• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H - Originele xenon HELLA inbouwen- Welke kleur lampen

Jefkere

Post vaak
Hallo forumgebruikers,

Ik ben bezig met originele xenonverlichting in te bouwen in mijn Astra H GTC Cosmo (2005)

Nu ik al het nodige aan het verzamelen ben moet ik ook beginnen uitkijken naar de lampen.

Ik lees verschillende meningen. De ene zegt dat dat de 4300k (zoals fabrieksuit) het mooist is

en al (lichtjes) blauw gemaakt wordt door de lens, de andere zegt dat 6000k het beste is.

Zijn er mensen die eventueel wat advies kunnen geven, eventueel foto's zijn ook altijd héél erg welkom! :)

Alvast bedankt!

Jeffrey

P.S.: Liefst enkel de poll beantwoorden indien je de verschillen kent, m.a.w. als je weet waarover het gaat en als je persoonlijk een oordeel hebt. Het zou leuk zijn om dat oordeel nog eens te bekrachtigen met een reactie ook! king:

Ja, ik dacht, ik ga het eens in een poll zetten... want ik twijfel echt...

Er staan zo foto's in het topic, op de laatste pagina en dat is 6000k en ze zien er idd wat blauwig uit.

Heb jij dan ook een lichtblauwe schijn 's nachts of is het echt spierwit?

als je er recht in kijkt is het wit, vanuit een hoek is het lichtblauw, bij mij is het gewoon dezelfde kleur als de audi's, BMW's etc, genoeg vergelijkingsmateriaal dus op de weg.

Ja, ik dacht, ik ga het eens in een poll zetten... want ik twijfel echt...

Er staan zo foto's in het topic, op de laatste pagina en dat is 6000k en ze zien er idd wat blauwig uit.

Heb jij dan ook een lichtblauwe schijn 's nachts of is het echt spierwit?

6000k komt over als spierwit, hoger word bijna paars blauw achtig, het is witter maar door optisch bedrog word het blauw.

als je er recht in kijkt is het wit, vanuit een hoek is het lichtblauw, bij mij is het gewoon dezelfde kleur als de audi's, BMW's etc, genoeg vergelijkingsmateriaal dus op de weg.

Maar ik bedoel van in de auto uit, als je naar buiten kijkt. Heb je dan een witte kleur op de weg of licht blauwig?

6000k komt over als spierwit, hoger word bijna paars blauw achtig, het is witter maar door optisch bedrog word het blauw.

Maar ik bedoel van in de auto uit, als je naar buiten kijkt. Heb je dan een witte kleur op de weg of licht blauwig?

@Jefkere wrote:Maar ik bedoel van in de auto uit, als je naar buiten kijkt. Heb je dan een witte kleur op de weg of licht blauwig?

Geel/wit

Als je blauw licht op de weg wilt zul je al 8000k of misschien zelf 10000k moeten hebben. Maar de meningen over kleuren lopen vaak uiteen omdat iedereen ze in verschillende koplampen ziet. Je kan alleen kleuren vergelijken als je verschillende kleuren in dezelfde koplamp zet.

Ja ik heb nu een setje in mijn gewone koplampen zitten en dat is 6000k, het is licht blauw als je er naar kijkt, maar van in de auto heb je op de weg wel wit licht... daarom dat ik ook twijfel... ik vind het namelijk wel leuk, dat witte op de weg king:

Maar ik weet natuurlijk nie dat zit met lenskoplampen eh :???:

@Jefkere wrote:Maar ik bedoel van in de auto uit, als je naar buiten kijkt. Heb je dan een witte kleur op de weg of licht blauwig?

Geel/wit

Als je blauw licht op de weg wilt zul je al 8000k of misschien zelf 10000k moeten hebben. Maar de meningen over kleuren lopen vaak uiteen omdat iedereen ze in verschillende koplampen ziet. Je kan alleen kleuren vergelijken als je verschillende kleuren in dezelfde koplamp zet.

Ja ik heb nu een setje in mijn gewone koplampen zitten en dat is 6000k, het is licht blauw als je er naar kijkt, maar van in de auto heb je op de weg wel wit licht... daarom dat ik ook twijfel... ik vind het namelijk wel leuk, dat witte op de weg king:

Maar ik weet natuurlijk nie dat zit met lenskoplampen eh :???:

Daar twijfel ik niet aan ^^

Anders zouden de mensen zoveel centjes niet overhebben voor xenons :vertag

Ik heb nog een ander vraagje Spacejam -offtopic maar ik wou het eens vragen.

Jij hebt geen AFL neem ik aan, maar als jij je xenons aanzet, verplaatsen die hun dan ook zo?

Terug
Naar boven