• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B- C20XE R1 Carb'd - FILMPJE DAF2011!!-

Juist wel...alleen stationair en zonder naar de lambda waarde te hoeven kijken. Dit ivbm geen kat en geen lambda op mijn wagen. Co mag ook vrij hoog zijn dan. Vraag maar bij de Rdw hoe het zit. Ik heb een steekproefcontroleur gevraagd toen ze een auto kwamen herkeuren.

PROBLEMEN MET MN RUSTOLEUM SPUITBUSSEN.

Ben je lekker op weg aan het spuiten begint de bus druk te verliezen, net of de dop verstopt zit. Vervolgens lekt de verf onder de dop vandaan....

Heb goed geschud en alles ook tussendoor even. Zet ze weg door ze even op de kop te houden en door te spuiten.

Heb zojuist een mailtje gedaan naar Rustoleum nederland....want ik zit nu met een doos spuitbussen die allemaal niet lekker werken. Spuitbusjes waren namelijk niet goedkoop te noemen!

P110501_165442.jpg

Jeejjjjj :D Krijg een nieuwe doos. Was een probleem met de dopjes/buisjes in de bus. Hoef zelfs de doos niet terug te sturen :thumpup:

@Fearless wrote:Jeejjjjj :D Krijg een nieuwe doos. Was een probleem met de dopjes/buisjes in de bus. Hoef zelfs de doos niet terug te sturen :thumpup:

owww dat is relaxed!! dan kan je die "slechte" spuitbussen ook nog gewoon gebruiken tot ze druk verliezen... toch?

die oranje velgen staan trouwens echt supervet!!

grtz jens

@jens276 wrote:@Fearless wrote:Jeejjjjj :D Krijg een nieuwe doos. Was een probleem met de dopjes/buisjes in de bus. Hoef zelfs de doos niet terug te sturen :thumpup:

owww dat is relaxed!! dan kan je die "slechte" spuitbussen ook nog gewoon gebruiken tot ze druk verliezen... toch?

grtz jens

ff andere spuitdoppen proberen dan kan ik ze waarschijnlijk wel gebruiken :lol:

@Fearless wrote:@jens276 wrote:@Fearless wrote:Jeejjjjj :D Krijg een nieuwe doos. Was een probleem met de dopjes/buisjes in de bus. Hoef zelfs de doos niet terug te sturen :thumpup:

grtz jens

ff andere spuitdoppen proberen dan kan ik ze waarschijnlijk wel gebruiken :lol:

hier dat is dubbel geluk... als het meezit hoef je dus niet eens een halve bus weg te gooien :P

Bumper er achter..........VIND HET NIET MOOI!

P110502_184521.jpg

Met de oude bumper lijkt ie veel lager, doordat de kentekenplaat ook lager hangt....

Zal wel een kwestie van wennen zijn of iets....

Heb mn spoiler en klep alvast in de nieuwe kleur gezet.

Ergens deze maand gaat ie naar binnen, alles afplakken/schuren en overblazen.

P110503_194442.jpg

P110503_194520.jpg

met het nieuwe zwart ziet hij er een stuk frisser uit!!

en die oranje velgen geven hem een extra "touch"

mooi werk!!

Ik zweer bij rustoleum, doe mijn motorblokken er ook mee, werelds. Gebruikte ze vroeger al, toen ik klein was met graffiti-en. De verf dekte op elke muur :-)

Dekt goed, droogt zeer snel, druk is goed.....spulletje is iets duurder als een normale spuitbus maar achteraf is dit goedkoper.

Mn voorbumper is ook in de lak, mn spoiler moet over ivbm bijten met de oude laklaag. Moet dus helemaal geschuurd en opnieuw geprimerd worden.

Vandaag ff met de stabstang voor de achteras bezig geweest. Ook opnieuw uitgelijnd. Met de veerpootjes lekker schuin, schuiner kan niet omdat anders de boel aanloopt.

2 steunplaatjes op de achter as gelast en 2 gaten geboord.

Morgen 2 uitlaatklemmen van 90mm om de as en ding zit vast.

Ik kan hem eventueel strakker zetten door busjes of grote moeren over de bouten te zetten.

P110505_141355.jpg

P110505_141412.jpg

Hoop dat mn 280 remschijven snel binnen zijn. want volgende maand is Assen al!!!!

als je as nog stugger moet kan je ook gewoon waar jij die 2 plaatje heb gelast een hele plaat over de hele as doen werkt goed hebben wij ook gedaan bij onze corsa A gsi voor het circuit en dan is die zeker stug.

Groeten bas.

Dat was ook een goeie geweest! Had iig genoeg plaat daarvoor liggen. Zo heb ik er iig niet over nagedacht. Maar goed, dit werkt ook en ik heb het voordeel dat ie nu ook instelbaar is.

Voor de TimeAttack een brandstofafsluiter geplaatst (moet volgens de regels ivbm carbjes)

Deze ga ik zo schakelen dat ie ook de brandstofpomp uitzet.

Ook 1 draad vanaf de koelvin gepakt en naar binnen gegooit. Moet ik nog een schakelaartje opmaken zodat ik altijd de fan kan laten blazen.

pics:

Uitlaatklemmen 90 waren binnen dus de stabstang kon vast:

P110506_145146.jpg

Het brandstofafsluitertje tegen het schutbord, dicht bij de pomp.

P110506_155506.jpg

Motoruimte :

P110506_163738.jpg

P110506_163719.jpg

P110506_163759.jpg

Van het weekend bezig met wat schakelaartjes, de oliekoeler komt er op en de gespoten voorbumper gaat er op.

wielkastranden en spoiler schuren/spuiten en later de hele auto een keer.

Aktie camera besteld en binnen....

P110510_122339.jpg

1 met afstandsbediening zodat ik hem tijdens het rijden aan en uit zetten kan.

Diverse dingen erbij om hem vast te zetten, oa ook een zuignap voor aan het raam.

Kan ook mooi onder water dus met wakeboarden wordt het ook nog mooi filmen king:

Vanaaf de wielkastrandjes spuiten en mn oliekoeler monteren

Morgen probeer ik het via de binnenkant van de balk...en dan gelijk mooie leidingklemmen er aan ipv tywraps.

het rottige is....Ik ben van die nare wartelverbinding naar banjobouten gegaan, heb de leidingen los aangeleverd en heb daar banjos aan laten maken, wist zelf ookniet eens hoe ik uit kwam.

Wat dat betrefd hadden ze wel wat langer en wat meer gebogen gemogen. Maar het spul is goed lasbaar dus dat wordt nog wel een keertje aangepast.

Weer een goeie leer voor de volgende keer...eerst kijken hoe je uitkomt voordat je wat laat maken :angel

Terug
Naar boven