• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra 2.0L 8v problemen !!!!

heb hem nu net getest reed ong 50 kmh per uur en trampte vol me rem in en me wielen sloegen niet vast geen piepende banden alleen remt echt slecht m,aar dat komt denk ik door mijn veroesten remschijfen remblokken ????? maar hoezo brandt dan abs lampje en ik kan me auto niet uitlaten lezen ivm dat hij uit 1991 komt en je pas kan uitlezen van af 1994

zijn eerder je remklauwen die blijven hangen.

als je remt zonder lopende motor; heb je dan wel druk? of trap je je pedaal zo naar de bodem?

met lopende motor werkt de bekrachtiging en moet hij dus het eerste stuk helpen met naar beneden gaan. vervolgens naarmate je dieper trapt gaat het weer meer tegendruk geven (stationair)

zijn eerder je remklauwen die blijven hangen.

als je remt zonder lopende motor; heb je dan wel druk? of trap je je pedaal zo naar de bodem?

met lopende motor werkt de bekrachtiging en moet hij dus het eerste stuk helpen met naar beneden gaan. vervolgens naarmate je dieper trapt gaat het weer meer tegendruk geven (stationair)

uitlezen kan gewoon.. denk eerder dat ze geen tech1 meer hebben bij je lokale garage.

gewoon de volgende proberen. het kan 100% zeker

uitlezen kan gewoon.. denk eerder dat ze geen tech1 meer hebben bij je lokale garage.

gewoon de volgende proberen. het kan 100% zeker

ok bedankt ik zal morgen is rond gaan bellen

voordat ik de spullen ga halen en dan hoor ik het wel ik zal is een paar foto's posten van me calibra

heb hem al geplamuurd enzo heb alleen foto's van af nu en niet van af dat ik hem had toen was ie groen in plaats van rood hahaha

ok bedankt ik zal morgen is rond gaan bellen

voordat ik de spullen ga halen en dan hoor ik het wel ik zal is een paar foto's posten van me calibra

heb hem al geplamuurd enzo heb alleen foto's van af nu en niet van af dat ik hem had toen was ie groen in plaats van rood hahaha

hoe zien je schijven er trouwens uit? als ze erg roestig zijn gewoon even inremmen. slaat er vanzelf vanaf.

als ze maar vlak zijn

blokken zoiezo vervangen, die zijn niet beter geworden na die jaren niksdoen

hoe zien je schijven er trouwens uit? als ze erg roestig zijn gewoon even inremmen. slaat er vanzelf vanaf.

als ze maar vlak zijn

blokken zoiezo vervangen, die zijn niet beter geworden na die jaren niksdoen

me blokken heb ik nog niet bekeken ik moet ff een manier zien te vinden om de krik onder me calibra te zetten omdat deze verlaagd is en de originele krik er niet bij zit past de mijne er niet onder maar ik vind wel een oplossing !!

me blokken heb ik nog niet bekeken ik moet ff een manier zien te vinden om de krik onder me calibra te zetten omdat deze verlaagd is en de originele krik er niet bij zit past de mijne er niet onder maar ik vind wel een oplossing !!

nog een probleem tegen gekomen krijg mijn stuur en niet af :???:

heb de moer los gedraaid maar het stuur wilt er niet af komen heb met een rubbere hamer geprobeerd

vergeefs en toen kruip olie tussen gespoten ff gewacht en weer geprobeerd en weer niks

weten julij hier raar mee ???

nog een probleem tegen gekomen krijg mijn stuur en niet af :???:

heb de moer los gedraaid maar het stuur wilt er niet af komen heb met een rubbere hamer geprobeerd

vergeefs en toen kruip olie tussen gespoten ff gewacht en weer geprobeerd en weer niks

weten julij hier raar mee ???

als ik hem start gaat die een stukje naar bende dat klopt en zo gouw als ik hem in trap kan ik hem een heel stuk intrappen en tegen druk doet die bijna niet

als ik hem start gaat die een stukje naar bende dat klopt en zo gouw als ik hem in trap kan ik hem een heel stuk intrappen en tegen druk doet die bijna niet

oh ja,

stuur kan akelig vastzitten. truuk is moer precies tot einde schroefdraad te draaien,vervolgens je knieen achter je stuur te zetten en zo veel mogelijk kracht op uitoefenen. als je dan paar klappen op de bout/moer geeft springt hij meestal wel los.

koste mij dag spierpijn in mn bovenbenen maar los was ie :-P

oh ja,

stuur kan akelig vastzitten. truuk is moer precies tot einde schroefdraad te draaien,vervolgens je knieen achter je stuur te zetten en zo veel mogelijk kracht op uitoefenen. als je dan paar klappen op de bout/moer geeft springt hij meestal wel los.

koste mij dag spierpijn in mn bovenbenen maar los was ie :-P

oke badankt !!! ik zal dat morgen is gaan testen en dan als er iets mis is als eerste keer kijken om hem te ontluchten en remblokken vervang ik toch 100% zeker

en zit ik met nog 1 probleem de benzine meter doet het niet en de temperatuur meter ook niet !

is gewoon een auto met wat werk !!

maar staat de prijs ook voor he

moet nu nog vervangen remblokken dynamo abs pomp en kleppendeksel pakking dat ga ik morgen allemaal halen!

en donderdag ff kijken op de sloop voor claxon in het stuur een lampe kapje en klepke op de site skirt een knopje voor het mislicht ff lampjes er in zetten

en nog ff spuitbusje verf halen voor het geplamuurde stuk te spuite en vernis

oke badankt !!! ik zal dat morgen is gaan testen en dan als er iets mis is als eerste keer kijken om hem te ontluchten en remblokken vervang ik toch 100% zeker

en zit ik met nog 1 probleem de benzine meter doet het niet en de temperatuur meter ook niet !

is gewoon een auto met wat werk !!

maar staat de prijs ook voor he

moet nu nog vervangen remblokken dynamo abs pomp en kleppendeksel pakking dat ga ik morgen allemaal halen!

en donderdag ff kijken op de sloop voor claxon in het stuur een lampe kapje en klepke op de site skirt een knopje voor het mislicht ff lampjes er in zetten

en nog ff spuitbusje verf halen voor het geplamuurde stuk te spuite en vernis

heb e.v abs pomp/stuur/kapjes skirt/mistlichtschakelaar voor je liggen weet niet wat je nog meer zoekt? (pm maar lijstje, durf te wedden dat ik 90% heb liggen)

heb e.v. ook nog raamspoiler/zwarte angel eyes/ veerpoorbrug e.d.

ff reclame voor mezelf maken :jerry

Terug
Naar boven