• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bezig met me kadett...

Dank je wel kerel, was ook een behoorlijke klus in een veels te kort tijd bestek maar goed. Gisteren ff de kadett bij gespoten zie hier het resultaat

ik zelf in de weer spiegeling van de motorkap :thumbup

Nu is het een kwestie van opbouwen en volgende week naar de rdw, invoeren en hopelijk krijg ik de motor zonder al te veel problemen op kenteken. En flink poetsen want de kadett zit helemaal onder de stof en viezikheid het zit overal waar je maar kan bedenken, maar wat wil je na een jaar in de loods te hebben gestaan.

@ mr bone, deze zat al in de kadett waar ik de motor uit heb gehaald, ik dacht dat de slang van een 1.d kadett combo was, maar dat weet ik niet zeker, volgens mij stond er ook een gm nummer op de slang. Ik ben van het weekend weer aan de kadett bezig. Ik zal dan even voor je kijken en het nmmr hier posten.

@ de rest bedankt voor de positieve reacties :thumbup . Die t2 is idd mooi geworden krijgen er ook veel positieve reacties op, ook veel van oudere mensen die er zelf vroeger ook in hebben gereden.

@ Mrbone Hier het nummer van de slang , de slang is wel iets ingekort kan ik zien
IMAG0779_zps6822b116.jpg
[/URL]

FF koele foto van de motorkap van een kennis van me, die wel lekker overweg kan met een airbrush

Vandaag ff proef gekeurd , alles goed behalve c02 ik mag 3.5 hebben en had maar liefst 4.1 .Heb wel een 20xe erin hangen , de motor heeft bijna 2 jaar stil gestaan en zo nu en dan eens warm gedraaid. Misschien wordt het een stuk minder met een flink eind rijden? Vrijdag moet ik ermee naar de rdw. Iemand suggesties. Temp en klop sensor al vervangen. Ook aan de stelschroef van de lmm gedraaid terwijl die aan de kast stond geen suc6.

Ja heb zojuist octaanboost gekocht , gaat er morgen in en de bezine is ook al minimaal 2 jaar oud die erin zit, staat op de reserve, dus morgen frisse v-power en octaan boost tis 45 km naar de rdw , dus nog ff tijd om goed warm te rijden.

Thanx voor dat nummer, :thumb.

Idd, ff een goed stuk rijden. Ik zou er wel zeker van zijn dat die goed is VOOR dat je naar de rdw gaat.

Zou lullig zijn als je afgekeurd word en weer een vervolg afspraak moet maken waar je ook WEER voor moet betalen, :vertag

Succes

Vandaag is de auto ingevoerd en goedkeurt met 110kw op kenteken :wors Nu moest de auto ook gewogen maar waarover betaal je nu wegen belasting over massa ledig voertuig of over het rijklaar gewicht?

Ja was ook wel blij eigenlijk, had nu ruimschoots voldoende 3.49 :angel . Volgende week papieren binnen en dan platen halen en karre maar. Ben wel 1 klasse omhoog gegaan vergeleken met een 8v , maar das te overzien. Ben blij dat het allemaal goed op papier staat.

Binnenkort toch nog maar eens wat dingen uitproberen om c02 iets lager te krijgen.

Advies was linker koplamp te vervangen want die was wat troebel, heb nu 2 nieuwe bosch lampen gescoord die er van de week inzetten. Grote poets en polijst beurt geven en dan ben ik er weer even klaar mee.En natuurlijk even foto's neerzetten met het eindresultaat.

Dan weer even andere projecten om de laatste onderdelen bij elkaar te sparen voor met let kadett :wub

Vandaag ff bezig geweest met wat dingen opfrissen , want die waren echt aan een poetsbeurt toe

Zie hier het verschil in het dak, links gepoetst , rechts hoe het was

Velgen ook ff gedaan , tis niet je van het maar in het tijdsbestek waar ik in het gedaan heb, dan ben ik er dik tevreden over

Before

After

Klaar voor gebruik

gisteren de eerste 300 km gereden met de kap open nog wel! Had me veerpootbrug erop gezet van de oranje kadett en dat schilde nogal wat dus ben ik op zoek naar nog een veerpootbrug voor de 16v kadett. Als iemand nog iets liggen heeft let me know!

Nog ff een filmpje toen ik hem net had gespoten. Let niet op het commentaar is voor een collega bedoeld

Netjes gespoten hoor! Moet met mijne ook nog een keer geheel gebeuren, want de lak heeft z'n beste tijd al wel gehad...

Ja vinci ook het laksysteem heeft af en toe eens onderhoud nodig.En ik vind het leuk om te doen en kan hetzelf das wel gemakkelijk vind ik.Ieder zijn ding toch, ik ben nu bezig om de kadett beetje stil en strak sturend te krijgen maar dat valt niet mee met een cabrio :hmmz

@4x4 bedankt voor je reactie kerel :thumb

Terug
Naar boven