origineel gepost door corsaboy
Originally posted by CorsaTR
Want er is maar 1 type as van de a corsa zelf die past mits je de juiste homokineten hebt..
Deze assen beginnen onderhand zeldzaam te worden...
ik heb dit is zitten te bekijken, en ik wou dit is zelf uitgaan proberen maar aangezien mijn corsa weg gaat, kan dit niet meer..
als je een 2liter of een nexia homokineet neemt dan kan je de koperkleurige kap eraf tikken(daar waar de as hoes opzit). deze kap zit er gewoon opgeperst.
bij de homokineet van een 1.0 gaat dit niet, dus die moet je ff openslijpen maar dat maakt niet uit want daar heb je het binnenwerk van nodig.
het binnenwerk van de homokineet is van een 1.0/1.2/1.4 is aan de buitenzeide precies dezelfde maat als het binnenwerk van een 2.0 homo. dat binnenwerk van de 1.0 homo past dus zo terug in die kogellagers die in de 2.0 homokineet zitten. het enigste verschil is dat dat binnenwerk dus wel gewoon 28 tandig is en dat je dus eigenlijk gewoon met de orginele assen kan gaan rijden!
het enigste prob dat je nu eigenlijk nog hebt is dat je de 2 stukken homokineet terug met elkaar moet verbinden. maar aangezien deze 2 stukken allebei van staal zijn, kan je dit gewoon terug vast lassen..
ik heb dit samen met een maat van me uitgedacht en mee bezig geweet. het enigste wat ik nog moet doen is ff die 2 stukken aan elkaar lassen en testen. maar aangezien de corsa weggaat hoop ik dat iemand anders dit misschien is wil gaan proberen..?
het is wel een vies werkje maar als het zou werken is het natuurlijk wel de moeite waard, setje 2.0/nexia/diesel homo's en je kan met een 2.0 rijden king:
voor degene die twijfelen aan de sterkte van de orginele assen, friso rijd met een f13 achter zijn 220 pk xe met orginele corsa assen en die blijven gewoon heel!