• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra 2.0L 8v problemen !!!!

op nieuw weer problemen !!!

hij start niet meer :shock:

afentoe slaat die aan maar dan begint die te ploffen maar ik moet wel volle gas geven en dan prutelt die maar een beetje snap er niks van eergisteren starte die gewoon nog en gisteren ook en vandaag niet meer

ik denk dat me ontsteking niet meer goed staat

wie kan me helpen met het afstellen van de ontsteking hoe de zuigers moeten staan etc.

Grtzz

op nieuw weer problemen !!!

hij start niet meer :shock:

afentoe slaat die aan maar dan begint die te ploffen maar ik moet wel volle gas geven en dan prutelt die maar een beetje snap er niks van eergisteren starte die gewoon nog en gisteren ook en vandaag niet meer

ik denk dat me ontsteking niet meer goed staat

wie kan me helpen met het afstellen van de ontsteking hoe de zuigers moeten staan etc.

Grtzz

@louis1990 wrote:ik weet niet of het uitlezen het zelfde is

heb je ook een calibra ? zie best wel eens een zwarte calibra voor bij komen woon op de weg naar bree haha

en :kewlpics die komen nog :D

rij nu voorlopig met een blauwe calibra 16v tot de papieren van m'n calibra turbo inorde zijn.

die zwarte zie ik ook nog wel eens rijden maar heb geen idee wie dat is of welke motor er in ligt.

@louis1990 wrote:ik weet niet of het uitlezen het zelfde is

heb je ook een calibra ? zie best wel eens een zwarte calibra voor bij komen woon op de weg naar bree haha

en :kewlpics die komen nog :D

rij nu voorlopig met een blauwe calibra 16v tot de papieren van m'n calibra turbo inorde zijn.

die zwarte zie ik ook nog wel eens rijden maar heb geen idee wie dat is of welke motor er in ligt.

Opel gebruikt een clipsysteem. Er zit een clip in de vorm van een ohm teken (elektrotechniek, letter "omega" uit latijns alfabet) aan de slinger.

3d5uS-7093470f.jpg

Zoals je ziet, de rode clip in het plaatje. Die steekt dus aan weerszijden door de basis van de slinger heen en valt in een groef die in de as zit.

Daardoor komt de slinger er niet af.

Dat clipje is verdomd lastig om te zien, laat staan er uit te peuteren.

Gezien de pootjes een scherp puntje naar buiten hebben steken, kan je met een doekje er achter gaan flossen, in de hoop dat zo'n puntje blijft haken in je doekje.

Ik heb al meermaals met schroevendraaiers en punttangen geprobeerd, maar met het doekje is het simpelste, mits het clipje wil pakken.

Het lukte me altijd wel trouwens. Heb beide deuren van m'n Corsa aan de binnenkant los gehad, en pas ook in de Corsa B van m'n vriendin ivm een gesneuveld raam door inbraak.

Opel gebruikt een clipsysteem. Er zit een clip in de vorm van een ohm teken (elektrotechniek, letter "omega" uit latijns alfabet) aan de slinger.

3d5uS-7093470f.jpg

Zoals je ziet, de rode clip in het plaatje. Die steekt dus aan weerszijden door de basis van de slinger heen en valt in een groef die in de as zit.

Daardoor komt de slinger er niet af.

Dat clipje is verdomd lastig om te zien, laat staan er uit te peuteren.

Gezien de pootjes een scherp puntje naar buiten hebben steken, kan je met een doekje er achter gaan flossen, in de hoop dat zo'n puntje blijft haken in je doekje.

Ik heb al meermaals met schroevendraaiers en punttangen geprobeerd, maar met het doekje is het simpelste, mits het clipje wil pakken.

Het lukte me altijd wel trouwens. Heb beide deuren van m'n Corsa aan de binnenkant los gehad, en pas ook in de Corsa B van m'n vriendin ivm een gesneuveld raam door inbraak.

oke drakos maar gouda is wel een stukje rijden voor me maar ben weekenden altijd in nederland bij mijn vriendin in son & breugel ( eindhoven) dus dat is nog wel te doen als je eventueel weekend tijd hebt

Grtsss :wors

oke drakos maar gouda is wel een stukje rijden voor me maar ben weekenden altijd in nederland bij mijn vriendin in son & breugel ( eindhoven) dus dat is nog wel te doen als je eventueel weekend tijd hebt

Grtsss :wors

in dat geval kan je ergens een lek hebben of zit er mogelijk lucht in de leidingen.

alles dus even nalopen en remolie verversen en ontluchten. (ook dit kan zoiezo geen kwaad na al die tijd niksdoen)

probeer ook even een stukje te rijden en paar keer te remmen. vervolgens even rondje om de auto heenlopen en voelen of de schijven ongeveer even warm zijn. als er b.v. een koude(re) bijzit weet je dat die remklauw niet naar behoren werkt.

p.s. wat ben ik blij dat ik dit allemaal achter de rug heb. al die problemen klinken wel erg bekend.

mijne had ook paar jaar stilgestaan en niks werkte meer naar behoren :cry

in dat geval kan je ergens een lek hebben of zit er mogelijk lucht in de leidingen.

alles dus even nalopen en remolie verversen en ontluchten. (ook dit kan zoiezo geen kwaad na al die tijd niksdoen)

probeer ook even een stukje te rijden en paar keer te remmen. vervolgens even rondje om de auto heenlopen en voelen of de schijven ongeveer even warm zijn. als er b.v. een koude(re) bijzit weet je dat die remklauw niet naar behoren werkt.

p.s. wat ben ik blij dat ik dit allemaal achter de rug heb. al die problemen klinken wel erg bekend.

mijne had ook paar jaar stilgestaan en niks werkte meer naar behoren :cry

zou eerst de dynamospanning even meten of die het doet. als je de auto start moet hij van ongeveer 12 naar volt of 13/14 gaan

maar zou hem zoiezo even uit laten lezen. dan heb je iets meer orrientatie waar je moet zoeken (of eigenlijk waar niet juist )

zou eerst de dynamospanning even meten of die het doet. als je de auto start moet hij van ongeveer 12 naar volt of 13/14 gaan

maar zou hem zoiezo even uit laten lezen. dan heb je iets meer orrientatie waar je moet zoeken (of eigenlijk waar niet juist )

okee ik heb alleen geen spannings meter dacht ik

ik had vandaag al de opel garage gebelt voor hem uitelaten lezen moest er een afspraak voor maken.

maar het probleem is dat de auto niet gekeurd is en ik heb nog geen kenteken.

woon namelijk in belgie en dit is me eerste auto.

ik had ook iets gehoord van als ik de dynamo er af haal en de plus en de min op de accu doe en de dynamo draait dan is die goed doet die niks is die kapot weet niet of dat kan kloppen

okee ik heb alleen geen spannings meter dacht ik

ik had vandaag al de opel garage gebelt voor hem uitelaten lezen moest er een afspraak voor maken.

maar het probleem is dat de auto niet gekeurd is en ik heb nog geen kenteken.

woon namelijk in belgie en dit is me eerste auto.

ik had ook iets gehoord van als ik de dynamo er af haal en de plus en de min op de accu doe en de dynamo draait dan is die goed doet die niks is die kapot weet niet of dat kan kloppen

Ik denk dat je gewoon eerst alles eens goed moet schoonmaken en een grote beurt moet geven dan zul je al veel problemen hebben verholpen.

Dat met de toerenteller is waarschijnlijk je dynamo die niet goed meer werkt.

Ik denk dat je gewoon eerst alles eens goed moet schoonmaken en een grote beurt moet geven dan zul je al veel problemen hebben verholpen.

Dat met de toerenteller is waarschijnlijk je dynamo die niet goed meer werkt.

alles goed schoonmaken ben ik vandaag al heel de dag mee bezig geweest en olie filter vervangen lucht filter vervangen olie ververst nieuwe bougies heb ik er in gezet versnellings bak olie bij gevuld

en zit een nieuwe accu onder.

ik weet namelijk iemand die dynamo heeft lichen en abs pomp en abs computer

Terug
Naar boven