• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B 1999 1.2.16v Branschade is Klaar/Gevonden Totaal los

@Andreas.Berger wrote:@combo c tour wrote:zag ook van deze wissers bij de action liggen voor 4,- euries maar weet niet zeker of ze wel gaan passen op mijn combo-c tour.

of dat de zelfde kwaliteit is als bosch ? denk het niet, ik hab ze mee genomen omdat ze goed uitzagen, normaak doe ik dat ook niet, maar die krengen kosten nogal duur

op die rooie astra van mij heb ik ze op gezet van de action, zitten er nu zo beetje 2 jaar op.

doen het nog steeds goed.

binnenkort zelf ook weer even een paar ophalen, eerst weer ff meten, ik had ze namelijk ook iets langer dan de originele maat, hij ging net precies langs het raamrubber aan de bijrijders kant ;)

flinke berg onder delen welke rijp zijn voor het milieupark.

nu zoeken naar nieuwe/gebruikte onderdelen en de weer opbouwen.

leuke klus. :thumbup :wors

@combo c tour wrote:flinke berg onder delen welke rijp zijn voor het milieupark.

nu zoeken naar nieuwe/gebruikte onderdelen en de weer opbouwen.

leuke klus. :thumbup :wors

Ja voorlopig zal het even rustig worden, die ene doner corsa is al weg, dus verder zoeken, en als het weer zo slecht blijft als de afgelopen dagen, zal ik ook niet ver komen :???:

ik zie liever geen opel op de sloop maar je hebt van die mensen die een opel behandelen

als ware het stront. :puke :fy1

dit is een top project. :wors

zo heb ik die van mij ook gered van de sloop,

vind het altijd zonde en heb al jaar geen problemen gehad alleen onderhoud mja hoort erbij ;)

vandaag eindelijk een Corsa B met Airco gespot op de sloop, meteen maar terug gegaan om de hele zooi eruit te halen, beetje op hoog tempo werken , dus somige stekkers maar afgeknipt, want wil het spul er zo snel mogelijk uit hebben omdat ze de auto al wilde afvoeren, morgen nog een hele dag eraan sleutelen, en dan hopen dat ik alles binnen heb wat ik nodig heb om de blauwe weer op te kunnen bouwen 😉

2013-01-10_16_27_06_zpsf1ba1f6d.jpg

2013-01-10_16_26_51_zps63913109.jpg

2013-01-10_16_27_15_zps61a1c838.jpg

Mooi dat je een sloper hebt gevonden! Houdt ons op de hoogte, vind het moedig van je om en brandschade-auto weer netjes te maken :thumb Zaten er toevallig ook hoofdsteunen in de achterbank?

@ tnx voor het compliment tamiya, het is een beste klus, ik had nog even gekeken voor je maar geen hoofsteunen.

Update van vandaag, de Corsa is net zo kaal als die van mij, was flink doorpezen maar ik heb alle onderdelen, ik hoop volgende week langsaam te kunnen beginnen met opbouwen van de blauwe.

was wel een karweitje om alles uit te bouwen, maar we hebben

een Compleet verwarmings kachel met airco.

isolatiemat.

Vloer bedekking ( moet even schoon gemaakt worden).

Gaspedaal.

Gaskabel.

Benzine leidingen ( die blauwe ).

Alle dashboard schakelaars en klokken.

nette pook met hoes.

Hiermee moeten we wel een eind komen 😉

en de foto's

2013-01-11_12_48_41_zps0494bc19.jpg

Gaspedaal en gaskabel .

2013-01-11_14_43_11_zpsfaa97811.jpg

isolatie mat

2013-01-11_14_42_45_zps63e6c88c.jpg

vloerbedekking

2013-01-11_14_43_04_zps0990bbda.jpg

en zo hoe ik de corsa achter liet 😉

2013-01-11_14_41_54_zps3c1310ee.jpg

2013-01-11_14_42_17_zpsd09ae1c2.jpg

2013-01-11_14_42_37_zpscab5e527.jpg

en meteen maar alles opgeborgen in mijn ouderlijk huis, op mijn oude slaapkamer, me vader blij :oops:

2013-01-11_17_35_59_zpse4f48f30.jpg

@thereaper wrote:Echt klasse man, mooi dat je z'n auto nog een 2e leven geeft.

En wat een werk zeg, :wors veel suc6

gaat best veel werk inzitten idd, ben blij als die loopt, volgende week nog eens naar de sloop om nog een benzine leiding te halen wat vanaf de tank naar het filter loopt, dan kan ik dat ook nog in orde maken

Kleine Update van de vloerbedekking, deze was behoorlijk smerig, vandaag maar helemaal goed schoon gemaakt , en zie daar hij is mooier geworden als verwacht, meteen maar naast de oude gelegt, zoek de verschillen :jerry

2013-01-11_14_43_04_zps0990bbda.jpg

2013-02-05_13_37_05_zps34935302.jpg

2013-02-05_13_37_38_zps397fb6d0.jpg

2013-02-05_13_38_05_zps23942389.jpg

kabelboom ook nog na gekeken, deze week nog een paar kabels solderen , dan kunnen we beginnen met opbouwen ;)

Top man! :thumb

En hoe gaat het met de kosten? nog steeds voordeel uit je koop :vertag :hmmz

greetz Emiel

Tnx luitjes, tot nu toe grote voordeel van de kosten gehad, fijn als je combo rijd, kan je een halve corsa in onderdelen kwijt, de matten natuurlijk als laatste, anders valt het teveel op.

Terug
Naar boven