• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

d kadett cabrio update 8 augustus

Ook weet ik het kleurnummer niet waar hij nu in is gespoten maar tegenwoordig kunnen ze de kleur ook meten met een soort van kleurspectrummeter maar weet niet of dat heel precies is.

Dan zal ik de mijne ook maar eens laten zien, zo staat hij er nu bij ;)

2012-10-13154205.jpg

2012-10-13154218.jpg

2012-10-13154238.jpg

2012-10-13154252.jpg

2012-10-13154320.jpg

Dat ziet er goed uit, ook de afwerking van de binnenversteviging waarschijnlijk een door Bieber omgebouwd exemplaar, bij de mijne is dat gewoon in de kleur van de auto.

Nu nog even een autoradio er in, bij de mijne zit er een afdekplaatje voor ipv. radio en ook zitten er geen boxen in.

Ook die blauwe zonneband op het raam past er mooi bij :thumbup

Ook zoek ik nog een tunnelbakje, bij de mijne zit er een los rubber om de versnellingspook, zijn er trouwens verschillende middencosoles?

Ook zie ik op de foto iets van een kap achter, maar lijkt mij te klein voor een complete kap en tot slot zie ik dat er ook zwarte kapjes over de kofferbakscharnieren zitten welke er bij mij niet op zitten, zijn die ook van Kadett met korte kofferklep?

Na het restylen van de kleine deukjes zijn we nu bij het grovere werk aangekomen, is het eindelijk zomer, staat hij nog in de spuitplamuur maar hopelijk eind van de week weer in de kleur, de kleur dat is het em ook juist, is niet origeneel en er zijn geen kleurnummers bekend dus de kofferklep maar even weggebracht om de kleur te scannen

@miral astra wrote:Goed bezig :thumb

Als ik weer eens in de buurt ben laat ik hem zeker even zien nu in ieder geval een paar foto's

Oude keienvanger

De nieuwe

De oude spatbord rand

en de nieuwe

duurt, ik zie dat je uit groningen komt, is de meeting van 15 september niet wat voor jou?

ben ik in ieder geval niet de enige met een d kadett haha

@soepkiepe wrote:duurt, ik zie dat je uit groningen komt, is de meeting van 15 september niet wat voor jou?

Het treffen lijkt mij wel wat maar het weer moet wel meewerken en dat wil in September wel eens tegen vallen, ben vroeger wel eens bij Wings en Wheels geweest, en ja de D Kadett's worden al redelijk zeldzaam, ben nog op zoek naar wat kleine onderdelen maar hier in de buurt is niet veel meer

@miral astra wrote:Wouw heel mooi strak. Petje af heel goed gegaan! :kewlpics :thumb

Ik heb het niet zelf gedaan hoor, dan was het niet zo mooi geworden, electrisch, mechanisch en laswerk lukt wel maar plamuren en lakken laat ik graag aan de vakman over.

Volgende klus is het rechter voorwiel lager vervangen, zit een beetje speling op en ook onder de motorkap wat bij werken, het lijkt wel of er een lekke accu in gestaan heeft want er is vooral rond de accu wat oppervlakte roest, maar eerst even van het mooie weer genieten :agent

@Duurt wrote:@soepkiepe wrote:duurt, ik zie dat je uit groningen komt, is de meeting van 15 september niet wat voor jou?

Het treffen lijkt mij wel wat maar het weer moet wel meewerken en dat wil in September wel eens tegen vallen, ben vroeger wel eens bij Wings en Wheels geweest, en ja de D Kadett's worden al redelijk zeldzaam, ben nog op zoek naar wat kleine onderdelen maar hier in de buurt is niet veel meer

wat zoek je allemaal nog dan? ik heb ook nog aardig wat dingen extra gekregen.

wie wee zit er wel wat bij wat je zoekt.

anders ff op het d kadett forum vragen, zijn er een paar bij die volgens mij haast een schuur vol aan onderdelen hebben haha.

en eventueel weet ik hier in de buurt nog wel iemand die onwijs veel onderdelen heeft, die kan ik dan altijd nog wel eens vragen als het echt nodig is.

ik zoek nog zwarte afdekklepjes, (geen grijse) welke over het scharnier van de kofferklep komen, links en rechts zijn verschillend, ook een kofferbak afdicht rubber, aanzuigslang van het luchtfilter en bevestigingspunt aan het chassis, ook heb ik twee verschillende achterlichten, de ene steekt een dikke cm. verder naar achter dan de ander, waarschijnlijk 1 voor kofferklep en 1 voor derde deur

Er zullen nog wel meer dingetjes zijn maar schiet mij zo niet te binnen.

achterlichten heb ik nog een setje van liggen, moet alleen ff kijken als die bevestigingspunten goed zijn.

heb sowieso een setje liggen die ze zwart hebben gespoten haha.

En alweer een blauwe.. :???: , denk dat ik de mijne weer terug in de originele kleur ga zetten :D

"Foto's zijn nog van het bedrijf waar ik hem kocht."

Na bijna 4 jaar nog niet eens eigen foto's van je eigen auto? :???:

Ik heb inmiddels nieuwe kapjes voor de scharnieren maar ze passen niet zo goed waarschijnlijk moet ik er een stukje onder weg schuren maar wacht er mee tot ik een rubber in de koffer heb, misschien moet het scharnier nog bij gesteld worden.

er staat trouwens nog een blauwe Bieber te koop, hoogste bod is 200 euro :hmmz

voor de grille vragen ze op MP al meer

http://www.speurders.nl/overzicht/p...p;local-postcode=&local-distance_value=25" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb mijn scharnierkapjes ook lichtjes moeten aanpassen, en met een dot ruitenkit vastgezet :oops:

Die Bieber op Speurders zal waarschijnlijk nog geschikt zijn als donor, als ik deze foto's zie..zal 't een hele klus zijn om die weer netjes te krijgen.

Terug
Naar boven