• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

die staan nergens vermeld.

ik bestel wel vaker meerdere spullen bij 1 leverancier, maar dat gaat alleen via mail of u2u.

Ga geen prijzen hier neer zetten...

Aangezien elke levering weer anders kan zijn...

Betreffende de steun, ik zou hem zelf maken zoals de steun van de corsa b...

dan kan die ook niet gaan werken....

origineel gepost door corsaboy

Originally posted by CorsaTR

Want er is maar 1 type as van de a corsa zelf die past mits je de juiste homokineten hebt..

Deze assen beginnen onderhand zeldzaam te worden...

ik heb dit is zitten te bekijken, en ik wou dit is zelf uitgaan proberen maar aangezien mijn corsa weg gaat, kan dit niet meer..

als je een 2liter of een nexia homokineet neemt dan kan je de koperkleurige kap eraf tikken(daar waar de as hoes opzit). deze kap zit er gewoon opgeperst.

106.jpg

bij de homokineet van een 1.0 gaat dit niet, dus die moet je ff openslijpen maar dat maakt niet uit want daar heb je het binnenwerk van nodig.

het binnenwerk van de homokineet is van een 1.0/1.2/1.4 is aan de buitenzeide precies dezelfde maat als het binnenwerk van een 2.0 homo. dat binnenwerk van de 1.0 homo past dus zo terug in die kogellagers die in de 2.0 homokineet zitten. het enigste verschil is dat dat binnenwerk dus wel gewoon 28 tandig is en dat je dus eigenlijk gewoon met de orginele assen kan gaan rijden!

het enigste prob dat je nu eigenlijk nog hebt is dat je de 2 stukken homokineet terug met elkaar moet verbinden. maar aangezien deze 2 stukken allebei van staal zijn, kan je dit gewoon terug vast lassen..

ik heb dit samen met een maat van me uitgedacht en mee bezig geweet. het enigste wat ik nog moet doen is ff die 2 stukken aan elkaar lassen en testen. maar aangezien de corsa weggaat hoop ik dat iemand anders dit misschien is wil gaan proberen..?

het is wel een vies werkje maar als het zou werken is het natuurlijk wel de moeite waard, setje 2.0/nexia/diesel homo's en je kan met een 2.0 rijden king:

voor degene die twijfelen aan de sterkte van de orginele assen, friso rijd met een f13 achter zijn 220 pk xe met orginele corsa assen en die blijven gewoon heel!

dat geloof ik ook wel hoor.

Reed ook met dik 210 pk en over de 300nm met orginele assen op slicks..

maar ga nu liever toch over op dikke assen.

die kunnen net wat meer hebben..

betreffende het zelf verbouwen van de homokineten..

Persoonlijk is het me teveel werk maar kan best een optie voor anderen zijn..

:D

gebruikt er iemand de versterkte bouten van m-tech voor ze motorophanging??

Op de site staat de orginele opel bouten willen nog weleens breken, maar bijna 60euro aan 12 bouten gaat ook nergens over..

morgen weer verder aan de steun:)

Originally posted by CorsaTR

Op de site staat de orginele opel bouten willen nog weleens breken, maar bijna 60euro aan 12 bouten gaat ook nergens over..

hahah mtech.. tja ik heb mijn eigen mening over de sponsor van dit forum....

Originally posted by corsaboy

dat geloof ik ook wel hoor.

Reed ook met dik 210 pk en over de 300nm met orginele assen op slicks..

maar ga nu liever toch over op dikke assen.

die kunnen net wat meer hebben..

:D

Check :vertag

Heb ook gereden met GSi assen diesel homo's op de LET met semislicks en vele ronden Ring.

Ging gewoon goed, alleen dikke homo's en assen zijn gewoon net wat veiliger. :P

kineten ombouwen is vaker gedaan, en t werkt ook gewoon. kennisje van me uit de UK rijd er al ruim een jaar mee met haar corsa A 20seh.

Assen uit de UK zijn machtig mooi spul, heb een lange as ervan liggen, maar grote vent als je die breekt.. kan mpech nog een prachtig puntje aan zuigen...

origineel gepost door CorsaTR

meeste jongens hier rijden met 8 boutjes van 120 euro:P

maar dat zijn geen steunbouten,;)

origineel gepost door mayhem

kineten ombouwen is vaker gedaan, en t werkt ook gewoon. kennisje van me uit de UK rijd er al ruim een jaar mee met haar corsa A 20seh.

Assen uit de UK zijn machtig mooi spul, heb een lange as ervan liggen, maar grote vent als je die breekt.. kan mpech nog een prachtig puntje aan zuigen...

origineel gepost door CorsaTR

meeste jongens hier rijden met 8 boutjes van 120 euro:P

maar dat zijn geen steunbouten,;)

haha, dan denk je ook is wat uitgevonden te hebben king: maar ik ben iig. blij dat dat dus wel werkt :P

ik ben dus ook bezig met een ombouw van een corsa a naar c20ne blok

het blok hangt er ondertussen in.

maar heeft iemand heel toevallig de lengte van de steekassen?

heb zon beetje heel dit topic doorgelezen maar kan niet echt speciefieke lengtes vinden.

op corsa-novatuning word ik ook niet echt wat wijzer van

alsvast bedankt

Originally posted by skilder

ik ben dus ook bezig met een ombouw van een corsa a naar c20ne blok

het blok hangt er ondertussen in.

maar heeft iemand heel toevallig de lengte van de steekassen?

heb zon beetje heel dit topic doorgelezen maar kan niet echt speciefieke lengtes vinden.

op corsa-novatuning word ik ook niet echt wat wijzer van

alsvast bedankt

maten staan gewoon op onze site....

ff een quote van onze site:

Gebruik de naven van een kadett/astra/vectra/calibra van een 1.8/2 liter en draai deze (tussen centers op een draaibank) op maat van een corsa naaf zodat ze in het voorwiellager van een corsa passen (let er echter op dat de radius van de naaf bij het lager niet te scherp gemaakt wordt!!!). Gebruik de standaard corsa naaf als voorbeeld voor de maten.

LET OP: De 2.0 naaf is 3mm langer dan de corsa naaf, let hierop bij het afdraaien.

Als dit niet gecorrigeerd is lopen de remschijven tegen de remklauwen aan, daar de naven dan 3mm te ver naar buiten steken.

Het wiellager moet zowiezo vernieuwd worden want dat krijg je er niet heel af (deze naven zijn ook te koop bij M-tech)

De assen zelf kun je maken van de dikke 1.8/2 liter assen, de korte as moet alleen ingekort worden op de maat 310mm.

De lange as moet ingekort worden tot een lengte van 660mm.

zijn dit de lengtes van een kale as zonder homokineten erop?

dan is het zo ver duidelijk voor de korte as. (links)

welke as moet er gebruikt worden voor de rechterkant.

dus de lange as die vanaf de versnellingsbak komt tot aan de eerste homokineet kan dat van een normale 2 liter kadett zijn?

assen voor een corsa a kan ik trouwens waarschijnlijk ook voor nette prijzen mee bestellen uit de UK..

Dus als je intresse hebt ff u2u of mailtje

ik heb een vraag.

mijn corsa b sport(X14XE) van '96 heeft schade links voor.

nu is de balk waar de baksteun in zit krom.

het vervangende deel voorkant zit een uitwendige bevestiging van de steun op

en op mijn corsa een die onder de balk bevestigt word.

is dit makkenlijk op te lossen door andere steun?

plaatje bij het praatje.

de ophangpunt van baksteun is het zelfde als bij het plaatje het rubber in hangt

Afb041.jpg

Hey das mijn foto:D

Je ziet vaak corsa's met aan de bakkant een rubber aan de balk ipv zoals mijne onderop.

Ik heb een originele baksteun voor dat type... maar weet niet of dat passen gaat.

Gewoon op de sloop te krijgen (zoeken naar dat type rubber op de balk dus)

Ff een vraag.....

Welke Koelvloeistofslang gebruiken bij Corsa B C20xe....op het thermostaathuis naar de radiateur..

Ik heb er nu 1 op zitten die mn radiateur omhoog trekt, dat is dus niet wat;)

van een corsa b 1.4 ofzo, 1.2 .

de nz motoren.

dan je radiateru iets verzetten, dus een 2e beugeltje zoals linksvoor zit, ook rechtsvoor plaatsen.

dan valt de radiateur net wat verder naar voren, en past de slang beter.

de slang meot je bij de kant van de thermostaat iets afsnijden, maar dat wijst zich vanzelf.

het is niet de ideale maat(net iets groter dan de thermostaat) maar gewoon goed aandraaien.

ik rij er zo al 1,5 jaar mee.

en afgelopen week ook weer een gebouwd op die manier.

heeft iemand al eens zoiets gezien?heb deze corsa zo gekocht en kwam er onlangs achter dat er een extra spacer tussen zit :hmmz

de afstand van het kokerprofiel is 40mm en het extra plaatje is 10mm

op novatuning staat dat een koker van 40mm genoeg is :hmmz

iemand enig idee?

949941678_5_wVY9.jpeg

Terug
Naar boven