• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brandstof verbruik Grandland X

1000 km verder. Laatste tank zo goed als enkel stadsverkeer. 7,7 liter op 100 km

Wel elke keer schakelen als hij het aanduidt.

Aangename verrassing...... Mijn boordcomputer meldde gemiddeld verbruik (sedert laatste tankbeurt) van 7,8 liter..... Toen ik de tank opnieuw volgooide en verrekende met het aantal gereden kilometers kwam ik op een werkelijk verbruik van 7,23 liter op 100 kilometer. De auto geeft dus een hoger verbruik weer dan in werkelijkheid. :applause02:

Tja hij zakt wel iets het verbruik maar ik ben bang dat het niet veel meer gaat worden. ?
2is6j9peiyhbfpbmkdfpj2ls8yu92ysu.jpg

7euq4d2vx3pvji8h7d1k0uj2lt6wqmio.jpg

Heenrit naar de Efteling.... 6,4 liter op 100km grotendeels autosnelweg geen file. Droog,weinig wind,vlot verkeer. Niet boven de 120 km/u gereden. Het viel me op dat ie al snel 1,5 a 2 liter meer gaat verbruiken als je boven 120km/u gaat

t39orefs2zvfnukdayjleyp7uotihdw1.jpg

Resultaat na heen en terug van en naar de Efteling. 6,5 liter (zelfde omstandigheden als hierboven vermeld) Niet slecht te noemen vermoed ik ????

Zo das lekker zuinig , ik rijdt ook best wel veel 130 wegen.

Ja dan stijgt het verbruik aanzienlijk en kom ik echt niet onder de 7,6 per 100.

Maar goed hij rijdt heerlijk op cruise snelheid.

Op de website van Travelcard (tankpas voor leaserijders) is het gemiddeld verbruik voor een benzine uitvoering op dit moment 7,5. Komt dus aardig overeen met dit forum, zie hier

Ja idd mooie site en eerlijke cijfers , zeker als je je netjes aan de snelheid houd.

Bij mij blijft ie zweven tussen de 7,6 en 7,7 na bijna 15.000 km in 3 maanden.

Misschien dat lease rijders wat 'stoerder' rijden met hun GLX B-) . Aangezien ik zelf de brandstof moet bekostigen, ben ik erg blij met deze verbruikscijfers:

nt3z9y6g066qgb9gkud32ue9u4i3vjg8.jpg

[quote quote=18366854]Misschien dat lease rijders wat ‘stoerder’ rijden met hun GLX
wpml_cool.gif
. Aangezien ik zelf de brandstof moet bekostigen, ben ik erg blij met deze verbruikscijfers: [/quote]

Dat zijn mooie cijfers :good:
Wat is je totale gemiddelde en heb je een GLX automaat ?

Ik rijd in een GLX automaat en kom niet eens bij de 6,4 in de buurt.

van Barcelona richting Gent...... Over berg en dal..... veel aan 130 km per uur gereden. tevreden over verbruik en rijgedrag wagen. De 1200 turbo voldoet zeker en vast. Volgeladen koffer en achterbank met 2 kinderen en koelbox. Blij met deze wagen.

mhn6ochonfgmt1pdox6vqxdj1vn7sjn4.jpg

[quote quote=18367854]van Barcelona richting Gent…… Over berg en dal….. veel aan 130 km per uur gereden. tevreden over verbruik en rijgedrag wagen. De 1200 turbo voldoet zeker en vast. Volgeladen koffer en achterbank met 2 kinderen en koelbox. Blij met deze wagen. [/quote] keurig verbruik :good: Het is inderdaad een heerlijke reiswagen :smiley-car:

Ik heb 15.000 km gereden met een Grandland 8traps automaat.

Verbruik gemeten vanaf het begin 1:14.1

Meer kan ik er niet van maken.

bddfvxczykjtkg6dlw5n89lftpvzeyuf.jpg

Wederom tevreden...... Nogmaals naar Efteling en terug en bij doorrijden uurtje file in Nederland. Terugkeren door kunnen rijden aan 120 of 130 in Nederland. Mijn zafira 19 cdti 120 pk deed niet beter............

Verbruik bij snelheid boven 120km per uur is gedaald met wanneer ik de wagen net had, is mijn ervaring. (zie vorige post)

Na 9999 km meting kwam ik gemiddeld volgens boordcomputer aan 7,4 liter op 100 km. Heel veel erg korte ritten ook. Super tevreden. Stuk lager dan mijn vorige zafira diesel zelfs
vfneb9vvb48xb7mqfghkd1nauy5gynij.jpg
s. ??

8in7jnweixslf76333d22vfp2mf2i9jg.jpg

Op langere stukken is de Diesel wel zuinig. Korte stukjes ook niet echt, wel beter als mijn vorige Zafira Tourer diesel. Wel met de Grandland X 19 inch winterbanden.

Gisteren mijn nieuwe GLX 1.5 diesel 8-automaat opgehaald.
meteen 400 km gereden. verbruik viel me tegen met 1:16,5
Mijn vorige leaseauto was peugeot 308 SW 120 PK diesel handgeschakeld. die reed 1:19,5 met gelijke rijstijl.

hoop dat het wel wat beter wordt, anders sta ik wel heeeel erg vaak bij de pomp

Terug
Naar boven