• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

alleen de voorveren van een D kadett kunnen Cylindrisch of konisch zijn geloof ik. achter is gewoon 1 type volgens mij.

maar dan zou ik idd 6cm nemen.

ojah @yves475 biesheuvel heeft in de opruiming 4cm verlagingsveren voor/achter (OMP Verlagingsveren 40mm

OPEL KADETT D 1,6 (VA konisch)

08/82-08/84) voor 85Euro nog te koop staan.

Dan verkoop je de voorveren gewoon weer goedkoper krijg je ze denk ik niet.

origineel gepost door GlennGSI

origineel gepost door Opel_Astr@

hoeveel wil je hem achter verlagen glenn?

Voor veren moet je even bij biesheuvel of bij autosportcompany kijken:vertag:thumbup

En voor de dempers (kadett GSI en Kadett E hebben dezelfde dempers, vergelijk maar bij koni.com) kan je bij extreme-carstyling en of carpartsprovider kijken.

Nja zo laag mogelijk, dat ie een beetje recht ligt en niet met de kont omhoog zegmaar.. biesheuvel had ik idd al gevonden voor veren. Maar zijn de veerschotels aan de auto achter altijd gelijk aan elkaar ? meen dat er een type was met een andere veerschotel bovenin.

Voor die koni's ga ik even op die site kijken... die koni's op de donor krijg ik niet los en zijn een beetje gaar...

denk dat ik achter 60mm naar beneden wil kbedoel voor zit ook 60mm en dan ook nog die GSi poten...

Denk dat 60mm dan wel goed is, maar heb ik achter dan ook verkorte dempers nodig ???

Njaaa :P :jerry heb net ff gemeten maar ik heb voor na verlaging nog 2cm over tussen band en scherm, achter heb ik nu nog 10cm over... wil ik em recht leggen moet ie dus 8cm naar beneden achter. Maar met volle tank ??? denk dat ik voor de 60 ga...

alleen de voorveren van een D kadett kunnen Cylindrisch of konisch zijn geloof ik. achter is gewoon 1 type volgens mij.

maar dan zou ik idd 6cm nemen.

ojah @yves475 biesheuvel heeft in de opruiming 4cm verlagingsveren voor/achter (OMP Verlagingsveren 40mm

OPEL KADETT D 1,6 (VA konisch)

08/82-08/84) voor 85Euro nog te koop staan.

Dan verkoop je de voorveren gewoon weer goedkoper krijg je ze denk ik niet.

hoeveel wil je hem achter verlagen glenn?

Voor veren moet je even bij biesheuvel of bij autosportcompany kijken:vertag:thumbup

En voor de dempers (kadett GSI en Kadett E hebben dezelfde dempers, vergelijk maar bij koni.com) kan je bij extreme-carstyling en of carpartsprovider kijken.

Nja zo laag mogelijk, dat ie een beetje recht ligt en niet met de kont omhoog zegmaar.. biesheuvel had ik idd al gevonden voor veren. Maar zijn de veerschotels aan de auto achter altijd gelijk aan elkaar ? meen dat er een type was met een andere veerschotel bovenin.

Voor die koni's ga ik even op die site kijken... die koni's op de donor krijg ik niet los en zijn een beetje gaar...

denk dat ik achter 60mm naar beneden wil kbedoel voor zit ook 60mm en dan ook nog die GSi poten...

Denk dat 60mm dan wel goed is, maar heb ik achter dan ook verkorte dempers nodig ???

Njaaa :P :jerry heb net ff gemeten maar ik heb voor na verlaging nog 2cm over tussen band en scherm, achter heb ik nu nog 10cm over... wil ik em recht leggen moet ie dus 8cm naar beneden achter. Maar met volle tank ??? denk dat ik voor de 60 ga...

Heb Promaxx in beekbergen gemailt ! :P eind van de maand zijn die terug van vakantie en dan ga ik ff 2 -60 veren halen en 2 dempers ^^

origineel gepost door Alfred

Apeldoorn de gekste. :D;) Leuk project trouwens. :thumbup

Haha !! :P ja zeker !! :P Apeldoorn helemaal van de kaart ! :jerry

Weer terug van vakantie :P Loulou zei al dat ik der een keer naar jou moest rijden :P Moest de kadett dan snel af hebben :P

origineel gepost door custom

@ Glenn, zou je even in mijn topic willen kijken.. Ik krijg geen vonkies :(

Ik ga even kijken !:thumbup

Weer terug van vakantie :P Loulou zei al dat ik der een keer naar jou moest rijden :P Moest de kadett dan snel af hebben :P

Was erg gezellig, moest toch maar weer 's terug komen... :P Maar ben er snel weer. ;)

Klopt, dat zei ze al idd. Hopen dat ze zelf snel haar rijbewijs kan halen, is toch makkelijker voor haar rijden ipv steeds maar afhankelijk te moeten zijn van het ov. ;) Moeten wij maar een auto voor d'r bouwen. :jerry Maar sta niet toe dat het een roze wordt. :o

Was erg gezellig, moest toch maar weer 's terug komen... :P Maar ben er snel weer. ;)

Klopt, dat zei ze al idd. Hopen dat ze zelf snel haar rijbewijs kan halen, is toch makkelijker voor haar rijden ipv steeds maar afhankelijk te moeten zijn van het ov. ;) Moeten wij maar een auto voor d'r bouwen. :jerry Maar sta niet toe dat het een roze wordt. :o

Is wel makkelijker idd zelf een rijbewijs.. maare ik hoorde dat ze een roze michalak wou ? :jerry toch de michalak maar overspuiten weer :jerry

Vandaag bezig geweest met de achteras, heb plan was om de hele E kadett achteras over te zetten op de D nou dit is dus niet doorgegaan omdat 1 bout van de demper afbrak in de as... Nu heb ik de remmen overgebouw op de D as ( volgens mij zijn de remmen het zelfde maargoed deze zijn in betere staat ).

Morgen maar eens zien of het allemaal in 1 keer wil met de benzinetank ( zal wel niet in 1 keer lukken )

zoek nog oliekoeler leidingen... waar kan ik deze krijgen ? Dealer kon ze niet meer krijgen en de lokale onderdelenboer ook niet.

Je zou bij biesheuvel kunnen kijken glenn, die verkopen de slangen los.

Moet je alleen zelf even losse nippels erbij halen:vertag

Je zou bij biesheuvel kunnen kijken glenn, die verkopen de slangen los.

Moet je alleen zelf even losse nippels erbij halen:vertag

hmm ok, hoe werkt dat precies met die nippels ? kan ik die zelf veilig erop maken ?

Als ik de plaatjes van die nippels zie en logisch nadenk, werkt dit hetzelfde als bij je remslangen.

Je drukt dus een inwendige nippel in de slang en daar draai je dan een schroefkapje overheen.:vertag

Als ik de plaatjes van die nippels zie en logisch nadenk, werkt dit hetzelfde als bij je remslangen.

Je drukt dus een inwendige nippel in de slang en daar draai je dan een schroefkapje overheen.:vertag

hmm ok ik ga daar maar eens informeren... thnx !

Is wel makkelijker idd zelf een rijbewijs.. maare ik hoorde dat ze een roze michalak wou ? :jerry toch de michalak maar overspuiten weer :jerry

Tsja... Na een paar Martini's zeg je wel 's wat. :jerry Maar nee, van mijn Michalak blijven we af. :P

Godverredomme, die GTE tank past niet !!!! waarom past die tank niet onder mijn 12S kadett ????? ik baal hier echt van, tank van 125 euro waar ik niks aan heb.......

Tsja... Na een paar Martini's zeg je wel 's wat. :jerry Maar nee, van mijn Michalak blijven we af. :P

ah op die fiets... ik zei ook al tegen der dat ze dat wel op der buik kon schrijven dat de michalak echt roze werd :jerry

Terug
Naar boven