Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welkom op het nieuwe Opel-forum!
We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum
sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.
Wat is er nieuw?
Sneller en moderner forum
Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
Betere zoekfunctie
Volledig geschikt voor mobiel en tablet
Wat is er verhuisd.
De bestaande forumstructuur
Topics en reacties (waar mogelijk)
Gebruikersaccounts
Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig
‘wachtwoord vergeten’.
Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.
Wat vragen we van jou?
Neem even de tijd om rond te kijken
Vul je profiel aan indien nodig
Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum
“Downloads – Discussie en Ondersteuning”
Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
Zo dat is dus nog even werk. Verder niemand ervaring met corsa in een 2.0 8v van dit forum (voor de autocross) ? Wil het liefst er zo min mogelijk aan uit geven. Gaat ook niet om het comfort als het maar stevig is. Lassen kan ik zelf en werk bij een autobedrijf dus onderdelen en gereedschap moet ook geen probleem geven
Zo dat is dus nog even werk. Verder niemand ervaring met corsa in een 2.0 8v van dit forum (voor de autocross) ? Wil het liefst er zo min mogelijk aan uit geven. Gaat ook niet om het comfort als het maar stevig is. Lassen kan ik zelf en werk bij een autobedrijf dus onderdelen en gereedschap moet ook geen probleem geven
Sorry, maar het is veel meer werk en frustrerender om elke keer je auto te moeten repareren, daarbij kost het uiteindelijk ook veel meer.
Dit is de betrouwbaarste combinatie die er te bouwen is. Op deze manier kun je race na race crossen zonder jezelf zorgen te moeten maken of de boel het wel houdt.
Alleen je ashoezen in de gaten houden dat er geen beschadigingen zijn en verder heb je er eigenlijk geen omkijken naar.
Kleine regel: van de volgende 3 begrippen kies je er maximaal 2, alle 3 gaat niet.
Goedkoop,
Snel,
Betrouwbaar.
Om als 1e de finish over te gaan moet je eerst zien te finishen, met een auto die steeds stuk gaat lukt dat dus niet.
Wat ik aan assen en ophanging voorgesteld heb hoeft niet overdreven veel te kosten.
Assen ben je het meeste aan kwijt, Gelaste assen kun je proberen maar onze ervaring is dat ze 100% zeker stuk gaan, is echt leuk om op een race te staan en dan niet te kunnen rijden.
De rest kun je zo op de sloop vinden.
de 2.0 naven kun je desnoods zelf afdraaien.
Ook de steunen kun je zelf maken, tekeningen zijn beschikbaar.
Uitgieten van de rubbers kost niet veel en staat duidelijk beschreven. Voor de cross naar mijn idee een must, je motorblok en bak krijgen anders veels te grote klappen te verduren en de rubbers scheuren kapot!
Schakelmechaniek is ook nog te verbeteren, komt binnenkort on-line.
Alles bij elkaar aan materiaal-kosten moet dat voor rond de 300 a 350 goed te doen zijn.
Lees de www.corsa-novatuning.nl site eerst nog maar eens goed door, en dan nog eens, daar staat zoveel beschreven dat je dat niet in 1 keer allemaal gelezen hebt.
2. van de 2e kachelpijp naar aansluiting 1 van dikke buis achter op het blok
3. van het reservoir naar aansluiting 2 van buis achter op het blok.
klopt,
thermostaat checken is een goed idee, zelf rij ik met een 1.2 16v airco rad (dat is de grootste voor de corsa, even groot als een 1,6 airco) en te temp blijft netjes bij de 90 graden.
dan kun je proberen de temperatuursencor voor je dash te vervangen, zoals je het nu vertelt lijkt het erop dat die verkeerde waardes door geeft, of je hebt ergens een verstopping in je koel systeem.
Denk dan aan een verstopte kachel radiateur.
Ik heb ook wel eens een verhaal gehoord over een waterpomp die niet meer pompte ( schoepen eraf )
heb dat zelf ook al eens gehad;meter kwam in het rood of net er onder en zelfs met de kachel aan en rustig cruisen op de snelweg ging de temp.niet naar beneden.
Hallo ook ik ben wel geintereseerd in het bouwen van een 2.0xe in een corsa voor de cross. ik heb een Kadett 16v al donor auto maar is het niet mogelijk om gewoon de hele voor trein over te zetten. dus de schokbrekers en subframes etc? of past dit niet in het gat onder de kap
Hallo ook ik ben wel geintereseerd in het bouwen van een 2.0xe in een corsa voor de cross. ik heb een Kadett 16v al donor auto maar is het niet mogelijk om gewoon de hele voor trein over te zetten. dus de schokbrekers en subframes etc? of past dit niet in het gat onder de kap