• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H ombouw naar Full options

Stekker achter de tellerunit heb ik niet gezocht. Ook de koppeling niet. Wat mij opviel bij het vergelijken van de schakelaars is de geleiding voor de cruise control 'knoppen'. De overige functies van de schakelaar worden eigenlijk alleen bediend door beweging en niet door een contact. Dat gezien hebbende zag ik wel in de sleuf waar de schakelaar uitkwam een raakvlak voor de contactpunten van de schakelaar met cc. Vooralsnog ga ik er vanuit dat het dus gaat lukken.

Nu wachten op de OPCOM... ;)

Even voor de duidelijkheid, je moet wel een koppelingsschakelaar hebben anders moet je deze ook kopen en aansluiten, volgens het engelse forum moet er een stekker achter je tellerunit hangen.. Dit moet ik zelf ook nog eerst even checken maar kan even nog even duren, ben eerst even druk met mn C rijbewijs halen:) :thumb

Btw iemand toevallig een idee of de cc stalk van een vec of signum op een gtc past?...EDIT: zelf even gecheckt =NEE.

opel onderdeel nr is volgens ebay:13129642

Miss heeft iemand er wat aan:)

Jah idd daar ging ik dus ook vanuit, maar is dus alleen als je koppelings schakelaar hebt. is ook wel logies aangezien met koppelen de cc moet uitschakelen. dus voor dat je met je opcom gaat rommelen eerst even bij je kop. pendaal gaan kijken!!!

Zonder schakelaar gaat je cc dus niet werken!

Stekker achter de tellerunit heb ik niet gezocht. Ook de koppeling niet. Wat mij opviel bij het vergelijken van de schakelaars is de geleiding voor de cruise control 'knoppen'. De overige functies van de schakelaar worden eigenlijk alleen bediend door beweging en niet door een contact. Dat gezien hebbende zag ik wel in de sleuf waar de schakelaar uitkwam een raakvlak voor de contactpunten van de schakelaar met cc. Vooralsnog ga ik er vanuit dat het dus gaat lukken.

Nu wachten op de OPCOM... ;)

OPCOM is binnen, en schakelaars verwisselt, via opcom variant aangezet maar nog geen resultaat. Zal er later eens wat dieper induiken waar het mis gaat.

@dannydynamite wrote:OPCOM is binnen, en schakelaars verwisselt, via opcom variant aangezet maar nog geen resultaat. Zal er later eens wat dieper induiken waar het mis gaat.

Zoals ik al zei: Heb je een koppelings schakelaar? :jerry

Jah idd daar ging ik dus ook vanuit, maar is dus alleen als je koppelings schakelaar hebt. is ook wel logies aangezien met koppelen de cc moet uitschakelen. dus voor dat je met je opcom gaat rommelen eerst even bij je kop. pendaal gaan kijken!!!

Zonder schakelaar gaat je cc dus niet werken!

Volgende week ga ik langs de dealer om CC in te bouwen. Kosten totaal 270.- excl. btw. Volgens de dealer zit er in de astra H standaard geen koppelings schakelaar.

Astra GTC 2005. :afro :afro

OPCOM is binnen, en schakelaars verwisselt, via opcom variant aangezet maar nog geen resultaat. Zal er later eens wat dieper induiken waar het mis gaat.

@dannydynamite wrote:OPCOM is binnen, en schakelaars verwisselt, via opcom variant aangezet maar nog geen resultaat. Zal er later eens wat dieper induiken waar het mis gaat.

Zoals ik al zei: Heb je een koppelings schakelaar? :jerry

Volgende week ga ik langs de dealer om CC in te bouwen. Kosten totaal 270.- excl. btw. Volgens de dealer zit er in de astra H standaard geen koppelings schakelaar.

@dannydynamite wrote:Boordcomputer heeft ook mijn interesse. Heb je het tegen een mooie prijs weten te doen?

Ja ik kon voor een leuk prijsje bij een forumlid hier een boordcomputer kopen, geeft netjes je verbuik actiradius e.d. aan twee instelbare tripcomputers enz, ik vind het een echte meerwaarde voor de wagen.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

@majinchaos wrote:Volgende week ga ik langs de dealer om CC in te bouwen. Kosten totaal 270.- excl. btw. Volgens de dealer zit er in de astra H standaard geen koppelings schakelaar.

of deze schakelaar voorzien is in jouw wagen kan je makkelijk en snel zelf zien aan je koppelingspedaal.

Terug
Naar boven