen, omdat het toen veel goedkoper was voor mij. Kon geschikt een blok en calibra donor voor weinig kopen. Bij een let zou me dat gewoon veel te duur worden.

Nu liep ik tegen deze complete Astra GSi Turbo aan. Scheelt me alweer een hoop gesleutel, maar is toch heel anders als je het zelf niet hebt gebouwd!

Ik kom uut Oost'n. Buitenaf ergens bij Deventer in de buurt.

@tom76tls wrote:@Trompie wrote:Mooi project! Die 2 kleuren staan hem goed!

Ben benieuwd!

Hey Trompie,

Ik had toen voor een v6 gekozen, omdat het toen veel goedkoper was voor mij. Kon geschikt een blok en calibra donor voor weinig kopen. Bij een let zou me dat gewoon veel te duur worden.

Nu liep ik tegen deze complete Astra GSi Turbo aan. Scheelt me alweer een hoop gesleutel, maar is toch heel anders als je het zelf niet hebt gebouwd!

Ik kom uut Oost'n. Buitenaf ergens bij Deventer in de buurt.

Terug
Naar boven