• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

ik heb gewoon een astra-f gsi slang besteld..

is die van de airco versie beter dan?

dan bel ik ff om de bestelling om te zetten :)

beter plaatje:

5chaap2k-c20xe-2.jpg

Origineel gepost door 5chaap2k

Origineel gepost door floris

heeft er ondertussen al toevallig nog zoon ascona C homokineet te koop van een 1.6D aan de bakzijde??

of nieuwe

ik zoek er nog 1 !!

ik ook nog 1

dus als iemand een setje weet? :P

Ik nog 2, maar misschien heb ik een andere oplossing voor dit probleem, ik heb max een mailtje gestuurd met een mogelijke oplossing erin.

Dus nu moet maar even afwachten of max dit wel weet.

Ps. corsaby ik heb je wat gevraagt via msn, maar je bent er nu even niet volgens mij. :(

Originally posted by floris

vandaag de steekas ontvangen met de homokineet ik weet alleen niet of ik moet lachen of huilen

was een compleete as ik gekeken van buiten zelfde was goed diameter van de asstomp ook goed, homokineet er afgeslagen en op mijn gsi as gemaakt Yes ging ook goed , ik blij , wil ik de as in de bak steken past ie niet!

eerst diameter gecheckt die waren goed, toen tandjes aan het tellen geslagen 34 ook goed, toen viel me op dat het borg veertje behoorlijk vast zat dit is afgehaald en weer geprobeer lukt nog niet klemde kreeg hem er wel deels in maar niet goed. heb ik me er nog is scheef op liggen te staren en meten en toen viel het me op , ze hebben op het uiteinde van de asstomp die in de bak gaat er dwars een verlengstuk ofzo oplegt en toen kij hard opgeslagen om de 1 of andere reden. Dus zijn die tandjes bol gaan staan op 2 plaatsen ik alles rond gevijlt, toen schoot ie er al stuk verder in maar nu zijn denk ik toch het begin van de tandjes beschadig en pakt hij dus niet in de bak!! Terug sturen begin ik niet aan das toch ombegonnen en de verzendkosten ben ik toch kwijt, nu heb ik 2 opties.

* het eerste kleine rijtje met tandjes rond om afdraaien het springveertje kan gewoon nog in zijn groef blijven, maar ik vraag me af of de 2 rij tanden er handig in schiet

*of ik frees de beschadigde tandjes van de eerste rij weg

wat denken jullie er van?

Alleen met een sleutelvijltje (klein vijltje) de beschadigde tanden weer in de vorm vijlen verder laten zoals het is. Zorg er wel voor dat alles goed schoon is.

Cheers :afro:D:afro

ik had me er al op uitgeleeft met een klein vijltje en alles goed schoon geborstel maar hielp er niet aan, heb hem nu aan een kameraad mee gegeven die haalt de beschadigde tandjes er compleet tussen uit (hij heeft er wat meer hobby aan dan mij )

hey jongens, ik wil een corsa a sedan uit 92 met een 1.4i motortje verwissellen met een gsi blok 1.6 van een corsa uit 88 ( wel multi point injectie )

waar moet ik rekening mee houden ivm ik een sedan uitvoering heb?:)

ik neem toch verder wel aan dat de kabelboom die ik er bij koop gewoon over te plaatsen is?:hmmz

zal geen problemen opleveren denk ik nee, motorkabelboom kun je altijd zo omzetten, op wat kleine dingen na waarschijnlijk

ha, die had ik allang uitgeprint :wors

maar daar stond niks van die kabelboom bij, daarom vroeg ik het nog ff;)

MEESTERLIJKE site btw!king:

heeft er iemand precies fotos van waar ik mijn chassis balk moet inslaan voor de 16v inbouw in de corsa, heb geen zin om luk raak wat te gaan slaan en ook geen zin om 3 keer me motorblok er onder te gaan duwen en zo om te passen

dat zijn fijne fotos :-) gaat dus specefiek om het gele plekje en hoeveel mm moet ik denken 1cm inslaan ofzo diep?

die moet je minimaal 1 tot 1.5 cm inslaan. De opstaande rand boven moet gewoon weg.

Cheers :afro:P:afro

Origineel gepost door dokterhenk

weet iemand toevallig waar het relais van de brandstofpomp zit bij een corsa a gsi uit 92? en wat moest er nou psies worden doorverbonde? (kleur draadjes)

relais brandstofpomp? die hang ik altijd aan een losse schakelaar... fantastisch voor mensen die proberen je auto te jatten :P

bij mijn ombouw is die netjes in het bakje gegaan met alle andere zekeringen onder de kap.. alsof t ervoor gemaakt was! (moest er wel ff wat aircoshit voor ditchen)

Good thinking max! :wors

blok hangt sinds gister avond!! Dynamo heeft zelfs meer dan zat ruimte :-) Heb op de hoek zeg maar chassis ingeslepen en toen over elkaar geslagen :-) Was wel een gekloot zeg met dat blok eronder schuiven en steeds als de auto zakt weer blok beetje verschijven ma ja na een anderhalf uurtje was chassis aangepast en hong het blok . Fotos volgen

bak gooi je onder de auto. motor laat je van bovenaf erin zakken schroeft bijde aan elkaar dan aan de auto en hij hangt. in 20minuten gebeurt :P

Terug
Naar boven