• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Baba's bak, Verkocht :(

kan setje run flat banden regelen maar daar zie je slecht bij dat ze lek zijn. Rijd er iemand van jullie rond op run flats?

@Baba wrote:kan setje run flat banden regelen maar daar zie je slecht bij dat ze lek zijn. Rijd er iemand van jullie rond op run flats?

Ik raad af om op run flat banden te rijden.

Die krengen zijn enorm stug. En maken kabaal niet te zuinig.

Plus van de vectra is de vering er niet op afgestemd om op run flat te rijden.

@arjontje wrote:

Arjontje is dit dan slecht voor de vering of wordt het rijcomfort een stuk stugger?

@helmer, nee. Wel bij iemand anders zodra ik meer weet zie je de pics :)

@Baba wrote:@arjontje wrote:

Arjontje is dit dan slecht voor de vering of wordt het rijcomfort een stuk stugger?

@helmer, nee. Wel bij iemand anders zodra ik meer weet zie je de pics :)

Rijcomfort is een flink stuk minder.

Was ook nog vergeten je hebt dan ook (officieel) runflat wielen nodig.

Heb je die niet dan is er een kans bij een lekke band dat de band van de velg loopt.

2 Updates uitgevoerd. Eerste update is de vervanging van mijn orginele lampjes in de mistlichten. Deze heb ik vervangen door 2 H3 osram cool blue intense 4000k. Deze komen wat betreft licht warmte beter in de buurt van mijn dim (6000k) en stadslicht (3400k). Bij het vervangen van mijn xenon lampen ga ik hier ook van 6000k naar 5000k zodat alles beter op elkaar is afgestemd. Hierbij een foto, ik ben alleen zo slim geweest om het oude lichtbeeld niet op de foto te zetten dus heb ik helaas geen vergelijkingsmateriaal... Het verschil is voor ons in ieder geval goed zichtbaar.

IMAG0342_zps9d744b29.jpg

Daarnaast nog update 4 uitgevoerd, mooi setje 18" speedlines gemonteerd. Deze heb ik via marktplaats voor een goede prijs kunnen kopen in Someren. De verkoper heeft de velgen bij een maat van hem opnieuw laten spuiten. De bandjes heeft een andere maat van hem, met een eigen garagebedrijf, erop gelegd en dat is super gegaan. Hij heeft goed opgelet dat er niks beschadigd werd etc. Dus tot nu toe niks dan lof voor deze heren. Mocht iemand een adres zoeken in de buurt van Someren voor nette velgen en een goede afhandeling achteraf met monteren etc, geef even een pm.

Maar nu het belangrijkste de velgen op de vec :)

IMAG0397_zps39409b67.jpg

IMAG0391_zpsa26126a9.jpg

Ik ben natuurlijk niet de enige die in deze kleur vec rijdt met deze velgen, ondanks dat ben ik dik tevreden met het resultaat. Op naar de volgende updates!

hey Maurice!

Dat ziet er supersjiek uit man! prima aankoop en ook de 225 45 18 bandjes staan er dik onder!

vers gewassen SW ?? ;)

groetjes

Thx mensen, volgende zaken worden de knipperlichten, houder voor de telefoon, koplampen en verlagingset. Enkele van deze updates zullen wel uitgesteld worden tot volgend jaar. Heb netzoals Lucas wat slechte ervaringen opgelopen me wat 2e handsbanden boeren. Ben uiteindelijk voor 2 nieuwe bridgestones potenza's gegaan en dat heeft een impact gehad op mijn budget :(

@lucas idd vers gewassen, maar dat was inside information :D

Vandaag een kleine update uitgevoerd. Ik heb onlangs een brodit proclip en een actieve telefoonhouder voor mijn telefoon besteld. Deze zijn vandaag binnengekomen en heb ik op ongeveer 10 minuten in de auto gemonteerd.

De spullen:

IMAG0470_zps5aac6e52.jpg

Het resultaat:

IMAG0479_zps2580da03.jpg

2013-04-09194318_zpsf7b3e5e0.jpg

Ik heb van deze update een kleine how to gemaakt: viewtopic.php?f=129&t=175528

Ziet er mooi uit :thumb. Nieuwe zakelijk rijden. Weer eens iets anders dan de oude Nokia 6310i

Greetz Emiel

Dank u heren :thumb

@ Emiel met die nokia 6310i kun je ten minste nog bellen zonder dat je 8 digitale menu's moet doorspitten... Dat ding is nog ontworpen om een telefoon te zijn... ;)

True...dit is ook meer een laptop. 5 jaar gelden had je je laptop mee, je digitale camera, je TomTom en misschien ook nog eens je MP3 speler. Dat is dan niet meer nodig.

Maar nothing beats a Nokia 6310i al is het omdat je accu rustig 4 weken mee gaat.

Maar mooie oplossing dit. Wat mag zoiets kosten?

Ik heb de houder 2e hands gekocht voor 32 euro (nieuwprijs 50) en de proclip was 28 euro. dus samen 60 euro. Vond het belangrijk om niet te boren en of te plakken in of aan het dashbord. Brodit is een van de weinigen die systemen aanbiedt zonder deze zaken.

Ziet er idd heel dik uit. Dacht ook eerst dat je de mount had vast geboord. Gelukkig niet :thumb

:thumb nette montage king:

In antwoord op je eerdere vraag, 6 tientjes ex 15,00 verzendkosten.

Krentje uit de pap :afro

Groet jraaf

@jraaf wrote::thumb nette montage king:

In antwoord op je eerdere vraag, 6 tientjes ex 15,00 verzendkosten.

Krentje uit de pap :afro

Groet jraaf

Hey meneer Raaf bedoel je de vraag over de koplampen en jou topic? Zoja heb jij ook een linkje voor mij waar je ze vandaan hebt?

En natuurlijk dank voor de leuke reacties :thumb

Was een one off :???:

Heb ze via Ebay.de Zag 1 stuk staan nieuw voor 6 tientjes Depo uitvoering zwart. Geen verzending naar buitenland. Heb toen z'n tekst verder goed gelezen en daar bood hij ook de andere aan. Daar was een stukje van af gebroken maar wel nieuw. Die wilde hij wel voor 6,95 bij leveren omdat ie volgens 'm niet bruikbaar was. Haha LOL :mrgreen: :roll: Hij kon ook niet weten waar ik ze voor nodig had. Heb toen aangeboden 2 stuks plus verzending naar NL voor 75, daar ging ie mee akkoord. Maar als jij op zoek bent naar een zwarte C2 set dan kun je die van mij tzt wel overnemen, als mijn mod gaat lukken. Ziet 'm vanzelf wel voorbij komen.

Nog een tip op ebay.de Zoek niet alleen op verzenden naar buitenland. Ik heb zo vaak al gewoon een mailtje gestuurd met de vraag of ze naar NL willen verzenden op ' alleen Duitsland verkoop/versand.. Kost tussen de 10 (onverzekerd) en 22 euro voor pakketten tot 10 kilo en mak 100 bij 50 bij 50 CM. Heb pas 1 keer gehad dat ze echt niet wilden verzenden.

Groet jraaf.

@jraaf wrote:Was een one off :???:

Heb ze via Ebay.de Zag 1 stuk staan nieuw voor 6 tientjes Depo uitvoering zwart. Geen verzending naar buitenland. Heb toen z'n tekst verder goed gelezen en daar bood hij ook de andere aan. Daar was een stukje van af gebroken maar wel nieuw. Die wilde hij wel voor 6,95 bij leveren omdat ie volgens 'm niet bruikbaar was. Haha LOL :mrgreen: :roll: Hij kon ook niet weten waar ik ze voor nodig had. Heb toen aangeboden 2 stuks plus verzending naar NL voor 75, daar ging ie mee akkoord. Maar als jij op zoek bent naar een zwarte C2 set dan kun je die van mij tzt wel overnemen, als mijn mod gaat lukken. Ziet 'm vanzelf wel voorbij komen.

Nog een tip op ebay.de Zoek niet alleen op verzenden naar buitenland. Ik heb zo vaak al gewoon een mailtje gestuurd met de vraag of ze naar NL willen verzenden op ' alleen Duitsland verkoop/versand.. Kost tussen de 10 (onverzekerd) en 22 euro voor pakketten tot 10 kilo en mak 100 bij 50 bij 50 CM. Heb pas 1 keer gehad dat ze echt niet wilden verzenden.

Groet jraaf.

Ok thx voor de info.

Terug
Naar boven