• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G cabrio's?

Stadslicht is gewoon een steeklampje zoals in vrijwel elke auto gaat, ander lampje er in en klaar. Jo auto heeft geen can-bus, dus in prencipe kun je alles er in doen

Ik kan veel nakijken inderdaad, maar niet alles. Onderhoud historie alleen als ze het officieel geregistreerd hebben. Onderhoud bij een niet-opel dealer of beunhaas uiteraard zeker niet.

Update:

Trillen stuur: op nieuw geballanceerd en verholpen.

Radioontvangst: nieuwe radio, nieuwe antenne en nog steeds slechte ontvangst.

Er is nu een nieuwe antennekabel besteld deze wordt er volgende week ingelegd, dit moet het probleem definitief verhelpen (kan ook niet anders onder tussen is alles nieuw)

Bij de dealer zijn ze nog even vriendelijk:wtf zou ik te veel betaald hebben????

Wel top service, kan niets anders zeggen!

je betaalt bij een dealer altijd meer dan bij bijvoorbeeld een particulier. Daar staat tegenover dat je een goede auto koopt, of als er probleempjes zijn, dat ze netjes opgelost worden. Tjah, wat is te veel. Maar het wordt keurig opgelost inderdaad.

Historie kan ik niks van nakijken verder

Inmiddels staat de auto op zijn winterbandjes :wors

NokiaX2Joost0092.jpg

NokiaX2Joost0091.jpg

klaar voor de winter

Is het mogelijk om je verlichting automatisch op je contactslot te laten werken? Ik had dit bij me vorige auto en vond dit er handig

Alles is mogelijk, maar niet zo even ...

er staat mij iets van bij dat je dmv het plaatsen van een dagrij relais dat het mogelijk moet zijn omdat in sommige landen dat verplicht is. Maar zeker weten doe ik dat niet

Kreeg vandaag me deuren niet open, bevroren! Iemand tips om dit in de toekomst te voorkomen? Ik dacht zelf aan vaseline...

[rquote=1819971&tid=123288&author=w.pelgrim]Kreeg vandaag me deuren niet open, bevroren! Iemand tips om dit in de toekomst te voorkomen? Ik dacht zelf aan vaseline...[/rquote]

Het zou kunnen dat je ramen vast blijven zitten aan je dak.

Een siliconen-spray is een nettere oplossing dan vaseline.

Eerst op een microvezel-doekje inspuiten.

En dan met het doekje precies de raamgoot insmeren.

Suc6.

ik spuit er ook siliconenspray op. De deur blijft niet echt plakken maar ik blijf houden dat het raam niet mooi naar beneden gaat. Nu was het hier van de week ook -15 graden dus tjah.

gewoon voorzichtig deuren openen en sluiten en toch zoveel mogelijk alles sneeuw en ijs vrij maken

Toch wordt beweerd dat de Astra g cabrio een 4 seizoenen cabrio is...

Overigens lijkt mijn dat de Astra coupe precies hetzelfde raam/deur principe heeft? Dus moeten deze jongens hier ook last van hebben!

En een afdek hoes voor je Astra werkt dit en is dit ideaal?

Vandaag een parrot mki9200 aangeschaft! Volgende week eens inbouwen... Hoop eigenlijk dat dit een beetje plug and play is...

@ asconna, jij had toch de 9100 in gebouwd? Wat is de kwaliteit van de mp3 functie bij zeg eens mp3 van de kwaliteit 192 kb/s?

Hoop dat dit apparaat waarmaakt waar hij voor verkocht wordt!

Allen een fijne feestdagen toegewenst!

Toch wordt beweerd dat de Astra g cabrio een 4 seizoenen cabrio is...

Overigens lijkt mijn dat de Astra coupe precies hetzelfde raam/deur principe heeft? Dus moeten deze jongens hier ook last van hebben!

En een afdek hoes voor je Astra werkt dit en is dit ideaal?

coupe heeft inderdaad het zelfde prencipe, die hebben daar dus ook last van.

als je de astra af dekt kunnen de ramen nog steeds klemmen hoor, maar helpt wel iets. Let er wel op dat je een goed ventilerende hoes op de auto legt anders heb je nog meer problemen. Ik heb geen hoes en dat gaat prima.

Vandaag een parrot mki9200 aangeschaft! Volgende week eens inbouwen... Hoop eigenlijk dat dit een beetje plug and play is...

is plug and play. Alleen de stekker achter in de radio bestaat nu uit 3 delen. 2 van de radio zelf, die standaard ISO stekkers en 1 van de stuurbediening. Deze moet je doorzagen. Maar is goed te doen.

@ asconna, jij had toch de 9100 in gebouwd? Wat is de kwaliteit van de mp3 functie bij zeg eens mp3 van de kwaliteit 192 kb/s?

Hoop dat dit apparaat waarmaakt waar hij voor verkocht wordt!

geluid is perfect!

Zo als ik nu kijk naar de mki9200 is het de iso stekker tussen auto en autoradio zit ontkoppelen en beide uiteinden op de kabelboom van de parrot plaatsen, klopt dit?

Is het een beetje makkelijk om de kabels weg te werken bijvoorbeeld van de mic?

Waar heb jij de bluebox geplaatst? Als ik het dasboardkastje verwijder is hier achter dan nog plaats hiervoor? Lijkt me een mooie plek nammelijk, ook mede omdat deze niet in de buurt van de airo mag liggen!

De radio kan ik deze met 2 schroevendraaiers eruit krijgen of moet ik hiervoor naar de dealer om speciale hulpmiddelen?

Heb je verder nog tips voor plaatsen van scherm en wegwerken van kabels?

BVD

Heb zelf ook mn Parrot 9100 aangesloten in mn astra coupe :)

Vind t alleen jammer dat je t geluid niet kan regelen met de radio zelf :(

Jongens, een vraag die ik ergens anders in dit forum ook gesteld heb!

Een TC knopje?

Ik rij een astra G cabrio, ik weet zeker dat ik ESP en TC heb!

met dit weer als ik te veel gas geef begint een oranje driehoekje te knipperen met een slippend autootje erin,

maar een knopje om dit aan en uit te zetten heb ik niet, hoe kan dit?

Hebben jullie een knopje om je TC/ESP uit te zetten?

Wil ik ook niet perce, maar had laatst een discussie met me schoonpa!

Hij vertelde dat als er tc op me auto moet Itten dat er dan een knopje op je dasboard moet zitten om dit aan en uit te kunnen zetten!

Hij vertelde dat je tc in de bergen bijv beter niet kunt gebruiken, geen idee waarom!

Weet jij trouwens het verschil tussen tc en esp?

Jongens, een vraag die ik ergens anders in dit forum ook gesteld heb!

Een TC knopje?

Ik rij een astra G cabrio, ik weet zeker dat ik ESP en TC heb!

met dit weer als ik te veel gas geef begint een oranje driehoekje te knipperen met een slippend autootje erin,

maar een knopje om dit aan en uit te zetten heb ik niet, hoe kan dit?

Hebben jullie een knopje om je TC/ESP uit te zetten?

ik heb de laatste maand al paar keer mensen uitgebreid geinformeerd hierover op het forum met foto's. zoeken dus!. Ik heb het wel in mijn auto zitten in ieder geval

Nokia-N96-joost1095.jpg

TC = traction control, die zorgt dat zodra de wielen doorslippen het gas geknepen word om zo grip te blijven houden. Anti doorslip regeling dus

ESP = om onderstuur te voorkomen als je te hard de bocht in stuurt en de auto in een slip drijgt te raken. Het systeem detecteerd aan de hand van een stuurhoeksensor hoe scherp je (wilt) sturen. Lukt dat niet dan remt het op bepaalde wielen af om zo goed als het lukt alsnog zo scherp te sturen.

Kijk maar eens op youtube, daar wordt het heel mooi uitgelegd. zover ik weet hebben alle 2.2 modellen het standaard en de meeste 1.8 modellen ook, niet allemaal... 1.6 modellen niet volgens mij.

Je hoeft niet altijd zo'n knopje hebben. Sterker nog, de meeste hebben niet zo'n knop. Ook ik had vorig jaar ivm sneeuw het knopje er in gezet zodat ik de TC uit kon schakelen (en meer slip kon krijgen, zodat ik weg kwam in een mega pak sneeuw)

dit lampje gaat ook even branden als je de auto start of op contact zet

Nokia-N96-joost1096.jpg

Terug
Naar boven