• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C.V A.B astra G + Stuurbediening Vectra B inbouwen in CorsaB

Idd astra is nooit geleverd er mee. Maar de naaf heeft de zelfde maat als Corsa en Vectra. En in de UK zijn ze dus bezig geweest met de stuurwielbediening werkende te krijgen.

Zie deze link bv - - > hobbylinkje

Wat dus alleen een nadeel is: als je een airbag hebt in de Corsa en je wilt die werkende houden moet je de kabel aanpassen daar de aansluiting van de Vec anders is dan die van de Corsa/Astra. Knippen en solderen dus, volgens de fora.

Graag gedaan man, enjoy :thumb

Paar standaard tips:

1) accupolen los halen, 10 min wachten voordat je aan de hobby gaat.

2) laat de moer van je stuur zeker 1 slag op je naaf zitten voordat je je stuur los trekt, zal niet de eerste zijn die zn voortanden mist.

3) na alles te hebben geïnstalleerd, bij contact omdraaien niet achter t stuur zitten, mocht de plofzak afgaan, doet ie t niet in je gezicht.

Greetz Emiel

Maar t is in ieder geval zo dat een stuur uit een vectra b met stuurwielbediening past dan?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

Japs, wel dat stuk plastic overzetten. Die laatste link zie je de foto. Die bracked waar je airbag lint aan vast zit.

Edit: deze dus...

DSCF0783.jpg

Ga zelf binnenkort beginnen met deze er in te zetten :angel

auzw.jpg

b9i0.jpg

hosm.jpg

wat ik wel jammer vind is dat er niks gezegd word over hoe dat je de stuurwiel-bediening moet aansluiten op je radio,

over het stuur zelf word namelijk zat verteld

Mvg Ivar

Jawel, zelfde topic. Beetje onduidelijke foto (onscherp) maar hij heeft t iso blokje gefotografeerd...

DSCF0817-1.jpg

C.V op afstand werkt intussen weer,was een kabeltje wat massa maakte dus op naar het volgend project: stuurwielbediening

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

Ben blij dat het allemaal weer werkt, was me gister een dagje wel :)

Dankzij dit project trouwens heb ik gevonden hoe ik ook m'n ramen open en dicht kan doen via eigen electronica. Dus binnenkort via m'n mobiel te bedienen :jerry

stuurtje zit erin ! stelt niet zo heel veel voor als je de link volgt! je moet alleen wat kleine dingetjes aanpassen

foto'tje:

Foto-DLND4MSA-D.jpg

kabels vd bediening liggen in de zekeringkast,binnenkort even aansluiten op de radio

Naaaaaaisshhhh man!

-offtopic zoek ff een lederen variant, ziet er een heeeeel stuk mooier uit -offtopic

Ben benieuwd of je de radio aan de praat krijgt, lijkt me wel.

vind t wel goed zo :P :thumb lijkt aardig op leer in ieder geval en de sloop is niet echt dik bezaaid met vectra's met stuurwielbediening ,laat staan vectra's met leren stuurwielen met bediening,ik heb ze gister in ieder geval niet gevonden

nou het stuur is perfect...zoals ik al zei draden liggen in de zekeringkast dus nu wou ik verder kijken naar een stuurwiel bedieningsunit...maar kan NIKS vinden,de radio die ik heb is een marquant MCR 1312 (klinkt misschien bout maar een super radio ook na 2 jaar nog steeds goed) wou marquant opbellen om wat info te vragen maar kan nergens meer geen telefoon nr vinden denk dat ze failliet zijn?? maar goed toen dus de lokale audio-boer opgebelt en volgens hun heb je geen stuurwielbediening bij een marquant? kan ik er dan gewoon 1tje van een andere radiomerk pakken dan of zijn er geen universele?

want ik had deze gezien:

http://www.ebay.nl/itm/PC99-X06-Pan...Technology&hash=item2a3d12c940&_uhb=1" onclick="window.open(this.href);return false;

maar er staat geen marquant tussen vermeld, wel clarion (dat is net zoiets toch?)

zoiets moet toch te maken zijn lijkt me....

hoop wat te horen

Mvg Ivar

Terug
Naar boven