• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra 2.0L 8v problemen !!!!

alles goed schoonmaken ben ik vandaag al heel de dag mee bezig geweest en olie filter vervangen lucht filter vervangen olie ververst nieuwe bougies heb ik er in gezet versnellings bak olie bij gevuld

en zit een nieuwe accu onder.

ik weet namelijk iemand die dynamo heeft lichen en abs pomp en abs computer

en heb nog meer problemen me benzine meter doet het niet en me temperatuur meter ook niet.

en het lampje van het koelvloeistof bij vullen blijft branden maar daar heb ik al na gekeken en is helemaal vol denk dat die dop niet meer goed is

en heb nog meer problemen me benzine meter doet het niet en me temperatuur meter ook niet.

en het lampje van het koelvloeistof bij vullen blijft branden maar daar heb ik al na gekeken en is helemaal vol denk dat die dop niet meer goed is

Denk dat het dan een massa probleem is controleer je massapunten en kabels eens. Anders een extra massakabel leggen van het blok naar het chassis en een van de accu naar het chassis

Denk dat het dan een massa probleem is controleer je massapunten en kabels eens. Anders een extra massakabel leggen van het blok naar het chassis en een van de accu naar het chassis

ok ik zal dat is proberen maakt het iets uit van waar op het blok ik hem aan sluit en waar op het chassis?

en die van de accu ?

ok ik zal dat is proberen maakt het iets uit van waar op het blok ik hem aan sluit en waar op het chassis?

en die van de accu ?

om je dynamo te testen gewoon de accu losgooien als de motor loopt. blijft hij lopen is je dynamo goed, valt hij uit moet je eerst daar mee beginnen.

weet niet hoe het bij de 8v zit; maar de 16v heeft een los draad voor de massa. zonder dit doet de dynamo ook niks.

om je dynamo te testen gewoon de accu losgooien als de motor loopt. blijft hij lopen is je dynamo goed, valt hij uit moet je eerst daar mee beginnen.

weet niet hoe het bij de 8v zit; maar de 16v heeft een los draad voor de massa. zonder dit doet de dynamo ook niks.

ok heb net geprobeerd met kabels via accu naar chassis en van af het blok naar chassis maar niks veranderde ik ga nu is kijken wat die doet als ik de accu los gooi bedankt iig alvast voor alle informatie

ok heb net geprobeerd met kabels via accu naar chassis en van af het blok naar chassis maar niks veranderde ik ga nu is kijken wat die doet als ik de accu los gooi bedankt iig alvast voor alle informatie

die dynamo is iig kapot want hij viel uit toen ik de accu klemmen los maakte.

de massa zit gewoon aan gesloten van de dynamo die loopt van af de dynamo op het blok.

dus word een andere dynoma ik kan er 1 kopen voor 35 euro is dat een redelijke prijs ?

en weet iemand mischiens ook hoe je kan zien of je abs pomp kapot is of je abs computer ?

die dynamo is iig kapot want hij viel uit toen ik de accu klemmen los maakte.

de massa zit gewoon aan gesloten van de dynamo die loopt van af de dynamo op het blok.

dus word een andere dynoma ik kan er 1 kopen voor 35 euro is dat een redelijke prijs ?

en weet iemand mischiens ook hoe je kan zien of je abs pomp kapot is of je abs computer ?

ik besluit toch de abs computer en de pomp er bij de vervangen

alleen wat is een redelijke prijs voor abs pomp abs computer en dynamo 100 euro ?

ik besluit toch de abs computer en de pomp er bij de vervangen

alleen wat is een redelijke prijs voor abs pomp abs computer en dynamo 100 euro ?

zou even wachten met de abs enzo. probeer eerst de dynamo maar te vervangen

abs is makkelijk te testen, gewoon voet vol op de rem. blokeerd hij lijkt het me duidelijk. begint je pedaal te trillen slaat de abs aan en is hij niet kapot.

zoiezo voordat je de abs gaat vervangen controleer eerst de sensoren en ringen op de wielen. dit gaat vaker kapot dan de pomp.

zou even wachten met de abs enzo. probeer eerst de dynamo maar te vervangen

abs is makkelijk te testen, gewoon voet vol op de rem. blokeerd hij lijkt het me duidelijk. begint je pedaal te trillen slaat de abs aan en is hij niet kapot.

zoiezo voordat je de abs gaat vervangen controleer eerst de sensoren en ringen op de wielen. dit gaat vaker kapot dan de pomp.

ok maar ik denk dat de pomp wel kapot is want als ik rem remt die bijna niet als ik hem vol in trap remt die rustig af

en ik moet de spullen in heerlen halen is niet vlakbij is zo een 70 km rijden.

maar kan het zijn dat me abs lampje brand omdat me remschijven en remblokken verroest zijn

ivm dat die al 3 jaar stil heeft gestaan ?

want ben toch van plan me remschijven en remblokken te vervangen.

en hoorde net al van iemand dat het ook een relay kan zijn ????

ok maar ik denk dat de pomp wel kapot is want als ik rem remt die bijna niet als ik hem vol in trap remt die rustig af

en ik moet de spullen in heerlen halen is niet vlakbij is zo een 70 km rijden.

maar kan het zijn dat me abs lampje brand omdat me remschijven en remblokken verroest zijn

ivm dat die al 3 jaar stil heeft gestaan ?

want ben toch van plan me remschijven en remblokken te vervangen.

en hoorde net al van iemand dat het ook een relay kan zijn ????

heb hem nu net getest reed ong 50 kmh per uur en trampte vol me rem in en me wielen sloegen niet vast geen piepende banden alleen remt echt slecht m,aar dat komt denk ik door mijn veroesten remschijfen remblokken ????? maar hoezo brandt dan abs lampje en ik kan me auto niet uitlaten lezen ivm dat hij uit 1991 komt en je pas kan uitlezen van af 1994

Terug
Naar boven