• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c-kadett rijders..

Origineel gepost door dark-divx

Origineel gepost door Jigsaw

mja, heb ook al vaker gehoord dat 1200tjes het erg slecht doen op gas :(

maar voor de rest: leuk coupetje :) jaloezie krijg ik binnekort ook op mn achterruit :)

dit moet ik tegenspreken,

dit is als je een slechte gas installatie liggen hebt.

want mijn pa heeft vroeger 198000km op gas gereden met zijn kadett en als hem zijn kadett wegdeed had hij er 272000km opzitten.

sluit ik mij bij aan .denk dat er veel zijn die zouden willen dat ze zo goed tegen lpg zouden kunnen als een 1200 kadettje:jerry heb altijd lpg gereden nooit een probleem.en mijn station heeft een 2,0e op lpg en die doet het prima.houd er menig benziene autotje mee bij:angel.

en rijd al 4 jaar continu op lpg en geen probleem ook al krijgt hij weinig onderhoud;)

nou je hebt wel ooit dat ze de kleppen te strak zetten en die verbranden dan .dus kleppen wat losser stellen bij lpg

Origineel gepost door pipo

nou je hebt wel ooit dat ze de kleppen te strak zetten en die verbranden dan .dus kleppen wat losser stellen bij lpg

en een kleppensmering steken maakt ook veel goed,

het is gelijk je zegt, je moet gewoon zorgen dat de kleppen niet te droog zullen draaien.

@ LittleKadettje: daarom wil ik em juist ;) en het staat mooi bij mijn rode coupé

hmmz, wat zou makkelijker zijn, lpg inbouwen terwijl er nog een 1200 in ligt? Of wachten totdat hij omgebouwd wordt en dan alles in 1x in te bouwen ?

mm ja lpg inbouwen naderhand dan staat alles op zijn plek .dadelijk moet de verdamper enz weer verplaatst worden en als je er en injectie van maakt heb je een andere verdeelstuk nodig en geen benziene afsluiter:hmmz

hmm oke, dan heb ik nog een vraagje.

stel (als ik geld heb :P) dat ik een 2.4 inbouw, kan ik die dan ombouwen naar dubbele carburateur? Is dit meer werk dan gewoon injectie inbouwen, want voor injectie moet ik een andere tank (retour) en computer spul aanleggen, daarom leek me carb handiger. En hoe zit het dan met het vermogen?

zo dus :agent

dsc01770wb2.jpg

merk je er qua vermogen ook iets van ? ik wil namelijk ook zo min mogelijk afhankelijk van al die electronica zijn. nog iets, zou ik ook een groep a uitlaatje onder mn 1200 kunnen hangen met een verloopstuk naar de voorpijp ? en waar vind je zo'n uitlaat ergens?

Origineel gepost door Jigsaw

merk je er qua vermogen ook iets van ? ik wil namelijk ook zo min mogelijk afhankelijk van al die electronica zijn. nog iets, zou ik ook een groep a uitlaatje onder mn 1200 kunnen hangen met een verloopstuk naar de voorpijp ? en waar vind je zo'n uitlaat ergens?

zo'n verloop stuk weet ik zo niet, maar ik weet wel dat je de groep a delen ook universeel kunt krijgen. Dan kun je er zelf een uitlaat voor lassen op maat. Je kunt gewoon rechte, bochtjes inverschillende maten, tussen dempers en einddemper krijgen voor groep a. Ik heb er wel een adresje voor maar dan moet je maar ff een berichtje sturen via u2u..

Ik denk voor dat verloop stuk dat dat zelf ook nog wel te maken valt.

hee rop post ze is bij de topic voor en na.dan zie je het verschil. verder:thumbup:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics

Terug
Naar boven