• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto zuiniger maken

@wim-v6 wrote:nee hoor...

Ik rijdt met een Vec-B met 215-45-17 op 2,8 voor en 2,6 achter, mooie rechte slijtage patroon, en gewoon voldoende grip..

Ik kan als ik wil gemiddeld rond de 1 op 11 a 1 op 12rijden met een 3.0 V6, vind het allang prima...

Willem

ah oke, en wat raad u mij aan met mijn vectra c gts 1.8

met 215/55/16inch stalen velgen: voor.. achter..

met 225/45/17inch lichtmetalen velgen: voor.. achter..

Ag wil je zuiniger rijden koop een hybride ben je er van af :jerry Een kennis rijdt prius dat ding heeft 1.5liter motor en rijd zuinig hoe bedoel je crisis met zon auto kom je 2012 toch effe door hoor :wors

Wij reden de Toyota Crisis kort zakelijk..

lekker zuinig, 1 op 13 (met moeite / alleen stad / korte stukken / wel stukken waar de Combo 1.7CDTi 100pk 1 op 18 rijdt)

Gozer van een Collega verhuis bedrijf Presteerd 1 op 10 te rijden met een Honda Hybrid...

Willem

Ja ik had ook al inderdaad even de technische gegevens van deToyota Prius en Honda Insight en Honda Civic bekeken.

Die auto's zijn vooral in stadsverkeer zuiniger volgens de gegevens.

Qua buitenweg scheelde het niet veel meer met mijn Vectra.

@wim-v6 wrote:Wij reden de Toyota Crisis kort zakelijk..

lekker zuinig, 1 op 13 (met moeite / alleen stad / korte stukken / wel stukken waar de Combo 1.7CDTi 100pk 1 op 18 rijdt)

Gozer van een Collega verhuis bedrijf Presteerd 1 op 10 te rijden met een Honda Hybrid...

Willem

Vermoeden had ik ook al toen ik de specificaties bekeek.

Niet als je batterij de kans niet krijgt om op te laden...

een Toyota Crisis Plugin had voordeliger geweest voor ons denk ik..

Willem

ja maar als je power nodig hebt komt dat ding ook niet vooruit :puke heb er in gereden maar is echt bagger niets voor mij dus. Geef mij maar onze 1.9 maar :thumbup

@iquick wrote:ja maar als je power nodig hebt komt dat ding ook niet vooruit :puke heb er in gereden maar is echt bagger niets voor mij dus. Geef mij maar onze 1.9 maar :thumbup

Ik geloof dat die dingen ook (energiezuinig) begrensd zijn.

Nouuu ik zag op autoblog een filmpje van een prius die 190 reed over de autobahn. Denk dat ze bij die auto de (energiezuinige) begrenzer deruit hebben getrokken

En zoiezo als je lange ritten maakt is dat ding niet zuinig. Volgens mij is de prius echt gemaakt voor de binnenstad

Ik ga volgende keer de test doen van Willem en er vanvoor 2.8 opzetten en 2.7 achter :) elke halve liter die je bespaart is er eentje ;)

Weet je soms ook wat de druk mag zijn op een 215/40/17? Of is dat hetzelfde?

Grtz Seth

@iquick wrote:Nouuu ik zag op autoblog een filmpje van een prius die 190 reed over de autobahn. Denk dat ze bij die auto de (energiezuinige) begrenzer deruit hebben getrokken

En zoiezo als je lange ritten maakt is dat ding niet zuinig. Volgens mij is de prius echt gemaakt voor de binnenstad

Vriend van me heeft pruis. Is begrenst op 194 omdat anders de elektro motor te veel stroom.trekt en de boordsystemen uitvallen.

Hij moet dagelijks naar zijn werk in duitsland, en rijdt hem ook dagelijks tegen de begrenzer.

Terug
Naar boven