• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F c20let ( Update ER ZIT WEER LEVEN IN )

mooi project dit. ziet er nu al super uit

193weeropeigenbenenstaa.jpg

mooie foto. kleur combo is fucking vet

@Trompie wrote:Ik kom uut Oost'n. Buitenaf ergens bij Deventer in de buurt.

Dan woon je niet erg ver van mij vandaan. Ik kom zoals je kunt zien uit Emmerich. Bij Zevenaar de grens over dus.

( Alles wat niet meer dan 1,5 uur rijden is is voor mij dichtbij ) ;)

Vrees dat we elkaar volgend jaar zeker nog een keer gaan tegenkomen met de turbotjes.

Of ik kom naar Deventer of jij een keer naar Emmerich. Duitse Autobahn voor mijn deur en weinig verkeer. :D :D :D

@Trompie wrote:Ik kom uut Oost'n. Buitenaf ergens bij Deventer in de buurt.

Dan woon je niet erg ver van mij vandaan. Ik kom zoals je kunt zien uit Emmerich. Bij Zevenaar de grens over dus.

( Alles wat niet meer dan 1,5 uur rijden is is voor mij dichtbij ) ;)

Vrees dat we elkaar volgend jaar zeker nog een keer gaan tegenkomen met de turbotjes.

Of ik kom naar Deventer of jij een keer naar Emmerich. Duitse Autobahn voor mijn deur en weinig verkeer. :D :D :D

@soepkiepe wrote:super mooi autotje.

dacht ff dat je een paar dingen op marktplaats had staan.

http://link.marktplaats.nl/491976994" onclick="window.open(this.href);return false;

kijk ook maar eens bij al zijn advertenties.

moet zeggen dat ik dat zo op die motorkap wel mooi vind, maar ja, lijkt weer heel veel op jou kleuren.

toch blijf ik het een mooie kleuren combi vinden

Heb zeker niks op Marktplaats staan. Moet eerder nog een paar slangetjes enz hebben, maar verkopen doe ik niks.

Zo, na een periode van ellende op het sociale vlak ben ik vanmiddag weer aan de gang gegaan met de LET.

Weer een aantal zaken aangesloten en de radiator ingebouwd. Zo langzaam wordt het steeds krapper onder de motorkap.

Ook heb ik een aantal onderdelen besteld die volgende week binnen zouden moeten komen.

Zo komt er een aangepaste luchtfilterbak ( een open kegel zuigt alleen warme lucht aan )

Stalen brandstofleidingen, en een aantal kleine dingen om alles weer een beetje meer kompleet te krijgen.

Ben er toch achter gekomen dat alles niet zo kompleet was als gedacht.

Ook zijn er nog een paar kleine dingetjes op te lossen op het elektrisch vlak en het koelsysteem, maar daar kom ik denk ik zelf wel uit.

205hetwordtsteedsdrukke.jpg

206weereenstapdichterbi.jpg

@soepkiepe wrote:super mooi autotje.

http://link.marktplaats.nl/491976994" onclick="window.open(this.href);return false;

moet zeggen dat ik dat zo op die motorkap wel mooi vind, maar ja, lijkt weer heel veel op jou kleuren.

Heb zeker niks op Marktplaats staan. Moet eerder nog een paar slangetjes enz hebben, maar verkopen doe ik niks.

super mooi autotje.

Zo, na een periode van ellende op het sociale vlak ben ik vanmiddag weer aan de gang gegaan met de LET.

Weer een aantal zaken aangesloten en de radiator ingebouwd. Zo langzaam wordt het steeds krapper onder de motorkap.

Ook heb ik een aantal onderdelen besteld die volgende week binnen zouden moeten komen.

Zo komt er een aangepaste luchtfilterbak ( een open kegel zuigt alleen warme lucht aan )

Stalen brandstofleidingen, en een aantal kleine dingen om alles weer een beetje meer kompleet te krijgen.

Ben er toch achter gekomen dat alles niet zo kompleet was als gedacht.

Ook zijn er nog een paar kleine dingetjes op te lossen op het elektrisch vlak en het koelsysteem, maar daar kom ik denk ik zelf wel uit.

205hetwordtsteedsdrukke.jpg

206weereenstapdichterbi.jpg

super mooi autotje.

@Nick-GSI wrote:Zo heb het allemaal ff bekeken hoor ;) Ben benieuwd hoe die lip zal staan.

Veel plezier met de JMS lip

Ik weet zeker dat de lip er mooi onder zal staan.

Hoop alleen dat ik iets meer bodemvrijheid heb als jij hebt gehad. ;)

Vanavond direkt even passen.

Was gisteren erg gezellig. Wens je voor volgend jaar alvast heel veel succes en plezier. :thumb :thumb

Ben gisteravond weer even thuis geweest ( Ben van kazerne veranderd en nu dus alleen op woensdagavond thuis )

en er lagen weer wat goodies bij de buren.

Na een grondige inspectie van alle slangen heb ik ervoor gekozen alles te vervangen door SAMCO slangen.

Een deel hiervan lag dus bij de buurman.

Aangezien die ellende behoorlijk in de kosten gaat lopen volgt de rest beetje bij beetje.

Voor de lente hoeft de Astra niet klaar te zijn omdat ik haar in de winter zeker in de garage laat staan.

Updates volgen van het weekend weer als ik aan de knutsel ben geweest met de SAMCO's

Groetjes Thomas

@Nick-GSI wrote:Zo heb het allemaal ff bekeken hoor ;) Ben benieuwd hoe die lip zal staan.

Veel plezier met de JMS lip

Ik weet zeker dat de lip er mooi onder zal staan.

Hoop alleen dat ik iets meer bodemvrijheid heb als jij hebt gehad. ;)

Vanavond direkt even passen.

Was gisteren erg gezellig. Wens je voor volgend jaar alvast heel veel succes en plezier. :thumb :thumb

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste UPDATE hier, maar

na wat uitdagingen op het sociale vlak kan ik me nu weer op de Astra concentreren.

Ben laatst nog een klein mankementje aan het blok tegengekomen.

Ik ben bezig alle slangen te inspecteren en te vervangen. Heb ervoor

gekozen de goeie van SAMCO ( syiliconenslangen ) te nemen zodat ik daar de komende

jaren geen verrassingen hoeft te verwachten. Ook alle slangenklemmen worden direkt

meegenomen.

Tijdens het nalopen van alle slangen kwam ik dit tegen :(

210weerietsgevondendatz.jpg

211eneencloseup06112011.jpg

Het plastic pieletje was in de slang afgebroken dus moest er dirket een nieuwe "nokkenwellenentlüftung"

( zoals de duitsers het noemen ) besteld worden.

Een paar dagen later netjes een pakketje thuis gekregen met het onderdeel erin en 3 minuten later

was het al onderdeel van mijn c20let.

Aangezien het wachten op de intercooler iets meer tijd in beslag nam ben ik verder gegaan met de

grill en de voorbumper. Hier moest nog gaas in dus heb ik kunststof gaas besteld en direkt de grill

en de voorbumper richting de keukentafel gesleept. Na het op maat zagen van het gaas eerst de grill

gedaan.

Het resultaat mag in mijn ogen zeker gezien worden.

214tochweltrotsophetres.jpg

En omdat ik die avond toch nog tijd over had en ik niet op de bank wilde hangen heb ik hetzelfde ook

maar direkt met de voorbumper gedaan.

216heteindresultaat2311.jpg

De wachttijd heb ik dus toch vrij goed besteed. Het werk werd vandaag beloond met de komst van een

pakketje uit Engeland. EINDELIJK !!!!!

Eerst even alles uitgepakt, geinspecteerd en geteld. Morgen of zaterdag wordt het setje eindelijk ingebouwd.

217vandaagdeintercooler.jpg

Verder zijn ook de volgende nieuwe onderdelen binnen of besteld.

- Splinternieuwe radiator.

- Staalomvlochten lange oliekoelerleidingen

- nieuwe GSI kentekenverlichting achter ( 2x )

- versnellingsbakolie 75W 90

- koelvloeistof

- volsynthetische motorolie 10W 60

- oliefilters

Vervelen zal ik me de komende week dus zeker niet.

UPDATES volgen weer zodra ik alles heb gedaan wat ik nu kan doen.

Ben gisteravond weer even thuis geweest ( Ben van kazerne veranderd en nu dus alleen op woensdagavond thuis )

en er lagen weer wat goodies bij de buren.

Na een grondige inspectie van alle slangen heb ik ervoor gekozen alles te vervangen door SAMCO slangen.

Een deel hiervan lag dus bij de buurman.

Aangezien die ellende behoorlijk in de kosten gaat lopen volgt de rest beetje bij beetje.

Voor de lente hoeft de Astra niet klaar te zijn omdat ik haar in de winter zeker in de garage laat staan.

Updates volgen van het weekend weer als ik aan de knutsel ben geweest met de SAMCO's

Groetjes Thomas

Terug
Naar boven