• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

d kadett cabrio update 8 augustus

@D-gek wrote:Ik heb mijn scharnierkapjes ook lichtjes moeten aanpassen, en met een dot ruitenkit vastgezet :oops:

Die Bieber op Speurders zal waarschijnlijk nog geschikt zijn als donor, als ik deze foto's zie..zal 't een hele klus zijn om die weer netjes te krijgen.

Bieber onderdelen worden steeds zeldzamer, laatst stond er nog een Bieberdeur met kunstof einstuk op de Duitse E-bay, verder kom je eigenlijk nooit onderdelen tegen.

Bij mijn Bieber is er van de onderste raamgeleider van de rechter deur de helft afgebroken en ook in de linker zit al een scheur, maar om er een hele Bieber bij te gaan kopen om die vervolgens ook te slopen vind ik wel een beetje jammer, je ziet ze toch al niet zo vaak meer.

jou radio zit nog netjes vergeleken die van mij!

weet je dat er ook een instrumenten paneeltje is waarbij er een randje uitsteekt van dat gat bij de radio?

die zat ook in die kadett op de sloop in hoogeveen, helaas was die kapot.

die gt/e tunnel wil ik ook nog eigenlijk haha

fijn dat de carburateur het goed doet, geen idee hoe lang die al stil lag namelijk.

Radiateur is inmiddels vernieuwd.

De oplettende kijker heeft al gezien dat de radiateur van boven wat naar achteren is geplaatst, dit omdat er anders te weinig ruimte voor de Hella's is.

Ook de voorste krukaskeering vervangen, ongelooflijk dat er een kurken keering in zit, maar het ontwerp van de motor is dan ook meer dan 50 jaar oud :shock:

Volgens mij het langstlopende Opel motortje geweest, heeft in alle Kadetten gezeten

De oude zat er dan ook al 33 jaar in

ondertussen ook al een vijfbak opgehaald.

Maar moet nog even zien wanneer hij er in komt, omdat ik dan ook gelijk de motorruimte van dezelfde kleur wil voorzien als de buitenkant.

vandaag de vijfbak maar eens aangepakt voordat hij er ingezet word

Eerst koppelingshuis maar even schoon gemaakt en keering en rubber afdichtring verwijderd

en er weer nieuwe ingezet

hopelijk word hij niet weer zo vet

De motor met bak eerst maar even laten zitten, ondertussen wel een kofferbakrubber kunnen vinden van een andere Bieber die gesloopt is. Deze in mijn Bieber gezet, kwam nog wel een hoop slijpwerk aan te pas, moest bijna een halve cm. af van de rand bij waar ook de scharnieren zitten omdat de klep anders omhoog kwam, ook gelijk de rand iets dunner gemaakt waardoor het rubber er ook beter op schuift. Nu blijft de kofferbak hopelijk droog als ik hem was en komt er ook minder stof in de koffer.

Als je hem nu dicht doet klinkt het ook als een kofferbak.

Omdat de mat in de kofferbak iets omhoog kwam ook maar even gekeken wat hier de oorzaak van was, zit er een verkeerde krik in, eentje met een as die je in een gat moet steken, maar onder een D Kadett zit niet zo'n gat.

Was trouwens wel een Bilstein krik.

Ben nu op zoek naar een originele Kadett D krik die in het rubber naast het reservewiel past, misschien iemand van hier nog een dergelijke krik?

vandaag een paravan gemonteerd, deze zorgt er voor dat er geen regen op de ruitenwissermotor komt.

het slechte weer komt er weer aan en dus ook gelijk de kap met de zijruitjes gemonteerd

een wat wazige constructie die zijruitjes, als je het portierraam naar beneden draait zit het raampje los

Nu nog problemen met een stotterende motor

Het is een 1.2N en als je met constante snelheid rijd stottert hij tussen de 60 en 80 km/uur, als je de choke iets aan trekt word het wel beter.

Er zit nu een originele 1.2N Kadett D carburateur op, deze al gereinigd, ook hoofdsproier doorgeblazen, verder aan de twee schroeven gedraaid maar word niet beter.

Ook heb ik de ontsteking op tijd gezet met een stroboscooplamp en de kleppen gesteld

iemand misschien een idee

ondertussen loopt de motor ook weer als een zonnetje, de derde carburateur was 'scheepsrecht'

Ook de bougiekabels vervangen door siliconen en er maar weer eens een radio ingezet, wat nogal tegen viel, heb een stuk van de radio af moeten slijpen voor hij er in paste, had achteraf beter een GT/E tunnelbakje er in kunnen zetten, zit vast meer ruimte in dan in het dashboard.

dit was in mijn vorige kadett, zo komt het ook weer terug in mijn Bieber

SDC12584.jpg

zo zag het dashboard van de lichtblauwe d kadett 1.6.s automaat uit, ik heb toen alles eruit gehaald en meteen alles aangepast om een klok met toerenteller in te bouwen, wat opzich wel best mee valt kwa werk.

20121227_185849_zps060c24fd.jpg

en zo ziet het nou uit,

20130102_200720_zpsc5757994.jpg

I.v.m met de automaatbak tunnel komt de middenconsole in de bieber

Ja een toerenteller staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar dan zoek ik wel een van een 1.3 SR, met het zelfde W getal op de Km. teller

Bij mijn Bieber zat er ook een afdekkapje ipv. radio, maar zaten ook geen speakers in het dashboard, misschien nooit een radio in gezeten? Vooral de linker speaker monteren is een hele klus, het is dan misschien wel origineel maar je moet er niet te veel van het geluid verwachten, de luisprekers zitten met twee klemmetjes vast aan de buitenkant en wiebelt omdat het dashboard niet vlak is, dit gaat ook ten kost van het geluid.

@soepkipe, ik weet nog wel een GTE tunneltje te koop

dit inbouwframe had ik er ook nog liggen, de radio komt dan wat meer naar voren, maar ziet er toch wat anders uit qua bevestiging van schakelaars ed.

@Andreas.Berger wrote:als jou teller een dag teller heeft, kan je die gewoon wisselen van klokhuis

De mijn heeft geen dagteller

stuur gaat er trouwens ook nog uit, komt een Irmscher stuur voor in de plaats

Terug
Naar boven