• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra K ervaring topic

Toch nog een bijzonder dingetje: In mijn geval is de auto een enorme steenslagmagneet. Na 2 sterren en een scheur is de originele voorruit vervangen. Gelukkig heeft deze nu ook al de tweede ster opgelopen en is nu ook aan het scheuren gegaan dus kan er -binnen 6 maanden- weer een nieuwe voorruit worden geplaatst. Nee, ik ben geen bumperklever. In alle gevallen is het veroorzaakt door verkeer wat mij inhaalt of tegemoet komt.

Mijn Astra K 2016-2017 1.4 ST stottert ook nog met name tussen 2000 en 3000 toeren. Dealer heeft eerst de ECU voorzien van de laatste update. Maar de problemen waren nog niet verholpen. Daarna is er een additief toegevoegd aan de hydraulische klepstoters. Dit was volgens de dealer een verbetering, maar het was nog wel aanwezig. Gelukkig hebben ze het dus wel zelf geconstateerd. Het additief moet echter nog zijn werk doen en ik kijk het een weekje aan. 1e reactie : geen verbetering.

Additief aan de olie....???

Lijkt me een vreemde oplossing, en is volgens de Astra-gebruiksaanwijzing niet eens toegestaan ! Ik ga ervan uit dat de correcte motorolie (Dexos1Gen2) reeds aanwezig is ?

Je kunt wellicht (beter) een compressietest laten uitvoeren, en meteen vragen om de intectoren te inspecteren.

Ik hoop dat het wonder-additief er alsnog voor zorgt dat de motor stottervrij gaat draaien, maar heb er een hard hoofd in. :scratch:

Nou het zijn hydraulische klepstoters dus misschien is het een apart circuit.

Nieuw type olie zit er al wel in.

Op de UK sites lees je van alles over LSPI en zuiger problemen.

Ik heb overigens al een nieuwe nokkenas sensor gekregen, nadat hij heel veel begon in te houden.

Na starten draaide de motor en toerenteller bleef op 0 staan.. Na herstart (wel even duur open voor echte reset) deed de toerenteller het wel, maar hield de motor echt in. Bots detectie uitgeschakeld en nog meer van dat soort meldingen. maar weer geen lampje voor motorissue of zo

Kijk hier maar eens hoe het zaakje eruit kan zien na slechts 12000 km:

Hier helpt uiteraard ook geen nieuwe olie; olie-additieven; benzinetoevoegingen etc. meer.
Injectors en zuigers/zuigerringen in deze staat zijn einde verhaal....

Mogelijke LSPI (internet staat er vol mee; ook de deskundigen zijn er nog niet uit) veroorzaakt doordat oliedamp (wordt via klepdeksel/carter-ontluchting terug gevoerd naar de turbo en dus injectoren) zorgt voor verkoling van injectoren en verbrandingsruimte.Benzinespray (slechte injectors) kan dan weer LSPI initiëren: mechanische belasting/schade aan zuigers en -veren = RIP.

Betere olie (lage vluchtigheidswaarde en beter dopes zoals Molybdeen/Zink) zouden e.e.a. moeten verbeteren. :good:

[quote quote=18355775]Rij nu een paar dagen met de astra k sportstourer in de kleur cosmic gray. Heerlijke auto. Direct led koplampen ingebouwd en het gehele interieur de lampen vervangen voor led. Dvd schermen ingebouwd voor de kids dus alles naar wens. 1e negatieve bericht hill assist werkt voor geen meter. Moet je een helling van 20% of zo hebben. 2e negatieve bericht. Heb voor volgende week al.een afspraak. Als ik bel dan de 1e keer hoor ik niks de gebelde persoon alleen maar lawaaj. 2e belletje gaat goed. Met gebeld worden exact hetzelfde probleem. Als ik hem aan de kabel hang met android auto is het bellen helemaal elende. Toppie opel auto is 4 dagen oud[/quote]

Kun je toelichten hoe je de ledkoplampen hebt vervangen en gegevens van de leds in interieur

Ik heb mijn auto nu een half jaar en 5500km op de teller staan. Helaas begon hij na een lang weekendje weg te sputteren. Motor start niet meer vlotjes bij een koude start, stationair staat de auto gewoon te schudden en de rook uit de uitlaat zag er ook niet meer normaal uit. Schakelen onder de 2000 toeren ging ook niet heel soepel meer.

Momenteel staat hij al een aantal dagen bij de dealer en ze krijgen het nog niet opgelost. Ik geef ze nog maar het voordeel van de twijfel maar mijn vertrouwen in de auto heeft wel een deukje opgelopen. Om dit soort fratsen niet te hebben had ik juist een nieuwe i.p.v. een 2de hands gekocht.

<p style="text-align: left;">Wij zijn al bezig vanaf 3 sept 2016. We zijn er ook echt klaar mee.. nu we richting einde fabrieks garantie gaan wordt het nog nijpender en moeten we toch.... helaas rechtshulp inschakelen. Het houd ook na voorruit vervangen niet op.. Er staan namelijk alweer veel onderdelen in bestelling. Roestende deurrubbers de ijzers roesten uit de rubbers... en vervormde deurrubbers.</p>
<p style="text-align: left;">Na het vervangen van de voorruit nog niet kunnen zeggen vocht probleem en vocht in het navi scherm is opgelost. Wat is het voor weer... zal pas in het najaar duidelijk worden. 3 sept fabrieks garantie eraf... dealer wil...ja schrik niet 1 maand extra garantie op het vocht geven.. dus tot 3 okt. En 3 mnd op het navischerm. Dan te bedenken 3 okt 2016 was het nog heet.. dus had ik nog geen vocht dat begon november.</p>
<p style="text-align: left;">Die maand is lachwekkend en mag niet eens volgens de Nederlandse wet ook niet zo gesteld worden . We hebben recht op een goed produckt. Deze auto heeft zoveel ellende gehad dat de lol van onze wens een nieuwe auto er wel af is.</p>
Lang gespaard en dan dit... kortom ze zijn nog niet van ons af. Vanuit rijden van de showroom ellende. Ik denk dat onze Astra over de bodem van het kanaal is komen rijden, inplaats van met de boot.

Thxxxx Opel

8o99si2q0vfm316cci56wfkt80578fs7.jpg

Inmiddels bijna 2 jaar in de Astra en 80.000 km ook gepasseerd. Eigenlijk nog steeds geen problemen gehad met de auto. Geen schades, geen storingen, geen motor problemen.

Op naar de 3e beurt, waar ik ook interieur filter even mee wil laten nemen, maar verder echt 0 problemen. Ik rijd er dan wel lekker veel mee en dat helpt dan wel denk ik met het goed houden van een auto.

[quote quote=18335014]Ik heb in mij Sportstourer nu al een paar weken een irritant rammel/tikachtig geluid aan bestuurders zijkant. Ik hoor het met linker oor. In B stijl hoog of achterdeur. Dit is op klinker wegen ook in woonwijken. Vanochtend Was ik in Amsterdam en Was het best erg irritant aanwezig. En.. Ik irriteer me snel aan rammeltje. Iemand meer ervaring zulke dingen..[/quote]

Hey,

Ik heb mij al suf gezocht over hoe dit op te lossen, ik heb namelijk net hetzelfde probleem op mijn Astra. Heb je dit ondertussen weten te fixen, en zoja, hoe?

Thanks!

Dennis

In de Astra van aapje1963? Met een beetje geluk is die rammel er al uitgeroest.

(sorry aapje1963, ik kon het niet laten :-) ;-) )

[quote quote=18358408]In de Astra van aapje1963? Met een beetje geluk is die rammel er al uitgeroest. (sorry aapje1963, ik kon het niet laten
wpml_smile.gif
wpml_wink.gif
)[/quote]

Ik kan er gelukkig nog om lachen... al is het wel als met een boer met kiespijn.

Als ik over de 1.8 maanden Astra nadenk is het ook een lachwekkend verhaal aan het worden.

Ik heb het idee dat mij Astra zelf over de bodem van het kanaal is komen ronden

25 julie moet hij weer naar de dokter. Alle deurrubbers vervangen.. deel van de raamrubbers.. paravan vervangen rooster.. raamgelijder achterraam vervangen.. nieuwe handgreep klep naar recervewiel.. sierstrip a stijl/voorruit vervangen bevestigingspunten afgebroken met voorruit vervangen.. ik zal best nog wat vergeten zijn. :wacko:

Maar zie het positief zo houd ik hem wel nieuw :rolling: :rolling:

[quote quote=18358407]

aapje1963 wrote:
Ik heb in mij Sportstourer nu al een paar weken een irritant rammel/tikachtig geluid aan bestuurders zijkant. Ik hoor het met linker oor. In B stijl hoog of achterdeur. Dit is op klinker wegen ook in woonwijken. Vanochtend Was ik in Amsterdam en Was het best erg irritant aanwezig. En.. Ik irriteer me snel aan rammeltje. Iemand meer ervaring zulke dingen..
Hey, Ik heb mij al suf gezocht over hoe dit op te lossen, ik heb namelijk net hetzelfde probleem op mijn Astra. Heb je dit ondertussen weten te fixen, en zoja, hoe? Thanks! Dennis[/quote]

Nee nog niet echt gevonden.. maar hoor het ook niet echt meer.. lijkt de antenne kabel naar dak antenne en of antenne in de kleine achterste ruit.

Of de bovenste deurrubbets achterdeur pak ze maar eens vast en beweeg ze iets naar boven en beneden deze zitten met kunstof pinnetjes in fe deur vast dit hoor je met bewegen ook tikken...

[quote quote=18358527]En daar begon het touchscreen van de Navi900 te knipperen na het starten en was het beeldscherm in het midden verticaal in 2en gedeeld. De linkerzijde was lichter gekleurd dan het rechtergedeelte. Gelukkig geen discussie nodig: het scherm is vervangen. Wat nu nog???[/quote]

Hier stopt het ook nogsteeds niet. Nu zeer traag opstarten intellilink 900 en een paar keer zwart scherm maar wel radio. Dan moet het contact uit en weer aan om de boel draaiend te krijgen.

Met googelen kom ik bij de HMI modulle. Iets wat heel vaak voorkomt ook op Duits en Engels forum ook hier op het forum te lezen.

Moet maar weer zien hoe dit aan te geven. Vaak krijg je "wij hebben het niet geconstateerd" altijd beter als het echt stuk is.

2 sept loopt de fabrieksgarantie af. K.t

Dan gaan we over naar de 3 jaar extra garantie maar of navigatie daarbij hoort? Zoals ik het lees is het een assecoires die fabrieksaf bij de nieuwe auto hoort niet later zelf geplaatst. Dus zit het in de extra garantie.

Aankomende week moet hij naar de dealer er ligt een grote doos nieuwe onderdelen... om te vervangen ongekent gewoon..

En de jaarlijkse beurt deze gaat ook gewoon door.. anders feen extra garantie.

Gelijk gesprek gepland met directie.

Kortom jich wat een gezeik zo n nieuwe auto

De plaatsen Cande-Sur- Bevron (o.a. ANWB camping) en Les Montils in midden Frankrijk zijn op de Navi 900 (Sd kaart) in de Insignia 2012 in te stellen. Je moet dan wel het achterste gedeelte eerst invoeren maar de plaatsen worden herkend en staan erop. Bij de navi 900 Astra K blijkt dat deze plaatsen niet meer bestaan. kortom niet instelbaar. Heb bijna € 900,00 betaald voor een navigatiesysteem die niet compleet blijkt te zijn terwijl die plaatsen in eerdere navigatie uitvoeringen wel vermeld staan. Ben benieuwd of er nog meer zijn die een plaats wilde invoeren en deze door de navigatie niet herkend wordt.

[quote quote=18358967]Intussen zijn vorige week de nieuwe kaarten van HERE uitgekomen. Kost wel weer 149 euries. Misschien dat het hier wel weer op staat? Dit probleem van Leen53 is dus een van de redenen waarom ik toch gebruik blijf maken van OnStar. Dan zoeken zij het lekker uit ;) Ook in de het buitenland.[/quote]

Nieuwe kaarten voor de Astra-K zijn gebaseerd op data van 2 jaar geleden.....!

Android Auto i.c.m. Waze: gratis & up to date !!

Wat wil je nog meer ?

[quote quote=18358967]Intussen zijn vorige week de nieuwe kaarten van HERE uitgekomen. Kost wel weer 149 euries. Misschien dat het hier wel weer op staat? Dit probleem van Leen53 is dus een van de redenen waarom ik toch gebruik blijf maken van OnStar. Dan zoeken zij het lekker uit ;) Ook in de het buitenland.[/quote]
<p style="text-align: center;">Ik vindt een onstar abonnement van bijna 10 euro wel een dure navigatie.</p>
En dan zeg je het adres aan hun.. zij zoeken het op en zenden het naar je navigatie.. maar zoals eerder gezegd de navi 900 kent het adres niet.. dan kan hij het adres toch ook niet door onstar?

[quote quote=18358983]…. hopen dat iOS in september dat ook mogelijk maakt via CarPlay …. Kaarten van HERE zijn van Q3 2017.[/quote]

Apple kan toch in de Astra? Applecarplay

And so it ends.... Na 25 maanden is de Astra met 201000 km ruimschoots uit het contract gereden. Qua budget is de Astra in deze uitvoering niet meer haalbaar. Na vele proefritten is de keus gevallen op de Hyundai i30 PDE. Uiteraard een totaal andere auto, maar 1 ding kan ik wel verklappen na ruim 8000 km sturen. De boordelektronika is in ieder geval een grote stap vooruit. ? evenals de rust aan boord....
h0cyuzewiyuse15l76pa2igx8tu0obrw.jpg

Terug
Naar boven