• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B spuiten

Maikeltjeee

Post weleens wat
Hey mensen,

Weet iemand hoeveel het ongeveer kost om een Corsa helemaal te spuiten? Met schuren erbij alles.

Heb ik ongeveer een richtlijn.

Mvg, Maikel

Afhankelijk of je het met bon of zonder bon laat doen (lees zwart :vertag ) en of je 'm kaal afleverd, ofwel zonder koplampen, raamrubbers etc.

Hoe minder ze er aan hoeven te doen, hoe goedkoper je uit bent.

Kan al vanaf € 800,- voor spuiten en schuren

Greetz Emiel

Afhankelijk of je het met bon of zonder bon laat doen (lees zwart :vertag ) en of je 'm kaal afleverd, ofwel zonder koplampen, raamrubbers etc.

Hoe minder ze er aan hoeven te doen, hoe goedkoper je uit bent.

Kan al vanaf € 800,- voor spuiten en schuren

Greetz Emiel

ja 2 kunnen ze uitdeuken zonder spuiten en er zit een deukje op de wielrand achter met een beschadiging en 2 roestvlekjes ter grote van een kwartje dus dat deel moet gespoten worden

ja 2 kunnen ze uitdeuken zonder spuiten en er zit een deukje op de wielrand achter met een beschadiging en 2 roestvlekjes ter grote van een kwartje dus dat deel moet gespoten worden

tsja zie dat het voorbewerken /spuiten van een auto aardig onderschat wordt.

Het voorbewerken kan je idd best zelf maar het eindresultaat is er dan ook na.

Als de voorbwerking niet goed gedaan is kan je allerlei problemen krijgen zowel meteen na het spuiten of na verloop van tijd.

Bev schuurkrassen, terugkerende roest, inzakkende grondlak ( krijg je aftekening in lak te zien) of doorbloeien van de plamuur door het teveel gebruiken van verharder.

Ik heb laatst ook een golfje gedaan wat ze zelf hadden voorbewerkt, resultaat een dikke rekening om het weer netjes te krijgen.

Waarom? nou omdat ze iets verkeerd hadden gedaan met de grondlak en deze dus niet echt uitharde waardoor er barsten in de laklaag ontstonden.

Deze grondverf was ook niet meer te schuren (schuurpapier meteen vol) goedkoopste/beste oplossing was 2 nieuwe deurplaten.

Dus neem een professionele beun zodat je auto er na het spuiten mooi uitziet en mooi blijft.

tsja zie dat het voorbewerken /spuiten van een auto aardig onderschat wordt.

Het voorbewerken kan je idd best zelf maar het eindresultaat is er dan ook na.

Als de voorbwerking niet goed gedaan is kan je allerlei problemen krijgen zowel meteen na het spuiten of na verloop van tijd.

Bev schuurkrassen, terugkerende roest, inzakkende grondlak ( krijg je aftekening in lak te zien) of doorbloeien van de plamuur door het teveel gebruiken van verharder.

Ik heb laatst ook een golfje gedaan wat ze zelf hadden voorbewerkt, resultaat een dikke rekening om het weer netjes te krijgen.

Waarom? nou omdat ze iets verkeerd hadden gedaan met de grondlak en deze dus niet echt uitharde waardoor er barsten in de laklaag ontstonden.

Deze grondverf was ook niet meer te schuren (schuurpapier meteen vol) goedkoopste/beste oplossing was 2 nieuwe deurplaten.

Dus neem een professionele beun zodat je auto er na het spuiten mooi uitziet en mooi blijft.

De offerte bij hem of de zaak was toch echt wat duurder. Je betaalde daar ook voor de arbeid om de klep te demonteren, spoiler eraf, sloten enz. (logisch). Nu kan ik dat zelf ook wel dus daar zou je op kunnen besparen.

Maar wat waren dat voor deukjes dan? 720 euro is redelijk wat geld. Die kleine deukjes kun je ook uitdeuken zonder te spuiten.

De offerte bij hem of de zaak was toch echt wat duurder. Je betaalde daar ook voor de arbeid om de klep te demonteren, spoiler eraf, sloten enz. (logisch). Nu kan ik dat zelf ook wel dus daar zou je op kunnen besparen.

Maar wat waren dat voor deukjes dan? 720 euro is redelijk wat geld. Die kleine deukjes kun je ook uitdeuken zonder te spuiten.

Vaak moet je toevallig wat mensen kennen. Ik heb mijn achterklep ook bij een kennis laten spuiten voor 150 euro. (1 deel) Voor die prijs werd hij dan wel bij hem thuis gespoten en moest hij kaal af worden geleverd zonder al te veel roest schade en/of diepe krassen. Metallic lak is ook niet goedkoop.

Vaak moet je toevallig wat mensen kennen. Ik heb mijn achterklep ook bij een kennis laten spuiten voor 150 euro. (1 deel) Voor die prijs werd hij dan wel bij hem thuis gespoten en moest hij kaal af worden geleverd zonder al te veel roest schade en/of diepe krassen. Metallic lak is ook niet goedkoop.

dat is nou altijd.. je hoort altijd bedragen en als het goedkoop is dan is het een vriendenprijs.. ik heb nog nooit een goedkope prijs gehad,ik ben van de week naar een spuiter geweest om 3 deukjes eruit te halen en 1 deel spuiten,ben ik ook gewoon 720 euro kwijt.. :thumbdown

dat is nou altijd.. je hoort altijd bedragen en als het goedkoop is dan is het een vriendenprijs.. ik heb nog nooit een goedkope prijs gehad,ik ben van de week naar een spuiter geweest om 3 deukjes eruit te halen en 1 deel spuiten,ben ik ook gewoon 720 euro kwijt.. :thumbdown

Terug
Naar boven