• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto ramen automatisch laten sluiten op ab

Heb zojuist ook even de kabels met elkaar verbonden,

en ik moet zeggen het werkt perfect.

Alleen uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik het niet veel ga gebruiken

Heb eigenlijk bijna nooit mijn ramen open, en als het gebeurt doe ik ze gewoon dicht in de auto.

Eigenlijk is het gewoon een leuke gadget :thumbup :thumbup :thumbup

Bedankt, dan ga ik toch maar de andere kant open maken.

Ik laat op warme dagen me ruiten nog wel eens een stukje open staan hier op de zaak.

Dat lijkt me dan een probleem aangezien ik me deuren dan niet op slot kan doen.

Uiteraard zou een slanke arm vooralsnog me deur pin omhoog kunnen halen als de ramen een stukje open staan.

Toch geeft het me een stukje gevoel van veiligheid als me deuren wel op slot zitten.

Dus aan de andere zijde zou ik de BLACK/BLUE & BROWN/BLACK moeten kunnen vinden en die vervolgens bruggen.

D'Angelo

Ik ga 'm ook aan bestuurderszijde open maken.

@ DMLB ceo: als je je ramen open wil laten, maar wel je safelock op je deuren (zodat ze de pin dus niet omhoog kunnen trekken om de deur open te maken), dan moet je dus aan passagierszijde zijn.

Hey, maar hij geeft aan in de handleiding dat het alleen werkt als je je sleutel in het slot steekt en je dan de ramen kunt dicht doen door de sleutel een aantal tellen 'op slot' te houden.

Bij mij is dat niet het geval. Denk je dat het dan wel werkt? Ik wilde er net aan beginnen toen ik je post zag.

@RISL wrote:Hey, maar hij geeft aan in de handleiding dat het alleen werkt als je je sleutel in het slot steekt en je dan de ramen kunt dicht doen door de sleutel een aantal tellen 'op slot' te houden.

Bij mij is dat niet het geval. Denk je dat het dan wel werkt? Ik wilde er net aan beginnen toen ik je post zag.

Hou in dat geval anders gewoon de eerdere post's aan. Zoals de andere al aangeven: ze hebben er succes mee ;)

Heb zojuist ook even de kabels met elkaar verbonden,

en ik moet zeggen het werkt perfect.

Alleen uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik het niet veel ga gebruiken

Heb eigenlijk bijna nooit mijn ramen open, en als het gebeurt doe ik ze gewoon dicht in de auto.

Eigenlijk is het gewoon een leuke gadget :thumbup :thumbup :thumbup

Ja, klopt, maar hij vertelt volgens mij bijna hetzelfde verhaal als de eerdere posts, maar dan met een extra massa.

Dus ik weet niet of iedereen z'n ramen kan sluiten met de sleutel in de deur?

Heb al zoveel vreemde zaken meegemaakt met m'n Coupé dat ik er niet meer vanuit ga dat wat bij een ander werkt, bij mij ook werkt. Maar ik ga het toch zo dadelijk even proberen.

Dat is begrijpelijk dan...

Tja, ik weet het zo niet zeker, nooit geprobeerd :hmmz

ff afwachten op reactie van de anderen dan maar :angel

Hey, maar hij geeft aan in de handleiding dat het alleen werkt als je je sleutel in het slot steekt en je dan de ramen kunt dicht doen door de sleutel een aantal tellen 'op slot' te houden.

Okay, ja, ik heb al zo vaak andere kleuren draden gevonden in de motorruimte dan origineel, die bleken dan van het 'originele' LPG-systeem te zijn, maar later te zijn vervangen door een beunhaas. En ook doorgeknipte draden achter m'n dash die met kroonsteentjes weer met elkaar waren verbonden, niet aangesloten stekkers, ga zo maar door. En nu ik zo kijk bij de stekker waarover Haasje17 het had, staan de draden zo strak dat ik ze onmogelijk op elkaar kan solderen, hooguit even met een extra lusje ertussen. Maar vandaar dat ik ook echt even zeker wil zijn dat ik bij de juiste stekker zit en de juiste draden gebruik.

@RISL wrote:Hey, maar hij geeft aan in de handleiding dat het alleen werkt als je je sleutel in het slot steekt en je dan de ramen kunt dicht doen door de sleutel een aantal tellen 'op slot' te houden.

Hou in dat geval anders gewoon de eerdere post's aan. Zoals de andere al aangeven: ze hebben er succes mee ;)

How To staat ie ook in he...weet niet of je em daar al was tegen gekomen.

ff naar beneden scrollen naar t bericht van sander2.5v6

Ja, klopt, maar hij vertelt volgens mij bijna hetzelfde verhaal als de eerdere posts, maar dan met een extra massa.

Dus ik weet niet of iedereen z'n ramen kan sluiten met de sleutel in de deur?

Heb al zoveel vreemde zaken meegemaakt met m'n Coupé dat ik er niet meer vanuit ga dat wat bij een ander werkt, bij mij ook werkt. Maar ik ga het toch zo dadelijk even proberen.

Bedankt, ik kijk niet vaak op het Vectra-gedeelte (ik rijd zelf een Astra Coupé).

Maar heb het eerste probleem al...er zit bij mij geen bruine draad met zwarte streep. Op zoek dus naar welke kleur hier is toegepast...

Dat is begrijpelijk dan...

Tja, ik weet het zo niet zeker, nooit geprobeerd :hmmz

ff afwachten op reactie van de anderen dan maar :angel

@RISL wrote:Bedankt, ik kijk niet vaak op het Vectra-gedeelte (ik rijd zelf een Astra Coupé).

Maar heb het eerste probleem al...er zit bij mij geen bruine draad met zwarte streep. Op zoek dus naar welke kleur hier is toegepast...

Dan hoor ik graag welke draad dan de goeie is :D

Want me maatje heeft een astra g en die wil dit ook doen ...

Okay, ja, ik heb al zo vaak andere kleuren draden gevonden in de motorruimte dan origineel, die bleken dan van het 'originele' LPG-systeem te zijn, maar later te zijn vervangen door een beunhaas. En ook doorgeknipte draden achter m'n dash die met kroonsteentjes weer met elkaar waren verbonden, niet aangesloten stekkers, ga zo maar door. En nu ik zo kijk bij de stekker waarover Haasje17 het had, staan de draden zo strak dat ik ze onmogelijk op elkaar kan solderen, hooguit even met een extra lusje ertussen. Maar vandaar dat ik ook echt even zeker wil zijn dat ik bij de juiste stekker zit en de juiste draden gebruik.

Terug
Naar boven