• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

wel edel geleerde heer jack,

u verzoek kan mij me aan mijn derriere oxideren

(gozer, t ken me me reet roesten wat jij wilt)

:jerry

als je het over de reet van je corsa hebt, die roest al aardig

...die roest onder je reet weg

Plaatje bij het praatje [origineel van mayhem]:

SP_A0751.jpg

maar genoeg offtopic denk ik :sleeping

das geen roest... das de laag onder de tectyl die eraf geschraapt is... zag van de week op de brug trouwens dat ik ook 2 van die rubber doppen eraf geschaaft heb:P

laag en 2.0 ombouw is gewoon lastig, je zit met de verlaagde stabistang, die word je laagste punt.

carter protect plate moet ik nog hebben, zelf maar iets fixen van 2mm plaat, weet niets verkrijgbaar voor corsa A 16v, misschien in engeland, maar geld betalen voor iets wat gaat schrapen..

ik heb altijd met gereden, ik weet wel mensen zonder, maar ik heb t idee dat die alle kanten opdweilen by sprint (in 1 en 2).

ik heb m er nu onderuit, maar rijden word lastig met enkel een lange aandryfas..

t zal allicht beter sturen als de corsa van me ma.... daar lag ik vorige week 2,5 meter lager mee onderaan een dijk:angel

insturen zoals met me A gaat niet met een stock corsa b 1.4.. dan breekt je achterkant uit.. en die 60 pk kreeg ik m niet recht mee, hield m wel dat ik in de dwarse stand bleef, maar daar hield t mee op.

nix geen schade overigens.. reed een jeep achter me, die trok me omhoog, en op wat modder na was er nix met de auto.

ik ben ook ooit eens van de weg geraakt, daar heb ik veel van geleerd :vertag

Gewoon normaal rijden :D is de beste methode om op de weg te blijven.

Origineel gepost door freek corsa

Gewoon normaal rijden :D is de beste methode om op de weg te blijven.

hmmmm......2liter in de corsa.:agent

''normaal'' rijden? dat doe je met de auto van je mams:P

Origineel gepost door sw16v

knal harde vering? trek die stang er is voor de gein onder vandaan en ga is rijden en voelen hoe het voelt.

ik rij nu al een dik halfjaar zonder en ken meer die zonder rijden en gaat prima. beter zelfs!!

Ja gaat prima als de auto maar laag genoeg is ,stugge vering en demping opzit ,en er achter een stabilsator op zit

normaal rijden.....

een corsa kan je perfekt in de bochten gooien zolang je maar weet wat je doet (90 over een rotonde is ook mogelijk in een a :P)

mijne heeft gewoon de stabi's voor en achter, een noname verlagingset voor (6cm) en apex verlaging veren achter (4cm) d'rnaast een veerpootbrug boven en zo'n ding onder. voor de rest 185/45/15 banden voor en 195/45/15 achter

mijn record over een rotonde zou beter kunnen maar hij knalde toen net in de begrenzer in zijn 2.........

ik heb het wel eerder gezegd, ik mag dan maar 60pk hebben maar de meeste moeten het naleggen in de bochten.

Origineel gepost door freek corsa

achter heb ik ook geen stabilisator, maar goed ik heb ook geen bumper balken.

De rest van mijn aanpassingen vertel ik niet :P

:(

Terug
Naar boven