• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C Coupé 1976 opbouw

Die komt volgens mij van een 2.0S af, als je de stekkers van het kastje haalt kun je de stekkers in elkaar steken en het kastje weglaten. Het kastje is voor het stationaire toerental.

En dat kleine stekkertje zit op een klepje in de vacuumleiding van je ontsteking.

aangezien ik dat klepje niet heb of ken zal ik die zonder siemens kastje maar gebruiken.

Wat bedoel je precies met kastje voor het statioaire toerental?

Ivan

Ik weet het niet precies. Het vervroegd of verlaat je ontsteking iets als het toerental lager wordt volgens mij. Een en ander om een beter stationair toerental te krijgen. Met de kabelboom van de unit zonder siemens kastje kun je ze allebei gebruiken.

Ik was vergeten dat verf voor een wagen te schilderen verdomd duur geworden was!!

4 liter kleur zonder meer komt al 441€ daar nog alle andere benodigdheden bij zal weer een mooie rekening

worden, in ieder geval ook een mooie auto nadien.

Vooras bijna volledig gemonteerd klaar om terug op de wielen te staan.

ik blijf bij het saphir blouw 218 die op de auto staat, zelf zou ik er nooit aan gedacht hebben die kleur te gebruiken

maar toen ik de wagen ophaalde vond ik metteen dat hij er perfect mee staat. Het is trouwens ook een kleur uit 1976.

Vandaag begonnen met drempels bloot te maken op zoek naar verdoken problemen, slechts enkele heel kleine plekjes

gevonden maar ook die worden nu aangepakt dat hij later perfect is.

toen ik een occasie kofferdekseltje kocht stond deze ook in een blouw metalique maar veel lichter

dan de auto. Zo een oud kleur ik denk Monza blouw maar de kleur op de auto is frisser en oogt jonger

ook is het inmiddels al 38 jaar oud!

Ik ben zeker overtuigd van de juiste kleur voor deze wagen.

wat te gebruiken om de lijm van de dakhemel te verwijderen of gewoon mee afschuren?

Ik plan op 27/09 een schuurdag met vier man om hem klaar te zetten voor te spuiten.

Met Thinner het meeste verwijderen en dan schuren. Heb ik zelf ook gedaan namelijk.

Had trouwens ook een saphier blauwe kleur. Staat zeker goed.

vandaag een zonnig dagje buiten slijpen, lassen en schuren

10670173_823146961049952_3540917844846291892_n.jpg

1601106_823146954383286_6535768091153525837_n.jpg

10710806_823146951049953_4837752330272676565_n.jpg

Al een beetje grondlaag gezet om de fouten te zien.

Je vind toch altijd nog een roest plekje of een deukje.

Terug
Naar boven