• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B 1999 1.2.16v Branschade is Klaar/Gevonden Totaal los

Vandaag nog even de Corsa schoon hemaakt voor een groot deel, wat kwam daar een rotzooi uit, 4 emmers zwart water weg kunnen gooien, maar het ruikt weer fris, nog ene keer nadoen en we zijn klaar;) en een paar plekjes behandelen waar de brand is geweest ;) .

2012-11-27155627.jpg

2012-11-27155604.jpg

Als ik deze laatste foto's zo zie, is het ook zonde om de auto naar de sloop te brengen. Het is en blijft wel veel werk, maar je kunt het interieur nou wel helemaal maken zoals jij graag wilt ;)

en je weet gelijk wat je in handen hebt.

dit zijn van die projecten als je dat leest dat je handen gaan jeuken. :jerry

en ik vind het altijd heerlijk om een autosloperij af te gaan naar passende onderdelen. :agent :angel

ga vooral zo door want dit gaat je zeer zeker lukken. :wors :thumbup :thumb

@robert_corsa wrote:leuk project.

hoe heb je het stuur los gekregen?

en doe je die toevallig weg?? :jerry

Hoi het stuur ging er vrij makkelijk af, knieën onder het stuur en dan met een verlengstuk ( oud ) en een hamer met beleid een tik geven, wel zorgen dat je knieën op spanning zijn om de klap op te vangen, dan schrikt die zo los.

stuur gaat niet weg hoord bij de auto ;)

Volgens mij kan je inderdaad veel van de Tigra gebruiken, maar of specifieke zaken als kachel / airco passen, dat weet ik niet.

Vandaag op de sloop een Tigra gevonden met Airco en verwarmings kachel, nou nog op de reactie's wachten of het uitwisselbaar is met een Corsa B, tevens flat ruitenwissers mee genomen van bosch , waren nog bijna nieuw ;)

2012-12-01134146.jpg

Ah joh andreas interieur eruit laten twee kuipje erin rolkooi erin en rallyen maar :p

Geintje :0 ziet er al stuk beter uit nu schoon haha

@opelpower89 wrote:Ah joh andreas interieur eruit laten twee kuipje erin rolkooi erin en rallyen maar :p

Geintje :0 ziet er al stuk beter uit nu schoon haha

Ik bouw hem wel weer netjes terug in de staat hoe die voor de brand was, daarnaar gaan we kijken voor wat uiterlijke veranderingen, maar eerst zal hij weer de weg op moeten, eerst maar eens onderdelen gaan uitbouwen volgende week ;)

Flatblades voor op de Combo???

Ik had ze van de Vectra-B op de combo gezet.

hiervan heb ik de bijrijderskant aan e binnenzijde ingekort zodat ze strak langs mekaar lagen:

100_2591.jpg

Dit was het verschil:

100_2592.jpg

zo zag het eruit:

Winterausstattung-1.jpg

Winterausstattung.jpg

Ik denk dat ik deze voor op de blauwe corsa gebruiken doe, maar ze passen zo ook op de combo zover ik gezien heb, en dat voor niks, kosten normaal al gauw tegen de 40 euro aan ;)

combo heeft dezelfde wissers als de Tigra-A en Corsa-B, ook de voorruit is gelijk aan die van de Corsa-B, hierdoor kan je zo een ruit met zonneband plaatsen in de Combo.

Willem

zag ook van deze wissers bij de action liggen voor 4,- euries maar weet niet zeker of ze wel gaan passen op mijn combo-c tour.

@combo c tour wrote:zag ook van deze wissers bij de action liggen voor 4,- euries maar weet niet zeker of ze wel gaan passen op mijn combo-c tour.

of dat de zelfde kwaliteit is als bosch ? denk het niet, ik hab ze mee genomen omdat ze goed uitzagen, normaak doe ik dat ook niet, maar die krengen kosten nogal duur

Ik weet niet wat goedkoper is maar kan er wel een berekening op los gooien.

Ik heb Valeo Xtrm Flatblades op mijn Opel Vectra, deze gaan gemiddeld 5jaar mee.

Ik betaalde voor de laatste set 28euro.

dat is 5 euro 60 per jaar.

een normaal setje ruitenwissers van goede kwaliteit en merk, kosten al gauw 15 tot 20 euro, en gaan meestal een jaar of 2 mee, daarna worden ze snel minder.

volgens mij zijn dan de goede gewone wissers duurder.

Willem

Ik had de flatblades ook op de vectra, van het merk bosch, was er zeer te vreden over, op de tigra hebben we ze ook, dus toen ik deze set zag op de sloop, meteen maar mee nemen, spaart je zomaar 40 euro

;)

Vandaag eindelijk even tijd gehad om alle onderdelen wat in de kofferbak lagen helemaal na te lopen, wat vervangen moet worden vervangen en alles wat nog goed is schoonmaken.

En alvast een lijst gemaakt van alle onderdelen wat we nodig hebben ;) .

zo zag het kachel bedieningspaneel eruit

en het gaspedaal vond ik ook terug in de kofferbak :D

2012-12-06150540.jpg

binnenkort maar eens Mileupark rondje doen.

Berg van ellende.

2012-12-06154541.jpg

2012-12-06154614.jpg

Terug
Naar boven