• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Welk type rubber heb ik nodig voor mn corsa a c20xe?

Wil de rubbers van mn motorsteun dis-riem zijde vernieuwen en baksteun voor. Is dat de rubber van n c20xe of die bij de steunen horen. (kadet en corsa rubbers)????

Betreft Corsa B carr variant 2, daar worden geen Corsa A of Kadett rubbers gebruikt, ja als je ze zelf maakt...

Maar Mtech of kopie van Mtech zijn gemaakt voor andere rubbers.

Zijn niet uitwisselbaar :)

origineel gepost door sinister

Ik heb dus zojuist een mailtje gehad als reactie op mijn vraag of hij iets kon betekenen voor mij ivm assen voor mijn corsa, omdat ik assen wil met grote homokineten aan beide zeiden.....

(er werd mij hier op t forum verteld dat hij dat echt wel zou doen) nou niet dus....TENZIJ hij de hele ombouw mag verrichten... :fy1 dus hier hoef je niet te zijn als je enkel de assen zoekt.... F.Janssen:thumbdown slechte reclame

Is wel een oud bericht...maar wil toch ff een misverstand uit de wereld helpen, omdat men mij weleens vraagt om assen te leveren....

Het is namelijk zo dat ik GEEN assen los lever....

De reden hiervoor is dat ik niemand onder de duiven wil schieten en verwijs daarom ook altijd naar Patrick Mathijssen...

Daar kan iedereen de losse assen en ombouwdelen bestellen...

Dit wordt ook in iedere mail of telefoongesprek aangegeven...NOOIT anders....immers ieder mailtje of telefoontje wordt door mij persoonlijk beantwoord...

Het is dus zeker niet zo dat ik alleen hele ombouwen wil binnenslepen...immers ik weet het nu al niet af te krijgen...(wordt tijd voor een assistente...of nee toch niet...dan heb ik nog minder tijd.... :P )

Nee zonder gekheid...

Ik wil iedereen helpen, maar niet ten koste van iemand anders...

Leven en laten leven heet dat...

Groetjes Frank Janssen

bij deze mijn ombouw

z20let3.jpg

z20let11Large.jpg

de motor is een z20let met f23 bak

de corsa met de z20let bouw ik zelf

ben al vanaf 2005 er mee bezig,eerst allemaal nieuw plaatwerk er aan gelast.

er is bijn niets meer orgineel aan de corsa:)

Wordt dit mooie oranje wonder gedragen op oerdegelijke Chinese perfectie , genaamd Dragon tools!!!haha!!!

Geintje,Z20lEt zie je niet vaak in een Corsa A !!

Leuke ombouw!:thumbup:thumbup

origineel gepost door robbyrood

Wordt dit mooie oranje wonder gedragen op oerdegelijke Chinese perfectie , genaamd Dragon tools!!!haha!!!

Geintje,Z20lEt zie je niet vaak in een Corsa A !!

Leuke ombouw!:thumbup:thumbup

ben nog geen corsa a tegen gekomen met een z20let,maar een moet de eerste zijn:D

ik weet wel dat er een kadett e

rijd met een z20let

Klein vraagje, aangezien ik ecopech nu ondertussen wel zat ben. Waar moet ik ongeveer aan denken wil ik 2 L ombouw gaan doen. Blok, bak, onderstel, remmen & verteviging (en arbeid voor het blok + bak)?

Wordt waarschijnlijk minimaal 2500,- of zie ik dat verkeerd?

Het onderstel, remmen & versteviging is iets wat ik zelf kan doen. Maar het blok erin lepelen en de oude eruit trappen gaat mij in ieder geval niet lukken. Ik heb zowiezo geen brug, dus als de auto omhoog moet dan moet dat al in een garage gebeuren.

Het moet niet perse op een brug gebeuren, het word er wel een stuk makkelijker van.

Misschien is er hier wel iemand op het forum die je erbij wil helpen.

origineel gepost door PRObin

Het onderstel, remmen & versteviging is iets wat ik zelf kan doen. Maar het blok erin lepelen en de oude eruit trappen gaat mij in ieder geval niet lukken. Ik heb zowiezo geen brug, dus als de auto omhoog moet dan moet dat al in een garage gebeuren.

ik weet dat in de omgeving waar jij woon er genoeg personen rond rijden met een 2liter in hun corsa.

zou gewoon even contact met een paar mensen opnemen.

het is niet zou dat als je er een 2liter in bouwt,je dan geen problemen meer heb,ook met een ombouw kan je genoeg problemen krijgen.

gr arjo

Ja dat begrijp ik ook. Zowiezo kan ik nu al nergens bij en dat zal met een 2 Liter alleen maar erger worden :P. Als ik ook op de site van MTech kijk denk ik dat die 2500,- al erg weinig is. Maarja, iedereen wil harder gaan he. En dan heb ik nog het voordeel dat ik dan van de ecopech af ben.

Maar er is gewoon in de prijsklasse van een Corsa B niks anders te krijgen wat net zo leuk rijdt. Ja een Golf 3, maar ik draag nooit petjes dus daar kan ik niet in rijden.

je bent niet verplicht alles bij m-tech te kopen hoor.

Ik heb mijn motorsteunen zelf gelast, mijn aandrijfassen zelf samen gesteld, enz..

origineel gepost door PRObin

Hoeft niet perce op de brug hoor, wij hebben het nog nooit op de brug gedaan. Mocht je eraan willen beginnen en je hebt hulp nodig dan moet je maar een seintje geven. Ik woon toch redelijk in de buurt dus kan altijd ff komen helpen. Als ik niet hoef te werken natuurlijk :P.

Terug
Naar boven