• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c20ne computer en kabelboom

Het is niet moeilijk, ik kan het alleen niet goed uitleggen.

Je bobine heeft een zwarte en groene draad nodig, als die goed zijn aangesloten dan moet hij vonken.

Als hij vonkt dan is je BDP niet stuk.

Hij vonkt dus niet... Maar heb even andere kosten helaas, een lekke band met mijn motor gereden, die eerst maar laten vervangen. En ben bezig met de auto spuitklaar te maken zodat hij gespoten kan gaan worden.

BDP sensor kan ik lenen van jaques, nova 1.2, om te testen alleen even de tijd vinden om af te spreken.

update:

Net bezig geweest in de koude :( garage van Jimmy:D. Probleem is dat hij niet vonkt. Daartoe is er een bougie direct op de bobine aangesloten met de bobinekabel.

Voor de rest:

[*] bobine met bobinekabel met bougie is gecheckt op mijn c20ne en werkt goed.

[*] er is spanning op de zwarte contactkabel welke is aangesloten op de bobine.

Van de groene weten we nog niks, waarschijnlijk zit hier het euvel. Iemand enig idee van testwaarden van de BDP???

groene ?...dat is alleen een gevertje voor de toerental. zijn de zwarte draadjes die uit de injectorrail komen goed aangesloten op de bobine? voor de rest goed de massa's nakijken...eventueel een extra draad vanaf je dynamosteun ( want die hangt in de teflon ) naar de achterkant van je kop trekken ( er zit daar een uitsparing waar je een bout in kan draaien voor de kabelbevestiging )...ook even een andere bdp sensor proberen.inwendige kabelbreukjes komen zelfs in nieuwe kabels voor ......

origineel gepost door NOVA-1.2?

update:

Net bezig geweest in de koude :( garage van Jimmy:D. Probleem is dat hij niet vonkt. Daartoe is er een bougie direct op de bobine aangesloten met de bobinekabel.

Voor de rest:

[*] bobine met bobinekabel met bougie is gecheckt op mijn c20ne en werkt goed.

[*] er is spanning op de zwarte contactkabel welke is aangesloten op de bobine.

Van de groene weten we nog niks, waarschijnlijk zit hier het euvel. Iemand enig idee van testwaarden van de BDP???

Testwaarden van de bpd ?

Is dit gelijk aan de inductieve implusgever ? :') Kan in men werkplaatsboek geen BPD sensor vinden. die inductieve implusgever ( waarvan ik denk dat et em is ) is 0.5 - 1.6 Kilo Ohm

De groene draad.. die gaat naar je computer en naar je toerenteller.

groene ?...dat is alleen een gevertje voor de toerental.

groen is dus geen input voor de bobine, maar output?

zijn de zwarte draadjes die uit de injectorrail komen goed aangesloten op de bobine?

heeft dit invloed op de werking van de bobine, of op de brandstofinspuiting? En zitten die direct verbonden met elkaar?

voor de rest goed de massa's nakijken...eventueel een extra draad vanaf je dynamosteun ( want die hangt in de teflon ) naar de achterkant van je kop trekken ( er zit daar een uitsparing waar je een bout in kan draaien voor de kabelbevestiging )

Jimmy, dat is jouw taak... even kijken jonge :jerry

...ook even een andere bdp sensor proberen.inwendige kabelbreukjes komen zelfs in nieuwe kabels voor ......

de buitenmantel van de sensor ligt bloot op een klein deel, maar lijkt niet beschadigd. Ik heb nog ergens een SEH liggen, heeft die dezelfde sensor?

Testwaarden van de bpd ? Is dit gelijk aan de inductieve implusgever ? :') Kan in men werkplaatsboek geen BPD sensor vinden. die inductieve implusgever ( waarvan ik denk dat et em is ) is 0.5 - 1.6 Kilo Ohm

Geen idee of het dezelfde is...:(. Waartussen is deze weerstand gemeten? Op de stekker zitten 3 aansluitpunten.

Bedankt voor de reacties :thumbup We komen er wel :D

PS Heeft er toevallig hier iemand de AUTODATA CD'S te koop? Ik heb ze ooit in mijn bezit gehad, maar kan ze niet meer vinden. TIS heb ik al wel, maar de werking snap ik niet :hmmz

Ik kijk die massa's vanavond na, en trek zo een extra draad, tevens zal ik die zwarte even nakijken tot waar ik zo kan.

Mercikes voor de hulp :)

Er ligt een draad van dynamo naar de kop, en de massa's die ik kan vinden zitten, goed.. iemandd ie me kan zeggen waar z emoeten zitten, dan checkt makkelijker.

origineel gepost door custom

Er ligt een draad van dynamo naar de kop, en de massa's die ik kan vinden zitten, goed.. iemandd ie me kan zeggen waar z emoeten zitten, dan checkt makkelijker.

Van je baksteun naar je carrosserie ( voorste baksteun )

Van je accu op de slotplaat.

Van de dynamo op de kop.

quote van stefanascona.........

Je meet op pootje 1 en 2 met een multimeter de weerstand. Pootje 1 en 2 zijn de pootjes wanneer je de stekker hebt zitten er op de behuizing op de bovenkant 1 streep en op de onderkant 2 strepen. Als je dan in de stekker kijkt zijn de linkse 2 pootjes pootje 1 en 2. Volgens autodata zijn de waardes 400 - 800 Ohm zowel bij motronic 1.5 als bij motronic 4.1 Succes

tell me hoe ik die meter op ohms zet...

Nou je gebruikt zoiezo de aansluitingen op de multimeter waarbij dat hoefijzertje staat (dit is dezelfde aansluiting waar je ook voltage mee meet. Ook pak je gewoon je (meestal) zwarte aansluiting. Wanneer je dus je meet draden met pennen goed hebt aangesloten stel je je multimeter in. De meeste multimeters zit zo`n grote draai knop op. Deze stel je in op Ohm of het hoefijzertje staat erbij (of de letter R maar dat is meestal niet zo!) Je stelt de meter in op een meetbereik van 1k of gewoon hierin weet je zeker dat je goed zit. Succes!

vraagje voordat ik verderga,

Ik heb inmiddels weer wat dingen nagekeken en opgezocht, heb de ECU losgehaald en de kabelboom voor een deel ook weer, om alles door te meten. Nu is mijn vraag.. Ik heb een 3 rijige ECU, welke kabelboom moet ik hiervoor hebben (Calibra, astra, kadett..?) Of zit hier ook nog verschil in... Ik heb namelijk ook een C20NE astra GSi, maar die ECU zit helemaal weggestopt, als ik weet dat een uitwisseling mogelijk is, kan ik dat ook ff proberen.

jimmy, 3rijege ecu moet 3rijege kabelboom op. Van welke auto deze boom dan afkomt moet verder niet uitmaken, als je de draden maar goed aansluit.

Is de voorschakelweerstand al uit de kabel naar de bobine weggehaald?? Ik neem aan dat je eencarburateur casco hebt, daar zit deze tussen

die moet in de geschakelde plus draad zitten, dus de zwarte. Trek daar maar eens een nieuwe rechtstreekse draad voor (vanaf je contact, desnoods eerst buitenom)

Succes, groetjes.

ps daar was Geert deze week al op mn werk :D

Terug
Naar boven