• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B- C20XE R1 Carb'd - FILMPJE DAF2011!!-

Ziet er allemaal netjes uit zo, ben benieuwd als hij klaar is.

Welk merk camera is dit, zit er een hardeschijf in of werkt het?

Grt sylvester

@sylvester1 wrote:Ziet er allemaal netjes uit zo, ben benieuwd als hij klaar is.

Welk merk camera is dit, zit er een hardeschijf in of werkt het?

Grt sylvester

Chinees merkloos apparaat...

Werkt op een Sd kaart tot max 32gb

Zoek maar op hd aktie camera met afstandsbediening...deze koste 120. bij Gadgetmania.nl

Heb liever dit in de auto als mn dure camcorder met 1080 hd kwali...

Vandaag de oliekoeler er op. Ik zit enkel met 1 probleem, met volledig insturen naar links komt de slang tegen de band aan. Ik ga eerst eens kijken of ik de slangen via de binnenzijde van de balk naar de adapter kan leggen.

Het is zoiezo al een rot contstructie omdat de banjoogen zo groot zijn dat ze er maar op 1 manier op kunnen, en ik moet rekening houden met de krukaspoelie.

P110510_175345.jpg

P110510_175315.jpg

Morgen dus ff klooien met de slangen, en dan mn nieuwe gecleande voorbumper er op.

Vanaaf ff wielkastranden spuiten.

Zoowwww randjes in kleur....

Heb een andere motorsteunenset voorzien van vloeibaar rubber.

De huidige set onder de auto was mislukt. Deze zijn gelukt :wors

P110510_194600.jpg

P110510_194519.jpg

P110510_193918.jpg

Enkel moet ik de onderste motorsteun (middenachter) anders verstevigen. Dit omdat deze nauwelijks te gieten is als je hem snel afplakt. Mischien met een beetje polyester en hars dat ie daarna wel te gieten is...maar ik ga hem volstouwen met distributieriem stukken. Kan er later toch niet uit want er zit een stuk metaal omheen van de baksteun :afro

en als je de leidingen aan de binnekan van de balk laat lopen? lukt dat niet?

ik heb op de 2 banjobouten stalen buis laten op lassen en in vorm geplooit Als het wiel dan al raakt maakt het niet zoveel uit

Blokken zoals ik ze van de sloop heb gehaald, zijn bijna nieuw nog. Originele blokken dat wel.

Moet morgen maar ff nieuwe remvoeringen achterop zetten. Zo heel veel zat er niet meer op, en vanaaf ineens een vaag geluid rechts achter in, vermoed dat 1 voering los geschoten is.

Vond hem achter al niet zo fris remmen....leuk man ff snel wat aan je remmen doen...binnen een uur klaar zien te zijn met alles wat je ff wil doen. Morgen dusmaar gewoon alles nieuw achter in de trommels.

Zow...Klaar...

Heb de motorrubbers gewisseld voor de nieuw gegoten rubbers. WAT EEN WERK, dat is niet leuk in je eentje. Nooit weer! :puke

Nu alleen nog mn nieuwe voorbumper en wielkastrandjes er op. Tevens een staalomvlochten benzine leiding besteld voor onderlangs.

Ff de camera getest, aan het raam geplakt.....niet de beste manier iig. Trilt gigantisch.....Volgens mij is het geluid ook aardig zacht..... :hmmz

Wordt dus mooi op de rolkooi gebeund.

[youtube:3qokmsiy]

Nu nog uitzoeken waarom die versnellingspook zo rammelt. heb er al een ander in gezet laatst maar deze rammelt ook zo hard. met de hand op de pook is dat geluid weg....dus daar zit het wel. Heb er geen pookzak of iets omheen dus ik weet het niet..... :hmmz

Zit ook weer aan een oliewissel te denken...ik heb nu 10w40....Maar steeds met een tikkend klepstotertje. Wil dus nog dikker proberen.

Allemachtig :P mooi filmpje hoor!

En de snelheid is inderdaad leuk haha:)

Mooi stukkie snelweg tussen wezep en 't harde of nie dan :jerry

heb hem dus met de zuignap aan het raam gehangen...hij trilt dus op die constructie. Als ik een vaste verbinding op de kooi maak zal dat al een stuk beter gaan :D

Nu nog met de oude bumpers en zonder wielkastrandjes:

P110514_195355.jpg

P110514_195427.jpg

Aankomende week de nieuwe bumper er op en de randjes. Dan ff apk afmelden.

@Fearless wrote:heb hem dus met de zuignap aan het raam gehangen...hij trilt dus op die constructie. Als ik een vaste verbinding op de kooi maak zal dat al een stuk beter gaan :D

2 uitlaat klemmen oid om de kooi. wel rubber er tussen. daar kun je wel wat op maken

jeps...ik heb bij de camera ook een klem voor een fietsstuur. Dus pak ik een rond pijpje en die klem ik aan de kooi.

Rubber zal denk ik niet nodig zijn omdat het toch stijf op elkaar komt geklemt.

Ziet er netjes uit zo, alleen motorkap vind ik minder.

Wel even camera vast zetten met rubber, ken meerdere jongens die de camera al stuk hebben.

Wat een dik geluid maakt je auto, ben erg benieuwd hoe de time-attack gaat;)

Had laatst mn nieuwe remmen gemonteerd voorop. Vandaag nog ff bezig geweest met de achterremmen, moesten even schoon en geschuurd worden.

De nieuwe 280mm schijven zijn nog niet ingeremd, maar merk nu al een heel verschil met de 256 astra gsi remmen. Dit remt al een stuk harder, heb ook meer het gevoel dat de auto duikt.

Nu nog een keer een andere hoofdremcilinder met grotere vacuumpomp....

P110525_163235.jpg

P110525_163219.jpg

A.s weekend gaan we het dak en de zijkanten spuiten. Paar kleine dingetjes aanpassen, en dan ben ik er weer klaar voor. :thumbup

Zier er netjes uit zo, ben benieuwd als hij netjes zwart is.

Mooie remmen ook, zou wel stuk beter remmen, wat voor een blokken heb je erop zitten?

Corsa @ oprit van mn zwager....

P110528_130433.jpg

Afplakken in de schuur...

P110528_140349.jpg

P110528_141048.jpg

Ding is weer vers gespoten, morgen weer thuis en verder met wat pieledingetjes.

Terug
Naar boven