• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra C20XE Lexmaul gaat de deur uit!!!

j3113

Post weinig
Zo als me calibra er op dit moment bij staat>

6x9g.jpg

Tijdje terug Groep A gekocht van RVS.

Nu alleen nog verlagen, maar daar moet nog keertje tijd voor gemaakt worden.

heb setje G&M 60/40.

Er zat best wel wat vliegroest op de pijp en heb deze gewoon met staalborstels schoongemaakt en daarna weer gepolijst met pasta en polijstborstel. dit allemaal mooi op boormachine geschroeft en dat werkte prima. toch weer een paar uurtjes van de straat geweest king:

hier alvast de foto's van de RVS Pijp. :kewlpics

Dit lag er onder>>

1429896716_6_AyPM.jpeg

De demper was zo rot dat die maar meteen rijp is gemaakt voor de stortbak, nadat ik m op z'n kophield en er n halve kg verkoolde/verroeste rotzooi uitkwam.

1429896784_6_p1dQ.jpeg

Dit komt er onder>>

RVS demper toen ik m kocht>

1429896644_6_ehMw.jpeg

1429896650_6_tHG4.jpeg

Na het schuren en polijsten>>

1429896758_6_Qjqg.jpeg

1429896811_6_NL8N.jpeg

1429896854_6_5R9I.jpeg

1429896918_6_w5yL.jpeg

gewoon dicht naaie :jerry Ik ga binne kort tog weer een calibra slopen :( maar die zie je van zelf wel voorbij komen binne kort

Dus er zit binne kort eindelijk weer een leven in me calibra :wub

gewoon dicht naaie :jerry Ik ga binne kort tog weer een calibra slopen :( maar die zie je van zelf wel voorbij komen binne kort

Dus er zit binne kort eindelijk weer een leven in me calibra :wub

@Maurice89 wrote:Het valt nog wel mee ik heb meer werk :jerry

ja jij zult indd nog wel meer werk hebben haha,...

ik moet trouwens ook nog een olidruk/voltmeter inbouwen.wil me klok nog een keer vervangen door een turboklok.

ik heb nog een beige lederen interieur gekocht dat nog een keer opgeknapt moet worden. denk dat ik het opnieuw laat bekleden. de vloermat moet ook nog schoongemaakt worden. me eigen interieur moet ik de bestuurders stoel nog even laten maken. is de wang door gezakt en aan zijkant zit een scheurtje..

heb ook nog genoeg te doen en dan natuurlijk nog dromen over de toekomst :wub een geblazen motor :wub

@Maurice89 wrote:Het valt nog wel mee ik heb meer werk :jerry

ja jij zult indd nog wel meer werk hebben haha,...

ik moet trouwens ook nog een olidruk/voltmeter inbouwen.wil me klok nog een keer vervangen door een turboklok.

ik heb nog een beige lederen interieur gekocht dat nog een keer opgeknapt moet worden. denk dat ik het opnieuw laat bekleden. de vloermat moet ook nog schoongemaakt worden. me eigen interieur moet ik de bestuurders stoel nog even laten maken. is de wang door gezakt en aan zijkant zit een scheurtje..

heb ook nog genoeg te doen en dan natuurlijk nog dromen over de toekomst :wub een geblazen motor :wub

Inmiddels 2 nieuwe Falken Ziex bandjes voor onder de calibra gelegd. Verder achter 20mm Spoorverbreders ertussen geplaats. oogt toch weer heel anders.

helaas is ook de roest bij zn best gaan doen. wielkast aan de rechterkant zit een scheurtje en boven de wielkast rand zit roest onder de lak. deze is bij de vorige eigenaar gerepareerd voor een kras alleen slecht voor bewerkt. voor dat ik dit laat spuiten eerst een 2de hands achterbumper zien te vinden met kleurcode E266(zelfde kleur). mijn bumper is n gat in gezaagt voor afneembare trekhaar. ook laat de blanke lak los aan de rechterkant en achterkant. oftewel tijd voor vervanging :jerry

dus al met al weer genoeg dingen om te doen binnenkort

Inmiddels 2 nieuwe Falken Ziex bandjes voor onder de calibra gelegd. Verder achter 20mm Spoorverbreders ertussen geplaats. oogt toch weer heel anders.

helaas is ook de roest bij zn best gaan doen. wielkast aan de rechterkant zit een scheurtje en boven de wielkast rand zit roest onder de lak. deze is bij de vorige eigenaar gerepareerd voor een kras alleen slecht voor bewerkt. voor dat ik dit laat spuiten eerst een 2de hands achterbumper zien te vinden met kleurcode E266(zelfde kleur). mijn bumper is n gat in gezaagt voor afneembare trekhaar. ook laat de blanke lak los aan de rechterkant en achterkant. oftewel tijd voor vervanging :jerry

dus al met al weer genoeg dingen om te doen binnenkort

indd mooie sleutelplek. heb deze plek afgehuurd incl monteur :jerry

nee was bij de DAF garage in venray emiel werkt daar,

indd mooie sleutelplek. heb deze plek afgehuurd incl monteur :jerry

nee was bij de DAF garage in venray emiel werkt daar,

@j3113 wrote:Tijdje terug Groep A gekocht van RVS.

Er zat best wel wat vliegroest op de pijp . :kewlpics

je zou toch zeggen dat RVS niet roest.. 😉

maar jammer genoeg kan RVS toch best wel roesten..

verder mooie glimmende uitlaat

@j3113 wrote:Tijdje terug Groep A gekocht van RVS.

@mantamartin wrote:@j3113 wrote:Tijdje terug Groep A gekocht van RVS.

rvs is eigenlijk ook niet "roest vrij staal" maar "roest vast staal" dit was ook vliegroest. oppervlakkige rotzooi dat roest is gaan vormen. maar was echt met staalborstel keer over de vuligheid en daarna polijsten en er was niks meer van te zien.

Terug
Naar boven