• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De Vec-C van Peter : de vervanger!!

origineel gepost door speaker

Edit : 13/9 afgelopen week weer binnengekomen...........

eentje met een alarmschakelaar en eentje met een auto. dimmende binnenspiegel ( met regen/licht-sensor )

Nu alleen nog uitzoeken of die sensor makkelijk is aan te sluiten , anders verbouw ik de spiegel-voet zodat niet het hele sensorgedeelte er aan moet blijven zitten.

Foto's van inbouwen volgen !

Regensensor zit niet in de spiegel, alleen lichtsensor. Regensensor zit achter de binnenspiegel. Maar hiervoor moet je wel een andere voorruit hebben.

origineel gepost door sfr

origineel gepost door speaker

Edit : 13/9 afgelopen week weer binnengekomen...........

eentje met een alarmschakelaar en eentje met een auto. dimmende binnenspiegel ( met regen/licht-sensor )

Nu alleen nog uitzoeken of die sensor makkelijk is aan te sluiten , anders verbouw ik de spiegel-voet zodat niet het hele sensorgedeelte er aan moet blijven zitten.

Foto's van inbouwen volgen !

Regensensor zit niet in de spiegel, alleen lichtsensor. Regensensor zit achter de binnenspiegel. Maar hiervoor moet je wel een andere voorruit hebben.

De sensor zit ook niet IN de spiegel , maar in het afdekkapje tegen het raam !

Heb je ook een regensensor? Mijn kabelboom heeft een 3-pin connector voor de regensensor en mijn regensensor 6 pins dacht ik. Moet nog even een goede sensor zoeken :D

origineel gepost door sfr

Heb je ook een regensensor? Mijn kabelboom heeft een 3-pin connector voor de regensensor en mijn regensensor 6 pins dacht ik. Moet nog even een goede sensor zoeken :D

Op de foto ligt ie links achter/naast de spiegel !

M'n spiegel is 3 pins.

De sensor is 8 pins.

Foto's van inbouwen volgen ! [/quote]

Hallo,

Als je geluk hebt ligt de stekker voor de sensor er al, was bij mij altans wel zo.

Ik heb toen, een tip gekregen van SJORS :thumbup

Deze had zwarte folie op de ruit geplakt, en nadat de spiegel gemonteerd was inclusief afdekking, deze uitgesneden:thumbup

Dit staat perfect, ook zonder regensensor ;)

Groetjes, Joche

hmmm:hmmz nope ,zo veel geluk hebt ik niet. zelfs de platte kabel voor de achterbank-verlichting ligt er nog niet ,kwam ik net achter.:swear

maargoed............ weer wat te knutselen.:P

Edit 27 Sept.:

Vandaag weer het een en ander gedaan:

Als eerste voorin een 12V. aansluiting ( want die zat er standaard niet in bij mij )

27092009269640x480.jpg

En ook achterin aan beide zijden een 12V. aansluiting.

27092009271640x480.jpg

Tevens een TC-ASR knop ( aleen moet die waarschijnlijk nog ff geactiveerd worden )

27092009270640x480.jpg

En vandaag een luchtrooster gerepareerd ( zie How2 gedeelte )

Voor:

27092009272640x480.jpg

Na:

27092009276640x480.jpg

En een luchtfilterhuis-modificatie gedaan voor een betere luchtdoorstroming en een optimaler benut filter ( zie ook How2 gedeelte )

Zo dat was het wel weer voor vandaag !

Edit 5/10 : Weer een paar nieuwe spulletjes :

Allereerst kwam van de week het pakketje met sportpedaaltjes binnen.

IMG_3515640x480.jpg

Met Vauxhall logootje er op !

IMG_3527640x480.jpg

Het was eigenlijk een klik setje ( plug&play ) maar ik heb ze met boutjes op de pedalen gemonteerd ( mooier en veiliger ! )

En.. ja ... ik moet nog stofzuigen !

En ....... nadat ik mijn kabellint boven de dakhemel had gemold ( ik trok er heel zachtjes aan om te kijken of ie voorbereid was voor interieurverlichting-achterin, en toen scheurde het lint !!!!! )

was ik bij de VOD geweest voor een nieuw lint , maar de simpelste ( kaalste uitvoering ) koste al E159 ex.BTW , dus heb niet eens verder geinformeerd naar een uitgebreide versie. Toen kwam ik een auto. dimmende binnenspiegel met lint op ebay tegen voor een redelijke prijs ( vandaar dat m'n andere auto. dimmende spiegel weer in de verkoop is )

IMG_3514640x480.jpg

En wat blijkt............ 't is de meest uitgebreide kabel , dus ik heb weer een mazzeltje !!

Dus van de week maar weer een dagje uittrekken om het een en ander te verbouwen.

( Zal wel foto's maken voor de nodige How2's ! )

Wordt ( weer ) vervolgt !

Update 8/10 : 'Injectorringen ( branderplaatjes vervangen )

Omdat de vec al een weekje of wat binnenin naar uitlaatgas rook en na onderzoek bleek dat één van de branderplaatjes lekte , vandaag maar alle 4 gedemonteerd en schoongemaakt ( en nieuwe ringetjes geplaatst )

08102009283640x480.jpg

Zo zag het er onder de afdekkap uit. De linker zat echt helemaal onder de hard geworden diesel/olie prut.

08102009284640x480.jpg

08102009286640x480.jpg

Met de injectoren er uit. De lekkende injector zat echt muur vast.Maar na wat gehak en gewring ( voorzichtig ! ) kwam ie eindelijk los.

08102009287640x480.jpg

De voorste injector was de gene die lekte ( need I say more )

08102009288640x480.jpg

Resultaat na grondig schoonmaken.

08102009289640x480.jpg

En alle 4 weer schoon.

Toen kwam de zwaarste klus.......................... maar ook die werd na enig klooien weer schoon.

08102009290640x480.jpg

Zie hem weer blinken.

Daarna alles weer gemonteerd , ff doorstarten en lopen.

Resultaat na 3 uurtjes flink zweten: Hij loopt weer als een zonnetje en stinkt niet meer !!

Met dan aan m'n mattie ...

08102009285640x480.jpg

Edit: 29/10 Nieuwe kabelboom + auto.dimmende binnenspiegel + regensensor + dome-verlichting.

Vandaag m'n hemel losgehaald en een nieuwe lint-kabel geplaatst met daaraan de auto. dimmende binnenspiegel, regensensor en de dome-verlichting bij de bank.

De nieuwe ( zeer uitgebreide) kabel

29102009301640x480.jpg
Dakhemel loshalen was een eitje
[IMG]http://i230.photobucket.com/albums/ee14/speaker20/29102009302640x480.jpg

29102009303640x480.jpg

Oude kabel er uit/af.
29102009305640x480.jpg

En de nieuwe kabel op de hemel getaped.
Daarna de spiegel gemonteerd en met raamfolie een plaatsje gecreeërd voor de regensensor en de sensor op de juiste plek geplakt.
29102009307640x480.jpg

29102009306640x480.jpg

Als de voorruit vervangen moet worden, dan komt er meteen een juist ruit met sensor-vak.

Dome-licht plekje uitgemeten en afgetekend en uitgesneden
29102009308640x480.jpg

En na montage:
29102009309640x480.jpg

Nu nog opzoek naar verlichte zonnenkleppen!

Zo... weer helemaal tevreden.
Alleen morgen ff naar de VOD om de regensensor te laten activeren.

Errug knap Peter alsof het er altijd gezeten heeft,ff zonder te willen zwetsen,al wat jij er tot nu toe achteraf ingebouwd hebt zat er bij mij al in dwz; zelfdimmende binnenspiegel ,regensensor,verlichting achter in de hemel,3x 12v aansluitig,verlichte zonnekleppen,dan heb ik toch wel een HEEL complete te pakken gekregen :agent

origineel gepost door ahrend

Errug knap Peter alsof het er altijd gezeten heeft,ff zonder te willen zwetsen,al wat jij er tot nu toe achteraf ingebouwd hebt zat er bij mij al in dwz; zelfdimmende binnenspiegel ,regensensor,verlichting achter in de hemel,3x 12v aansluitig,verlichte zonnekleppen,dan heb ik toch wel een HEEL complete te pakken gekregen :agent

Tja..... aan de binnenkant miste er toch wat.

Maar dan heb ik wat te doen he!! :P

origineel gepost door Edvries

ja, het wordt nog wel eens wat met die Vec, tegen de tijd dat ie compleet is koopt ie een insignia....:P

EriC

neeeeeee

na een B1, B2, C1 hoort eerst nog een C2 te komen voordat peet een Insignia koopt :jerry

Terug
Naar boven