• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CORSA2L16VALVE zijn corsatje A op NOS

:thumbupDan word het heel erg gezellig, er komen veel mensen en leuke auto's. Nu nog hopen dat het weer goed is, iig droog!

Gisteren was men schroefsetje al geleverd. Hebben we vandaag maar even gemonteerd.

Vandaag moest ik met de vrachtwagen naar de garage om de tacho te laten ijken en de begrenzer te controleren, lichten afstellen, remmen testen. En dan zou ik naar de keuring (APK) gaan. Maar de achterremmen van de vrachtwagen remmen niet gelijk. Dus staat daar nog. Zou morgen gemaakt zijn, maar kan hem zaterdag pas gaan halen. Dus maandag morgend maar snel naar de keuring(APK) EN hopen dat alles goed is dan...

En dit weekend de stroomvoorziening er dan maar inplanten

Greetz

ale

nog is een update doen

bij men racecorsa gaat er eind januari de motorblok uit. Besloten om er 4 nieuwe zuigers in te zetten na men stukken vorig jaar. tijden waren wel heel goed... maar de compressie was nimmer zo goed... Er gaan ook dragbanden besteld worden. En er worden ook nog andere bougiekabels besteld (moet alleen nog uitzoeken waar ik ze kan bestellen

Ook ligt een KW variant 2 schroefkit klaar om te monteren

Dan men GSI aangezien i nog steeds niet inorde is en de laatste keer afgekeurd was op slecht laswerk... is vandaag iemand die ik ken de GSI komen halen en al het laswerk te doen. Worden ineens nieuwe wielranden, achterpaneel, en alles wat slecht is word vervangen (korte pijn zeg maar) Zou zonde zijn om een echte gsi naar de eeuwige jachtvelden te sturen

Ook ben ik al een tijdje bezig aan een BMW E34 M5 kas met rolkooi in voor men vriendin te driften en ik zou er dan het circuit af en toe mee op gaan. Heb deze kas met rolkooi goedkoop kunnen kopen van een kameraad die de M5 motor alleen nodig had en de kas wou weggooien dan

Heb daarvoor ondertussen een E34 3.0V8 bijgekocht om alles om te bouwen naar de M5. Voorkant is volledig afhaalbaar in 1min tijd. motorruimte is al aangepast om de V8 te plaatsen. rempomp steunen moeten omzetten van de 530 naar de M5

Zo blijven we bezig zeker............ :P

Heb ondertussen dik 2 maand aan een BMW M5 kas aan het werken geweest. Na 3.0 V8 motor in de BMW E34 gelepeld te hebben en hem gisteren gespoten te hebben. (aangezien men vriendin wil beginnen te driften)Was het nog eens tijd om onderdelen beginnen te bestellen voor de corsa

Heb dus een nieuw setje hoge drukzuigers besteld. Na die backfire is men compressiedruk nooit meer inorde gekomen. Deze zijn nu van het merk Wisseco diameter 87mm

Ook maar ineens de 0.60 cometic koppakking erbij besteld.

Nu nog eens wa sparen voor banden en een reserve set aandrijfassen (alle de lange) korte heb ik nog reserve liggen

De KW variant 2 ligt ook klaar

u vraagd .... ik plaats:kewlpics

179079_1720066115736_1060797054_31961670_1583381_n.jpg

166663_1720065915731_1060797054_31961669_5538022_n.jpg

166298_1720066915756_1060797054_31961674_1072295_n.jpg

180582_1721375708475_1060797054_31963825_2763432_n.jpg

180764_1721375508470_1060797054_31963824_8326335_n.jpg

ik heb hem gisteren avond gespoten. en vanmorgen de grote stukken er terug op gehangen (ergens tussen de foto's sta ik nog in actie :afro

En dit is de spuitcabine waar ik normaal de vrachtwagens in spuit. waren teveel stukken bij om in de kleine cabine te doen

@corsaboy laat maar iets weten met die assen. Ik zie die topics meestal toch telaat

we zijn even gestopt aan de bmw. die ziet er op moment zo uit. hebben er wel al lexan ramen in gemaakt (zijkanten + achterraam)

167147_10150099840372451_780412450_6135926_5387737_n.jpg

vandaag ben ik ook aan de corsa begonnen. vanmiddag om 1 uur begonnen en om 6 uur hing de motor op de bok, en lag de kop en de injectie al gedemonteerd. Ook de vloeistoffen (olie en dergelijke staan nu lekker leeg te lekken dat ik morgen het carter er kan afhalen en nieuwe zuigers kan monteren. het zijn nu Wiseco groep A zuigers geworden.

greetz

voor 9 april. Dan ga ik in Aldenhoven de eerste testen rijden op de 1/4mijl. hopelijk dat ik op tijd nog wa geld bijeen krijg voor dragslicks

[rquote=1874087&tid=85237&author=CORSA2L16VALVE]voor 9 april. Dan ga ik in Aldenhoven de eerste testen rijden op de 1/4mijl. hopelijk dat ik op tijd nog wa geld bijeen krijg voor dragslicks[/rquote]

ik zal kijken of ik 9 april ook kan.

schrijf je je vooraf in of ter plekke?

altijd ter plaatse daar. Wel lang aanschuiven daar soms en veel standaard spul. Maar ze hebben net teru de toelating om daar te rijden sind andergalf jaar. En is daar altijd een heel fijne locatie geweest om het weekend door te brengen en te rijden. fijn publiek daar

En is ook een gans weekend

Voila afspraak is gemaakt om de auto te laten mappen. 21ste maart is het zover. Nu de auto dit weeknd draaiende krijgen en wa rodage rijden ergens in de volgende 2weken als ik tijd heb

Tim plaats is wat fotos van je corsa. wil wel is zien hoe die er nu uit ziet ...lang geleden;)

Dikke bmw:thumbup

[rquote=1883724&tid=85237&author=CORSA2L16VALVE]Voila afspraak is gemaakt om de auto te laten mappen. 21ste maart is het zover. Nu de auto dit weeknd draaiende krijgen en wa rodage rijden ergens in de volgende 2weken als ik tijd heb[/rquote]

bij wie ga je laten mappen?

bij ASD chiptuning in Meerhout Belgie (kort bij de meeting van OTU)

Hey nova... idd lang geleden. Heb moneteel geen foto's gemaakt. omdat ik het blok al dikwijls uit elkaar getrokken heb en hier al genoeg foto's op dit forum te vinden zijn.

auto draait sinds vandaag terug. Morgen of maandag laat ik hem warm draaien en alles checken en dan kan ik beginnen met rodage te rijden. Motor starte meteen en draaide mooi stationair

gisteren ne serieuze tegenslag gehad. en men goesting is een ver zoek nu.

De bmw op voorgaande pagina is donderdag op vrijdag nacht gestolen. Men vriendin is er kapot van omdat ze er ook gans de winter aan gewerkt heeft en ze er mee wou gaan driften.

En wij zitten nu ook met de schrik dat de corsa of de vectra zou gestolen worden

Terug
Naar boven