• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bezig met me kadett...

volgens mij was analoog 1 knipperlicht lampje

en als je de lichtjes van t digi aan zou sluiten op de gevarenlicht schakelaar?

de zwart/groen en zwart/wit

dus van t digi gelijk op die schakelaar ipc uit de boom naar t digi ?

t is maar een idee ;)

He kerel bedankt voor het meedenken , tis opgelost heb er idd eentje van de gevaren schakelaar gepakt , alles werkt nu , digidash, dak , de ramen alle lampen ed. Tijd voor intapen en dashboard afbouwen en de muziek kabels leggen. Gaat veel tijd inzitten alles netjes solderen en krimpkousen.

vanmiddag eindelijke me nieuwe rubbers binnen gehad voor me stuurhuis, ook nieuwe rubbers voor de de ophanging van de stuurbekrachtigingspomp, en de weitec veren , nu nog bilstein dempers , achterkants is voorzien van gele koni en veren.

P1020312.jpg

was toch nog ff klus alles werkend te krijgen

P1020314.jpg

Maar ben een heel eind opgeschoten en eind van de dag alles werken en let there be light

P1020317.jpg

Hehe ja vind het altijd toch weer een gepuzzel , ben niet echt van de bedrading en problemen ermee oplossen, duurt altijd ff.

zeker wel , gaan gewoon gestaagd door, als deze klaar is kan ik op me gemakje aan de turbo kadett beginnen :afro

He Mark, goed bezig !! Ik ga je topic volgen..

-offtopic Wat is je beroep ? Ziet er veels te professioneel uit ;)

De Kadett van Frank ook mogen aanschouwen en die is ook schitterend!

@tim dank je wel , heb dikke 6 jaar als autospuiter in de autoschade gezeten , en ben altijd blijven bij klussen aan en met auto's , tegenwoordig spuit en repareer ik de rotorbladen van de chinook en apache. Zo lang me contract duurt dan misschien weer terug de schade in .

Ja die van Frank is dik geworden eej, maar das denk wel 6 a 7 jaar geleden dat ik die zo heb gespoten.

Dat is een gave job, apache wow dat is echt een bruut ding ! Hopen dat je contract wordt verlengt dan idd.

Logisch dus dat je werk er zo goed uitziet king:

hahah nou dank je wel kerel, ik hoop dat ik kan blijven. Weer ff bezig geweest met de kadett, had me oude achteras nog liggen , deze is voorzien van nieuwe lagers , handrem kabel en schijven , alleen zit er beetje roest op omdat deze alweer 2 jaar ligt maar is maar 2000 km mee gereden en ook hier powerflex bussen gemonteerd.

P1020318.jpg

P1020321.jpg

OOk de brandstofpomp , gestraald gepoedercoat en nieuwe onderdelen erop

P1020319.jpg

Ondertussen nog steeds bezig met alarm en draden wegwerken er komen ook boxen in me deur , wie heeft daar goede tips of foto's voor een mooie opbouw , want komt een compo setje in de auto.

zo naar ff weer een poosje niks gedaan te hebben aan de kadett was er van het weekend weer ff wat tijd. Had me stoel weggebracht om de wangen te herstellen en ze zien er weer als nieuw uit

championstoelkapot.jpg

hier met nieuwe wang

P1020268.jpg

Hoef geen dikke woofers in de cabrio maar beetje lekkere beat is nooit weg , alvast de voor bereiding gelegd onder de steolen, is een actieve woofer en de versterker ligt er voor het jbl composetje

P1020322.jpg

En het interieur weer een stuk verder kunnen afbouwen, begint er nu van binnen al wat op te lijken.

P1020328.jpg

P1020329.jpg
.

Zal weer ff stil worden want komen andere klussen aan.

Nee klopt de vorige eigennaar heeft de achterbank op laten bekleden met leer en die zijkantjes ook, dus das wel lekker , vlogende week de deurpanelen erop hier en daar nog een prul dingetje stofzuigen en matten erin en dan is de binnenkant klaar.

Mark ik zou mooie deurbakken maken! netjes van mdf en die spuiten in zijdeglans zwart!

Uiteraard de klankkast voldoende volume houden :hmmz :hmmz

Dat is een mooie oplossing voor je composetje

@ patrick ja zat ik ook aan te denken maar en die dan weer op de binnenkant van de deur schroeven ,, zat er ook aan te denken gewoon een mooi kleine ronding zoveel mogerlijk rechts onderaan de deur en die dan gelijk maken met de bestaande deurbak van de kadett.

@ tim ja die stoelen kunnen er voorlopig weer tegenaan

zo van het weekend weer ff tijd gehad, en gelijk wat aan de kadett bezig geweest . De voorkant opnieuw in de grondverf gezet. Eerst alle on effenheden weggewerkt

IMAG0173.jpg

IMAG0172.jpg

Daarna in de primer

IMAG0176.jpg

IMAG0175.jpg

ff alles er terug op ivm plaats

IMAG0178.jpg

En de tankdop heb ik ook verplaats naar rechts , van de week nog rvs steun maken. Eind November heb ik weer alle tijd en hoop dat het dan snel zal vorderen.

IMAG0180.jpg

Goed bezig Mark! :thumb

Heb trouwens ook wel op Gilze gelopen al voor meerdere werkgevers, en Soesterberg. Heb met mijn huidige werk een Chinook interieur nagebouwd voor training van medics in het veld. Heb je misschien wel eens gezien zonder te weten dat jij dat was! :???:

Terug
Naar boven