• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F c20let ( Update ER ZIT WEER LEVEN IN )

Weer even een paar zaken aan de auto gedaan de afgelopen dagen.

- De 3/20 remdrukminderaars voor de achteras gemonteerd.

225de320remdrukregelaar.jpg

- De geperforeerde achterschijven zitten eronder.

226degeperforeerderemsc.jpg

- Aan de motor zijn nog een aantal zaken vernieuwd en vastgezet.

- De computer is aangesloten en het Dampfrad van de EDS Phase 3 zit in het handschoenkastje verstopt.

img20111228wa0001.jpg

img20111228wa0000.jpg

- De vorige eigenaar had een kroonsteentje tussen de 3 draden uit de computer en de aansluiting voor het Dampfrad gezet.

Dat ding is er nu tussenuit en de draden zijn netjes gesoldeerd en afgeïsoleerd.

- Heb nu mooie 17 Inch onder de Astra zitten. Kan slecht kiezen tussen de 17 en 18 Inch.

Ik denk wel dat de 17 inch wat beter rijden in combinatie met de Koni's en de PU bussen in de draagarmen.

img20111228wa0002.jpg

229zouevtnogietslagerku.jpg

Weer even een paar zaken aan de auto gedaan de afgelopen dagen.

- De 3/20 remdrukminderaars voor de achteras gemonteerd.

225de320remdrukregelaar.jpg

- De geperforeerde achterschijven zitten eronder.

226degeperforeerderemsc.jpg

- Aan de motor zijn nog een aantal zaken vernieuwd en vastgezet.

- De computer is aangesloten en het Dampfrad van de EDS Phase 3 zit in het handschoenkastje verstopt.

img20111228wa0001.jpg

img20111228wa0000.jpg

- De vorige eigenaar had een kroonsteentje tussen de 3 draden uit de computer en de aansluiting voor het Dampfrad gezet.

Dat ding is er nu tussenuit en de draden zijn netjes gesoldeerd en afgeïsoleerd.

- Heb nu mooie 17 Inch onder de Astra zitten. Kan slecht kiezen tussen de 17 en 18 Inch.

Ik denk wel dat de 17 inch wat beter rijden in combinatie met de Koni's en de PU bussen in de draagarmen.

img20111228wa0002.jpg

229zouevtnogietslagerku.jpg

@ astrastationgsi: Thanx voor je reactie. Ik zit eraan te denken het hart van de velgen te laten powdercoaten in de kleur van het interieur, de bouten zwart en de velgenrand opnieuw te laten polijsten. Dat zou het uiteindelijk moeten worden.

Tot het zover is heb ik alleen nog het een en ander aan de auto te doen.

@ astrastationgsi: Thanx voor je reactie. Ik zit eraan te denken het hart van de velgen te laten powdercoaten in de kleur van het interieur, de bouten zwart en de velgenrand opnieuw te laten polijsten. Dat zou het uiteindelijk moeten worden.

Tot het zover is heb ik alleen nog het een en ander aan de auto te doen.

Hallo Tom,

Ik zie dat je nieuwe velgen onder de auto hebt gedaan het staat hem super goed :thumb

Hoe gaat het met het aansluiten van de motor,kun je de sleutel al bijna omdraaien?

groeten Frank

Hey Frank,

Het is idd bijna zover. Alleen de krukaspoelie van dubbel V-snaar naar Multiriem ombouwen, multiriem erop en dan is het moment daar om te kijken of er weer leven in de LET komt. Dan nog een paar dingen afwerken en het interieur afmaken.

Moet daarna nog een kompleet 76 mm uitlaatsysteem laten maken en dan kan ie naar de RDW.

Wat de nieuwe velgen betreft is het net als bij de bumperset toendertijd. Toch maar weer voor een andere look gegaan en 17 inch. Vrees dat ie te stug gaat worden met de combinatie van de 18 inch met het koni onderstel en de pu bussen in de draagarmen.

Ik blijf in mijn hoofd continu met de auto bezig. Of daar ooit verandering in komt zodat er weer ruimte is voor een vriendin? :hmmz :hmmz :hmmz

Hallo Tom,

Ik zie dat je nieuwe velgen onder de auto hebt gedaan het staat hem super goed :thumb

Hoe gaat het met het aansluiten van de motor,kun je de sleutel al bijna omdraaien?

groeten Frank

@tom76tls wrote:Ik blijf in mijn hoofd continu met de auto bezig. Of daar ooit verandering in komt zodat er weer ruimte is voor een vriendin? :hmmz :hmmz :hmmz

Je moet er maar net 1 tegen zien te komen die er tegen kan inderdaad :vertag

Hey Frank,

Het is idd bijna zover. Alleen de krukaspoelie van dubbel V-snaar naar Multiriem ombouwen, multiriem erop en dan is het moment daar om te kijken of er weer leven in de LET komt. Dan nog een paar dingen afwerken en het interieur afmaken.

Moet daarna nog een kompleet 76 mm uitlaatsysteem laten maken en dan kan ie naar de RDW.

Wat de nieuwe velgen betreft is het net als bij de bumperset toendertijd. Toch maar weer voor een andere look gegaan en 17 inch. Vrees dat ie te stug gaat worden met de combinatie van de 18 inch met het koni onderstel en de pu bussen in de draagarmen.

Ik blijf in mijn hoofd continu met de auto bezig. Of daar ooit verandering in komt zodat er weer ruimte is voor een vriendin? :hmmz :hmmz :hmmz

Als je nog een keer een stuurhuis van een GSI kan bemachtigen dan zou ik die erin zetten, deze stuurt iets strakker als de andere versies (minder omwentelingen van links naar rechts).

Dikke Astra F dit :wors

@tom76tls wrote:Ik blijf in mijn hoofd continu met de auto bezig. Of daar ooit verandering in komt zodat er weer ruimte is voor een vriendin? :hmmz :hmmz :hmmz

Je moet er maar net 1 tegen zien te komen die er tegen kan inderdaad :vertag

Als je nog een keer een stuurhuis van een GSI kan bemachtigen dan zou ik die erin zetten, deze stuurt iets strakker als de andere versies (minder omwentelingen van links naar rechts).

Dikke Astra F dit :wors

Terug
Naar boven