@Vannos wrote:nog even inhaken op dit topic,
Vind dat er toch behoorlijk verschil zit tussen bepaalde merken vooral van distributie riemen.
Laatst een SKF set voor een vw-caddy 1.9tdi trek de doos open van de distributie riem zit er een Dyko riem in.
Gelijk de leverancier gebeld maar scheen normaal te zijn. de boel gemonteerd en dicht gebouwd gestart vreemd gepiep
tussen uit de multie-riem en distributie riem kappen. kon zo 123 niks zien dus het bovenste kapje er af gehaald van de disriem..
zag heel de riem heen en weer schommelen, normaal staat zo,n riem stil dus alles weer gedemonteerd, en een losse riem van Contitech besteld
naast elkaar gelegd maar zag geen direct verschil,. contitech riem gemonteerd en riem bleef netjes in het midden in plaats van het rare geschommel met die dyko riem.
zo zie je maar weer een merk als SKF grijpt schijnbaar toch naar een goedkoper alternatief en geeft het vertrouwen uit aan een andere fabrikant.
Ik monteer alleen nog maar Contitech riemen daar heb ik nog nooit 1 slecht product van gezien :thumb
Had je de riem online of gewoon via de onderdelenleverancier besteld?
Wel balen zeg, dat zo'n merk als SKF daar concessies mee doet!
Hoor wel vaak dat er via internetkanalen namaak spul wordt verkocht, en dan vooral wiellagers en artikelen van Bosch. Hier wees mijn onderdelenleverancier(cartal) mij op.