• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto ramen automatisch laten sluiten op ab

kun jij misschien vertellen waar jij de 4 draden op aangesloten hebt ?

ik heb het idee dat bij mij het dakraam domweg niet aangestuurd wordt.

@Ghanz

dan zou je over moeten stappen op de module die ik heb dan sluit je dakraam wel.

deze heeft een relay die als ware het signaal door geeft die je ook krijgt van je sleuten ff omgedraaid houden in je slot (15 seconden).

@Haasje17 wrote:http://www.z22se.co.uk/guides/totalclosure.pdf Even voor de mensen die het met safe lock willen sluiten ikheb een hele duidelijke handleiding gevonden en deze werkt ook prima.

haasje17, van welk jaar is jou auto? want ik heb namelijk ook een sport edition 2 uit 2003 en verwacht dat het bij mij op de zelfde manier moet doorlussen als wat jij gedaan hebt. Had jij nou deze handeling (http://www.z22se.co.uk/guides/totalclosure.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;) aangehouden?

In die manual hebben ze het over de rechterkant van de auto, maar zoals te zien is zit daar ook de motorkap ontgrendel hendel zeg maar, dat is daar dus de bestuurderskant en niet zoals velen denken de passagiers kant. Had jij die kabels ook aan de bestuuderskant door verbonden, waarna dus de ramen sluiten bij activeren van safelock (2x drukken op ab)?

als dat namelijk zo is, dan weet ik namelijk waar ik moet beginnen in mijn auto.

kun jij misschien vertellen waar jij de 4 draden op aangesloten hebt ?

ik heb het idee dat bij mij het dakraam domweg niet aangestuurd wordt.

Hoe doe/maak je dit voor de vectra c? Ik kan ze al sluiten met de sleutel, ik moet nu alleen de knop vast blijven houden.

@Haasje17 wrote:http://www.z22se.co.uk/guides/totalclosure.pdf Even voor de mensen die het met safe lock willen sluiten ikheb een hele duidelijke handleiding gevonden en deze werkt ook prima.

haasje17, van welk jaar is jou auto? want ik heb namelijk ook een sport edition 2 uit 2003 en verwacht dat het bij mij op de zelfde manier moet doorlussen als wat jij gedaan hebt. Had jij nou deze handeling (http://www.z22se.co.uk/guides/totalclosure.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;) aangehouden?

In die manual hebben ze het over de rechterkant van de auto, maar zoals te zien is zit daar ook de motorkap ontgrendel hendel zeg maar, dat is daar dus de bestuurderskant en niet zoals velen denken de passagiers kant. Had jij die kabels ook aan de bestuuderskant door verbonden, waarna dus de ramen sluiten bij activeren van safelock (2x drukken op ab)?

als dat namelijk zo is, dan weet ik namelijk waar ik moet beginnen in mijn auto.

Even een waarschuwing voor mensen die dit toepassen: ik heb hierdoor een lekstroom gehad waardoor mijn accu na een kleine week niet gereden te hebben, compleet leeg getrokken was. Ben hier pas na twee jaar achtergekomen omdat ik de afgelopen twee jaar elke dag gereden heb. Afgelopen week toevallig voor het eerst een week lang niet met de auto gereden, en hoppa, accu leeg!

Ik had hem zo gesoldeerd dat de ramen alleen dicht gingen als de safe-lock erop ging, oftewel 2x de auto op slot drukken. Dus safelock draden aan de draden van de elektrische ramen gesoldeerd.

Lekstroom was 0,08A. Dit betekent grofweg genomen dat dit per dag 24 uur X 0,08A = 1,9A van de accu kost, en dat is superveel! Na een week is dit 13,3A aan verlies. Nu heb ik alles weer in originele staat gebracht en is de lekstroom 0,0011A. Dat is te verwaarlozen, omdat dit voor de radio etc is.

Dus wees gewaarschuwd! Het hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn.

Hoe doe/maak je dit voor de vectra c? Ik kan ze al sluiten met de sleutel, ik moet nu alleen de knop vast blijven houden.

Vandaag de kabeltjes doorverbonden in mijn auto, werkt dus ook bij Zafira a OPC :thumb

Aangesloten op de safelock, dus 2x sluiten

Even een waarschuwing voor mensen die dit toepassen: ik heb hierdoor een lekstroom gehad waardoor mijn accu na een kleine week niet gereden te hebben, compleet leeg getrokken was. Ben hier pas na twee jaar achtergekomen omdat ik de afgelopen twee jaar elke dag gereden heb. Afgelopen week toevallig voor het eerst een week lang niet met de auto gereden, en hoppa, accu leeg!

Ik had hem zo gesoldeerd dat de ramen alleen dicht gingen als de safe-lock erop ging, oftewel 2x de auto op slot drukken. Dus safelock draden aan de draden van de elektrische ramen gesoldeerd.

Lekstroom was 0,08A. Dit betekent grofweg genomen dat dit per dag 24 uur X 0,08A = 1,9A van de accu kost, en dat is superveel! Na een week is dit 13,3A aan verlies. Nu heb ik alles weer in originele staat gebracht en is de lekstroom 0,0011A. Dat is te verwaarlozen, omdat dit voor de radio etc is.

Dus wees gewaarschuwd! Het hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn.

Hey sting, ik heb zelf ook een zafira,danwel geen opc :( maar ik wil ook mijn ramen sluiten op safelock.

Werkt het zoals in pdf staat goed, of heb je een module gekocht?

Vandaag de kabeltjes doorverbonden in mijn auto, werkt dus ook bij Zafira a OPC :thumb

Aangesloten op de safelock, dus 2x sluiten

Hey sting, ik heb zelf ook een zafira,danwel geen opc :( maar ik wil ook mijn ramen sluiten op safelock.

Werkt het zoals in pdf staat goed, of heb je een module gekocht?

hoi ik rij een opel vectra b maar ik mijn sleutel door draait dan gaan mijn ramen ook dicht

en zo dra ik mijn sleutel terug draait dan stop die maar heb ik een vraag in het begin kon ik mijn auto 2x op slot doen

door 2x mijn sleutel tedraaien

maar dat doe het nou niet meer wie weet wat het kan zijn

laat het me ff weten jongen wat het kan zijn

gr

beste,

ik weet dat het een oud draadje is maar wil het toch proberen met een vraagje.

als je de boven genoemde module er in zet. werken de schakelaars dan nog met kort in drukken om de ramen te openen of te sluiten?

gr martijn

PS: of weet iemand een modulle die goed werkt op een vec b?

hoi ik rij een opel vectra b maar ik mijn sleutel door draait dan gaan mijn ramen ook dicht

en zo dra ik mijn sleutel terug draait dan stop die maar heb ik een vraag in het begin kon ik mijn auto 2x op slot doen

door 2x mijn sleutel tedraaien

maar dat doe het nou niet meer wie weet wat het kan zijn

laat het me ff weten jongen wat het kan zijn

gr

beste,

ik weet dat het een oud draadje is maar wil het toch proberen met een vraagje.

als je de boven genoemde module er in zet. werken de schakelaars dan nog met kort in drukken om de ramen te openen of te sluiten?

gr martijn

PS: of weet iemand een modulle die goed werkt op een vec b?

Oke dank je wel dan hoef kl het niet.

Ga ik zelf wel een schakeling maken hier voor.

Gr martijn

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Terug
Naar boven