• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra 2.0L 8v problemen !!!!

ik weet niet of het uitlezen het zelfde is

heb je ook een calibra ? zie best wel eens een zwarte calibra voor bij komen woon op de weg naar bree haha

en :kewlpics die komen nog :D

is het uitlezen niet hetzelfde bij een 8v en 16v?

anders kan je dat toch zelf doen?

heb je :kewlpics van je calibra?

misschien heb ik je al zien rijden in opglabbeek of jij mij :vertag

zo ben weer thuis en heb meteen andere achterlicht er bij gehaald :)

en klepje van de koplamp die de lampen af schermt koste me alles samen 90 euro

maar ben op een probleem gestuit..

ik krijg de raam opener of hoe het ook heet waar je je raam mee opendraait niet los want ik wil mijn boxen vervangen ....

wie kan me bij die probleem helpen :D

hopelijk kan ik vrijdag naar de keuring en kan ik volgende week nou dan eindelijk rijden haha

want heb pas sinds maandag me rijbewijs hehe :wors

Grtzz

ik weet niet of het uitlezen het zelfde is

heb je ook een calibra ? zie best wel eens een zwarte calibra voor bij komen woon op de weg naar bree haha

en :kewlpics die komen nog :D

raam opener? nog nooit van gehoord op een calli (en ben er tog wel goed bekend in)

dingen zijn tog allemaal electrisch? :shock:

zo ben weer thuis en heb meteen andere achterlicht er bij gehaald :)

en klepje van de koplamp die de lampen af schermt koste me alles samen 90 euro

maar ben op een probleem gestuit..

ik krijg de raam opener of hoe het ook heet waar je je raam mee opendraait niet los want ik wil mijn boxen vervangen ....

wie kan me bij die probleem helpen :D

hopelijk kan ik vrijdag naar de keuring en kan ik volgende week nou dan eindelijk rijden haha

want heb pas sinds maandag me rijbewijs hehe :wors

Grtzz

@drakos wrote:raam opener? nog nooit van gehoord op een calli (en ben er tog wel goed bekend in)

Is niet standaard op een Calibra, maar gezien een Calibra destijds een "hoger segment" was dan de reguliere A-naar-B auto's, kochten de eigenaars destijds standaard een hoop opties bij.

Zal wel goedkoop geweest zijn toen.

Veel Calibra's hebben ook factory fitted airco. Was ook een optie, maar er zijn heel veel Calibra's die dat hebben.

Is ook wel verklaarbaar trouwens, want vanwege de aerodynamica waait het lang niet zo hard naar binnen als de ramen open staan, zoals bijvoorbeeld bij een Astra of Corsa van die tijd het geval was.

Airco is dan bijna een must. Moet mijne ook nodig eens fixen. Wordt de laatste tijd weer goed warm achter het stuur...

raam opener? nog nooit van gehoord op een calli (en ben er tog wel goed bekend in)

haha de mijne niet heb geen electrische ramen hij komt uit 1991

dus ik kom er gewoon niet uit hoe die er af moet wil echt mijn boksen vervangen

omdat het gewoon echt niet klinkt hoe ik het wil king:

@drakos wrote:raam opener? nog nooit van gehoord op een calli (en ben er tog wel goed bekend in)

Is niet standaard op een Calibra, maar gezien een Calibra destijds een "hoger segment" was dan de reguliere A-naar-B auto's, kochten de eigenaars destijds standaard een hoop opties bij.

Zal wel goedkoop geweest zijn toen.

Veel Calibra's hebben ook factory fitted airco. Was ook een optie, maar er zijn heel veel Calibra's die dat hebben.

Is ook wel verklaarbaar trouwens, want vanwege de aerodynamica waait het lang niet zo hard naar binnen als de ramen open staan, zoals bijvoorbeeld bij een Astra of Corsa van die tijd het geval was.

Airco is dan bijna een must. Moet mijne ook nodig eens fixen. Wordt de laatste tijd weer goed warm achter het stuur...

haha de mijne niet heb geen electrische ramen hij komt uit 1991

dus ik kom er gewoon niet uit hoe die er af moet wil echt mijn boksen vervangen

omdat het gewoon echt niet klinkt hoe ik het wil king:

wist niet dat ze zonder electrische ramen te krijgen waren. weer wat geleerd. :agent

maar meestal met raamslingers zit er of een klemmetje/pinnetje doorheen aan de achterkant

zie je echt niks zitten zit hij gewoon geklemt.

wist niet dat ze zonder electrische ramen te krijgen waren. weer wat geleerd. :agent

maar meestal met raamslingers zit er of een klemmetje/pinnetje doorheen aan de achterkant

zie je echt niks zitten zit hij gewoon geklemt.

ik zie gewoon echt geen klepje of iets wat er met schroefen draaier af kan ofzo helemaal niks

heb zo iets wel vaker van andere auto afgehaald maar die zaten gewoon vast geschroefd dus snap er niks van hoe het met deze moet zijn

ik zie gewoon echt geen klepje of iets wat er met schroefen draaier af kan ofzo helemaal niks

heb zo iets wel vaker van andere auto afgehaald maar die zaten gewoon vast geschroefd dus snap er niks van hoe het met deze moet zijn

zoo weer thuis morgen maar is ff benzine slang maken

en dan ff kijken wat die doet en ff goed onder de auto kijken

hebben jullie ervaring met versterkers aan sluiten ?

ik wil namelijk 3 versterkers in me auto hebben

hoe regel ik dat met de stroom???

moet ik er een extra accu op zetten en deze aansluiten op de dynamo ?

en ik weet je hebt een bepaalde verbinding voor de tulp stekker die maakt van 1 tulp 2 en gebruik deze 4 maal weet niet of dat gevolge heeft op mijn geluid ?

want ik zet 1 versterker onder het handschoenen kastje die is voor de luidsprekers voor

en de andere twee achter in me kofer bak 1 voor de luidsprekers achter

en 1 voor de subwoofer

Grtsz louis

@louis1990 wrote:zoo weer thuis morgen maar is ff benzine slang maken

en ik weet je hebt een bepaalde verbinding voor de tulp stekker die maakt van 1 tulp 2 en gebruik deze 4 maal weet niet of dat gevolge heeft op mijn geluid ?

want ik zet 1 versterker onder het handschoenen kastje die is voor de luidsprekers voor

en 1 voor de subwoofer

Grtsz louis

ik heb 2 versterkers in me calibra,maar die heb ik aangesloten op een gel accu

vodn ik zelf beter en makkelijker

je moet dan wel alleen een relai tussen je gel accu en normale accu hebben zodat je gel accu je normale accu niet leeg trekt

zoo weer thuis morgen maar is ff benzine slang maken

en 1 voor de subwoofer

Grtsz louis

@louis1990 wrote:zoo weer thuis morgen maar is ff benzine slang maken

en 1 voor de subwoofer

Grtsz louis

ik heb 2 versterkers in me calibra,maar die heb ik aangesloten op een gel accu

vodn ik zelf beter en makkelijker

je moet dan wel alleen een relai tussen je gel accu en normale accu hebben zodat je gel accu je normale accu niet leeg trekt

oke bedankt en wat is een relai sorry snap niet zo super veel van electronica haha

heb je geen :kewlpics voor me ?

zou wel fijn zijn :wors

grtsz

Terug
Naar boven