• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra op de Nürburgring "video"

als je nog belang stelling heb in een x16xel blok heb ik er 1 voor je, mag je zo komen halen.

let op, dit blokt gebruikt olie, dus die moet je eerst wel ff uitelkaar halen.

als je op de ring gaat zijn Banden echt zo belangrijk

dat saxo'tje had semi's van 55 piek de band

en ik had semi van 120 piek de band maarja ik heb 70 renpaarden en hij 120+

miral astra: bedankt voor t aanbod maar ik wil in de buurt van rotterdam blijven met zoeken en ben toch overgehaald om dan te kijken voor een X16XE

@kwuyts wrote:Is die nürburgring nu echt zo gevaarlijk? :D

Ik wil hem ooit echt wel gaan doen, maar als je op youtube kijkt zie je enkel filmpjes van crashende wagens :jerry

Misschien toch pas doen als ik een tweede wagen heb? :jerry

De Ring moet je echt niet onderschatten nee :angel

zeker niet met nat weer (veel rubber e.d op de baan maakt sommige stukken spekglad)

ik heb 2e paasdag nog een rondje gedaan op een natte baan.

spinde soms in z'n 4 nog ff door. moet wel zeggen dat mijn voorbandjes niet meer 100% zijn :sleeping

knap trouwens dat je je 1e rondje meteen op een natte baan doet :thumb

hier een filmpje van mijn rondje met de XE 2 jaar geleden:

[youtube:26nxpl38]

gaat tegenwoordig wel weer wat sneller :thumbup

zal volgende maand nog een nieuwe maken.

misschien een leuk idee om hier een algemeen topic van te maken?

dat meer mensen hun Ringvideo's hier kunnen zetten

dit was mijn 2e rondje de dag daarvoor was t droog. ik gok dat ik ongeveer dezeldfe tijd heb neergezet aangezien ik toen t droog was nog een soort van langzaam ree omdat t druk was

in de zomervakantie is het weer de bedoeling om te gaan.

Waar is dat eigenlijk? Wat zijn de kosten om die baan op te gaan? :oops:

Had er toevallig met een maat erover omdat ook eens te gaan doen.

26 piek is 1 ronde

maakt niet uit hoelang je erover doet "ziet t als een tolweg"

maar een circuit is geen provincialeweg waar we 50 tuffen toch :angel

een ronde is 21km.

ik schat dat je met jou Astra wel een kwartiertje lol hebt :thumb

zeker de moeite waard om eens heen te gaan!

is anderhalf uurtje rijden ongeveer ;)

Puur informatief, hoe zit het met verzekering op deze weg? :D

Want als die mooie wagens die daar tegen de vlakte gaan... :jerry

Voor mij is het een kleine 3 uur rijden :D

Dus binnen enkele jaren als ik wat meer ervaring heb op de baan ga ik er zoiso eens een weekend van maken :D

Alleen al om al die top wagens bij elkaar te zien aan de "start" !

Ik ben nu 2 keer op de 'Ring geweest, en hoewel het geweldig leuk is om te doen, zijn er ook zeker gevaren aan. Maar; als je auto in goede vorm is, je van jezelf weet dat het je eerste rondje is en je dus niet meteen voluit Schumacher/Vettel/Hamilton gaat spelen, en je realiseert dat er mensen rondrijden die het beter weten en kunnen en je ervoor zorgt dat je niet net doet alsof jij ook zo iemand bent dan is het goed te doen. En enorm leuk.

Het is wel een aanslag op je auto. Vooral je banden, maar ook de remmen krijgen het voor hun kiezen op de 'Ring. Het beste wat je kan doen is je eerste 2 rondjes met iemand meerijden die wel weet wat ie doet, een zgn. passenger lap. Dan zie je en voel je de baan. Je derde rondje doe je heel rustig aan, je vierde rondje ook. Vervolgens parkeer je je eigen auto, en huur je een veel beter en leuker (let wel, niet sneller maar wel beter) auto'tje bij bijvoorbeeld Rent4Ring. Dat hoeft je de kop ook niet te kosten, en het spaart je auto gigantisch. Hun banden, hun koppeling, hun vering, niet jouw probleem. ;)

Overigens, de meeste verzekeringen dekken het iig gedeeltelijk. Als je aan een track day mee doet dus niet, maar bij Touristenfahrten wordt het gezien als een '1-baans tolweg met verplichte rijrichting, zonder snelheidslimiet' en gelden er dus ook de gewone verkeersregels. Ja, je moet dus rechts houden en mag absoluut niet links inhalen. Er wordt op gecontroleerd, dus doe het ook niet.

edit:

je moet juist links inhalen.

rechts inhalen, en ze zien het. Wordt je er op aangesproken bij het afrijden van de baan ;)

Let ff heeeeeel goed op qua verzekering.

dit kan nog eens vies op je dak vallen.

veel verzekeringen zien het gewoon als racen op een gesloten circuit, en zullen dus niet uitkeren of heeel lastig doen :vertag

Terug
Naar boven