• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bouke zen V6 topic

kijk even bij artaparts die heeft hem wel denk ik

hier een foto van die balk

2010-03-29174239-1.jpg

hallo mede opelliefhebbers

deze week weer een groote slag gedaan aan met kadettje

we hebben het interieur der uit getrokken vloer matten stoellen demping de hele mikmak.

toen kwamen we op het staal tot mijn blijde verbazing maar 2 hele kleine gaatjes :D

voor de rest wat vliegroest dus de gaatjes dicht gemaakt en de vlieg roest verwijderdt bodem met hamerite behandeld

en daarna in de lijnolie gezet.

toen de vloermatten met de terrasreiniger schoongemaakt en de stoelen ook(kwam gewoon zwart water van af :wtf )

omdat men bekleding niet zo mooi meer is heb ik van men ouders een zetje stoelhoezen gekregen

wat wel redelijk gelukt is en ook nog mooi en strak oogt.en het midden console is opnieuw gespoten

ik heb van de week een zetje xenon voor men kadettje op de kop getikt en vanavond even aangesloten en heb nog een remus demper gekocht.

nu is het nog steeds wachten op men siliconeslangen :swear

snel weer een update!

kjlokioj029.jpg

kjlokioj034kopie.jpg

kjlokioj035kopie.jpg

kjlokioj037kopie.jpg

kjlokioj038.jpg

kjlokioj042.jpg

kjlokioj044.jpg

kjlokioj046.jpg

kjlokioj143.jpg

greetz bouke

HELP

mijn v6 vonkt niet meer en geeft het oranje lampje aan met een motor blokje met zon donder flits er in .wat kan dit zijn?????

heb je de accu er helemaal uit gehad??

zo ja kijk eens of je niet 1 van de pluskabels bent vergeten

want ik weet dat er 1 kleine draad bij zit die bruin lijkt maar aan de plus moet

ik heb even gekeken maar er zijn 3 kabels van de ecu gescheurd

die waren door de vorige eigenaar door verbonden maar ik weet niet waar heen dus weet ook niet hoe en wat

ik ben zo meteen eerst 3 weken op oefening na de oefening zal ik der foto's van maken en hier posten

mischien dat iemand mij aan de hand van de kleuren van de draden kan vertellen waar ze voor dienen zodat ik ze opnieuw kan verbinden.

gr

Goeiendag

na een tijdje afwezig te zijn ben ik der weer

heb alles van men gsi nu aan de loop moet aleen nog eens aan de tech 2 moet de %e versnelling nog eens afgstellen.

maar hij staat nu al 2 maandjes in winterslaap :D zou graag foto's posten van de vorderingen maar men laptop is de hardeschijf kapot van gegaan

dus ik ben al men foto's kwijt!

zodra hij weer uit de schorsing is komt der weer een update :D

gr bouke

en jij hebt ook een achterbank uit 1 stuk, die op marktplaats is een deelbare 60/40.

-offtopic

ben eventueel wel op zoek naar een goede gsi achterbank uit 1 stuk, zowel een zwarte als een beige.

moest iemand zoiets hebben liggen...

Zo dar gaan we weer.

Deze zomer lassen en een antieroestbehandeling staat op het programma.

Er moet een nieuwe veerschotel in links achter en gelijk een stukje kooker balk mee pakken.

En bijde dorpels hebben alle bij een paar gaatjes niet genoeg om de heledorpel te vervangen.

En ik ga eindelijk die oude herrie demper der afhalen en weer een gsi remus pijpje der onder plakken king: king: :D :D

Ik heb nu de hele auto gestript aan de binnen kant en aan de buitenkant aleen de nieuw gespoten delen.

Ga volgende week om een nieuwe kabelboom zodat ik eindelijk een normaal werkende benzine pomp enz heb :thumb

n2v8.jpg

de gsi op de lenso's :thumb

goer.jpg

gelijk weer op de bokken gezet en demonteeren

en op den duur kom je dat rare virus tegen dat roest heet :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1

5ws9.jpg

45kd.jpg

daarna de auto voor de rest leeg gehaald

tj1e.jpg

ging sneller dan ik dacht.

d8b3.jpg

hier de nieuwe demper en stukje dorpel wat we gaan gebruiken.

Ben nu begonen met dicht maken van de kooker als die klaar is komt dat in de roestjager dan de nieuwe schotel der op lassen.

ik heb een wiel bak ligt op geschuurd en tot nu toe geen groote gaaten of wat dan ook tegen gekomen.

Ook de lekbakjes met een ringsleuten der op om staan slaan en beuken niks dus mag ik daar van uitgaan dat die ook hard zijn.

Binnenkort weer een nieuw bericht.

zo gister de koker dicht gemaakt en de schotel geplaatst en in de roestjager gezet .

vandaag in de zwarte trailer lak gezet en laten drogen.

de boel vandaag weer opgebouwd en de krik dorpel weer beetje bij gebogen.

:fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 mensen die overal maar krik neer zetten heledorpel naar de tyfus..

al met al valt de roesterij mee bij de dorpel dus hier en daar wat pleisteren en kijken hoe het komt.

maar eerst is de accu bak aan de beurt.. beetje een kraater in men motorruimte..

de plaatjes bij het verhaal.

o7m7.jpg

gelijk een mooie dikke plaat der in gedaan.

onoo.jpg

g8om.jpg

ziet der weer goed uit! :thumb

nni8.jpg

mzs7.jpg

best gat maar komt goed :thumb

x1m1.jpg

de nieuwe pijp!

va8f.jpg

daar staat hij te wachten.. morgen om een nieuwe kabelboom voor in de auto eindelijk de benzine pomp van de schakelaar af.

greetzz :thumb

zoo de oude kabelboom is der uit en de nieuwe zit der in. en het loopt weer als en zonnetje! :thumb aleen soms ff wat moeite met starten.. nu de draaden weer netjes weg werken en hopenlijk kunnen we morgen weer een stukje lassen..

Terug
Naar boven