• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B- C20XE R1 Carb'd - FILMPJE DAF2011!!-

Ik vind het nieuwe zwart wel mooi staan! Is toch zijdeglans? Hoeveel busjes heb je nu verbruikt voor de bumper en achterklep?

Zo dan....het blok ligt uit elkaar. Zuigertjes er uit.

Kop bij de revicieboer, blijken er 6 geleiders gewoon te ruim te zijn.

Laatste keer dat ik een "gereviceerde" kop overkoop. Laat ze voortaan zelf gelijk klaar maken ipv kant en klaar kopen.

Daarom werden dus mn bougies van cilinder 1 en 4 gitzwart...waarbij die van cilinder 1 dan ook uitviel telkens.

Heb via Chargertech een stel siliconen inlaat slangen en nieuwe heatwrap....Hoop dat die siliconen slangen beter werken.....

Ga gelijk een aanpassing doen aan de gashandel, na een paar keer een geknapte gaskabel gehad te hebben moet daar toch wat verbeterd worden.

Helaas geen foto's nog...ben mn kabeltje zoek, en mn bleutoothdongle en uploaden via de tel naar mn 360 account is weer te lastig voor me :P

Hulde aan de Rustoleum Buisniss Group!

Telefonisch contact gehad en er zou me een nieuwe doos spuitbussen gestuurd worden, dit omdat het probleem bekend was met lekkende spuitbussen.

Kom ik thuis staan er 2!!!! dozen.

Kost gewoon ff 15 euro de bus dus tel maar uit je winst!

Dat is pas service :D

Nu maar hopen dat deze bussen ook echt goed zijn ;)

Ondertussen is het blokje al weer een week of 2 klaar.

De kop is bij de revicieboer in zwolle geweest, die liet me de klepseals zien...

Allemensen wat een uitgedroogde zooi, terwijl ik deze kop als gereviceerd gekocht had!!!!!

Nooit weer koop ik dus een "gereviceerde"kop, ik laat hem liever zelf reviceren. Scheelt een hoop geld!

Loopt nu weer als een idioot zonder roken op toeren. Ik verneem nu iig dat ie een stuk feller is als voorheen, hij trekt veel beter door en zit ook zo aan de topsnelheid.

De siliconen slangen op de inlaat van Chargertech doen het super! 100erden euro's aan benzinebestendige slang uit gegeven terwijl dit spul maar 16 euro koste.

Heb nu besloten om de Corsa klaar te gaan maken naar mijn zin, en hem ergens dit jaar te verkopen.

Wil hem dan wel verkopen aan iemand van het forum oid. Het is de bedoeling om gewoon een goeie Astra G te gaan kopen. Een simpele 1600 8v.

De Corsa hoeft niet weg, hij mag weg. Vind het nog veelste leuk om ff het gas wat dieper weg te duwen....

Wil nog zoiezo alles afmaken wat ik hierboven al vermeld had.

Binnenkort samenwonen dus dan moet je een beetje burgerlijk gaan nadenken. Ik moet gewoon een auto hebben waarmee we een keer fatsoenlijk weg kunnen, met meerdere personen erin.

Ff met de Corsa weg doe je niet voor een eindje weg...

Takkeherrie aan de kop en dr kan er maar 1 mee.... Plus dat het gewoon teveel kost.

Er zal in de toekomst wel weer wat anders opgebouwd worden om mee te racen.

Astratje is leuk zat. Vectra B mag ook wel.

En een 1600 8v doet het prima en lekker weinig gel.l aan altijd.

Ik heb straks de Rekord ook nog he........moet toch 1 auto houden om appart mee te zijn.Als dat ik dat ding eindelijk klaar heb pak ik de Rekord en mn meid de nieuwe....

[rquote=1897178&tid=71933&author=Fearless]Binnenkort samenwonen dus dan moet je een beetje burgerlijk gaan nadenken. Ik moet gewoon een auto hebben waarmee we een keer fatsoenlijk weg kunnen, met meerdere personen erin.

Ff met de Corsa weg doe je niet voor een eindje weg...

Takkeherrie aan de kop en dr kan er maar 1 mee.... Plus dat het gewoon teveel kost.

Er zal in de toekomst wel weer wat anders opgebouwd worden om mee te racen.

Astratje is leuk zat. Vectra B mag ook wel.

En een 1600 8v doet het prima en lekker weinig gel.l aan altijd.

Ik heb straks de Rekord ook nog he........moet toch 1 auto houden om appart mee te zijn.Als dat ik dat ding eindelijk klaar heb pak ik de Rekord en mn meid de nieuwe....[/rquote]

Met dat idee heeft men broer zen G40 weg gedaan.. rijd nu een Megane diesel uit 2003 :P burgerbak ten top ! :p haha

13 juni weer op Assen met de Time attack.

Twas twijfelen tussen vrijrijden of time attack.....

Vrij rijden is maar 1 sessie, en lang niet zo spannend als de timeattack.

Timeattack is 2 x 20 minuten... :P

Wil voor die dag nog ff wat dingen gaan veranderen.

Ik ga rijden op toyo r1r's (nieuwe), deze zullen niet zo fijn zijn als een r888 maar we zullen zien wat ze doen. Een zien of deze niet zo glijden in de snelle bochten, deden de dunlop sp sport bandjes wel heel erg als ze warm waren.

Er komt een 280 remmenset voorop, meriva sport schijven met grote remklauwen van een astra diesel/ vectra oid. Ik ga zelf een veerpootbrug maken voorop,de bruggen die je zo kan kopen passen toch niet met mn carbjes.

Ook nog even achter een vectra stabstang achter aan, voor onder mn achteras. Dat maakt hem weer een stukje stijver achterin.

Ik moet ook mn oliekoeler nog plaatsen, schakelaartje voor de koelvin op het dash fixen. En mischien moet ik de auto wat omhoog schroeven omdat de R1R's 195 50 15 zijn, ik rij dagelijks op 185 55 15.....en dat gaat goed.

Wil voor de duitse autodag de auto opnieuw in de lak zetten, ditmaal zijdeglans....en dan gelijk mn strakke bumpers en irsmher spoiler achterop.

Valt mee hoor, moet iig voor DAF klaar zijn ;)

Daarna gaat ie denk ik weg, ik wil hem niet zomaar wegdoen aan de eerste de beste. Moet wel iemand zijn die verstand heeft van auto's en vooral van de motor.

Een normaal persoon zou zich met pech geen raad weten....dat wil ik niet hebben. Tis dan ook niet echt een auto die je dagelijks gebruikt om lange afstanden te maken.

Al zou het wel kunnen, maar dan had ik er gewoon injectie op gezet ipv de carbjes.

Hij hoeft niet weg, maar als er iemand genoeg geld geeft dan kan die de deur uit.

Eerst nog maar eens ff flink gassen op Assen, voorlopig nog lang niet uitgespeeld.

ik heb een eens een paar vragen aan je,

ik zag op de rdw dat je auto apk gekeurd is, hoe is je dit gelukt met je carbs??

ik ben bezig om ook carbs op te bouwe op me seh maar kan geen goede ontsteking vinden

alleen nieuw en die kost meer als 500 euro, heb je er een alternatief voor want ben niet van

plan om een nieuwe te kopen en een 1.8s ontsteking kan ik ook nergens vinden op het web.

hoop dat je ermee kan helpen want loop beetje op een dood spoor nu.

gr dennie

Motorcarbs = duurder dan Dubbele webers.........

Ik wou weer is iets wat niemand anders heeft op zn opeltje...dus vandaar. Al met al ben je beter af met Webers.

Carbjes R1 max 100 euro voor geven.

Inlaat bogg brothers 300 pond ...of zelf maken.....

Inlaatrubbers.........SILiconen pakken

beugels maken zodat alles strak zit

Luchtfilter met backingplate pipercross....150 euro.

Lage druk pomp.....

Onsteking.......Gte onsteking.

Ik heb mischien nog wel iets liggen....maar was moeilijk aan te komen iig.

Al met al kan je beter een gebruikte set webers kopen met bijpassend spruitstuk.

Die kan iedereen wel fatsoenlijk afstellen. Met motorcarbs zit je weer met allerlei apparte sproeiers wat ze niet overal hebben.

Voor mij geen 2e keer weer dus, volgende blok wordt er 1 met gaskleppen.

heb mn bumpers bij de spuiter gelegd voor een laag filler....dan hoef ik ze alleen nog maar in mijn kleur te spuiten.

Ben nu aan het knutselen met de voorste stabstang..dat wordt nog leuk omdat ik niet veel ruimte heb. Denk dat ie onder de parafan door moet.

Ook bezig met de stabstang voor onder de achteras, deze is van een vectra a en ga ik pasmaken op mn corsa achteras. Maak hem ook instelbaar zodat ik hem strakker/slapper kan zetten.

Ben benieuwd of dat nog wat extras doet met de wegligging.

Hey Fearless, zodra je die wielen en de bumpers gespoten heb, verwachten we wel:kewlpics

Ps. nog steeds zonder achterspoiler???

Mvg TetSuo:afro

[rquote=1913049&tid=71933&author=AkUzA_TetSuo]Hey Fearless, zodra je die wielen en de bumpers gespoten heb, verwachten we wel:kewlpics

Ps. nog steeds zonder achterspoiler???

Mvg TetSuo:afro[/rquote]

Uiteraard...Ben alleen nog steeds mn kabeltje van de telefoon kwijt:thumbdown En heb weer genoeg leuke interesante foto's

Ik ga de irmscher spoiler wel monteren...Denk dat ie met Assen er wel op zit.

[rquote=1913162&tid=71933&author=fase]kan ik bijv ook de stroomverdeler van een 1600 van een D kadett gebruiken??

mvg dennie[/rquote]

Ook Dennie? Toevallig :P Ik ook haha.

of je die gebruiken kan weet ik niet....ff zoeken hier op het forum leverde mij toen genoeg info op.

Hierbij weer eens wat fototjes van mijn kant.

Tijdje terug dus de motor weer uit elkaar gehaald omdat ik telkens olie moest bij vullen.

Bleek dus dat de klepseals uitgedroogd waren, wat ik erg raar vind bij een gereviceerde kop....(gekocht als gereviceerd iig.....) Dus volgende keer mn cilinderkoppen zelf maar laten reviceren @ zwolle.

P110215_130911.jpg

P110215_160656.jpg

P110215_160716.jpg

P110215_161307.jpg

P110215_161321.jpg

Nu is het blok dus voorzien van nieuwe drijfstanglagers, zuigerveren enz enz.

De carburateurtjes zitten nu op slangen van Chargertech... Dit zijn goedkope siliconen slangen die ze gebruiken op turbo setups.... Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Perfect dus!

De bumpers voor en achter.

Achterbumper voorzien van een kentekenuitsparing van een Peugeot 106. Met verlichting erboven. Bumper verder glad, en de voorbumper ook glad gemaakt. Met behoud van de uitsparing voor het kenteken.

P110310_195903.jpg

P110311_200546.jpg

P110311_200615.jpg

P110319_142850.jpg

P110319_142916.jpg

P110329_213559.jpg

P110331_191045.jpg

De bumpers liggen nu bij de spuiter voor een laag plastic primer en filler. Ik kan zelf wel klooien met een spuitplamuur uit een spuitbus. Maar dat spul van de spuiterij is toch heel wat dikker als wat je zo in de winkel koopt;)

De bumpers spuit ik zelf in de zijdeglans zwart van Rustoleum, hiermee ga ik heel de auto nog een keer overspuiten omdat de huidige matzwarte lak toch niet zo mooi meer is:angel

Dikke Remklauwen, afkomstig van een Vectra B....

P110401_190843.jpg

Hierin komen straks Zimmermann Meriva remschijven, 280mm. Hoop dat dit wat beter remt als de Astra Gsi remmen.

Hier een velgje er op die ik straks voor "dagelijks" gebruiken ga.

P110401_190824.jpg

Loopt aan, maaaaarrrr is nog zonder schijf op de naaf dus past prima straks :D

De wielen...

Ik zocht een set wielen om circuitbanden om te draaien, hier op het forum een leuk setje gekocht voor weinig.

ZO KROM ALS EEN HOEPEL.............1 velg is nog recht, de rest moet allemaal gericht worden. Dat wordt een enkele reis naar de oud ijzerboer dus....

P110413_205111.jpg

Dus verder zoeken naar een fatsoenlijke set....

Op marktplaats een set gevonden bij een jongen redelijk in de buurt.

(enkele forumgangers weten wel wie het is)

Tis dus een set Speedline's geworden, ik kocht ze gestraald dus dat is alweer ideaal. En ze zijn perfect recht.

Gelijk maar in de kleur gespoten. Heb de kapjes er ook bij.

P110414_152037.jpg

Fluor oranje, als dat straks niet op valt:o

Met de Toyo bandjes:

P110415_130048.jpg

P110415_175043.jpg

Hey Dennie, bumpers zien er veel belovend uit.

Nu heb je "tuning" bumpers in originele look;)

Ben benieuwt hoe de filler op de bumper gaat houden.

(bedoel of 't niet gaat scheuren als er krachten op gaan werken)

Lekker dan, velgen kopen en er achter moeten komen dat je 3 kromme hoepels

en maar een rechte heb gekocht.:argue

Ga je ook met grotere/dikkere remschijven rijden, kweet niet waar je nou mee remt,

omdat je klauwen van 'n Vectra neemt?

Speedline's zijn errug stoere wielen waar je veel mee kunt doen.

(zoals polijsten, 165-50-15 erop stretchen en als daily/show wielen te rijden:angel)

Mvg Bien

Ik heb plastic in de naden van de bumpers gebrand met de soldeerbrander... Hier over een laag kunstofplamuur, speciaal voor bumpers. Deze is wat elastisch.

De remschijven worden 280mm voor een Meriva....ik wil de Zimmermann sportschijfjes, alleen momenteel niet op Voorraad bij Duparts.....daar wacht ik nog even op.

Die speedline's zijn stoere dingen als ze gepolijst en gespoten zijn. Je ziet ze veel onder de vw'tjes. Als ik er vanaf wil zal ik ze daar eens onder de aandacht brengen ;) Maar eerst maar eens lekker op racen.

Terug
Naar boven