• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De Vec-C van Peter : de vervanger!!

Ik vind het wel gaaf uitzien .

Kan ook niet anders ik heb ze zelf ook .

zundert2011.jpg
[/url]

Greetssssssssssssssssssssssssssss Wil

Tja .. kwaad kunnen ?! Je merkt dat hij wat inhoudt. Dat is eigenlijk wat je er van merkt.

Schoonmaken is geen optie. De wervelkleppen zijn waarschijnlijk versleten in hun klepzittingen. Een nieuw inlaatspruitstuk kost 350 euro.

Kan je het zelf dan valt het allemaal wel mee. Laat je het doen bij de Opel dan kan je rekenen op 1500 a 2000 euro !

'T is wel een hels karwei !

Update: De boze blik is er weer van af ... vond het het toch net niet ! :hmmz

Idd, maar als je het niet probeert, weet je het niet ;) Of je moest het aan een OD vragen :jerry

Update : 8/10 : Mislukt projectje

Vandaag ben ik bezig geweest om in mijn vec een hemel van een Signum te krijgen , inclusief de 3e gordel in het dak ( die we binnenkort erg hard nodig gaan hebben ).

Dus .. oude hemel er uit:

20121008_113025Kopie.jpg

En nieuwe hemel er in:

20121008_120250Kopie.jpg

Ik wist natuurlijk wel dat hij een centimeter of 20 te kort zou zijn , maar de echte uitdaging was natuurlijk om op een goede en veilige manier de 3e gordel op het dak te krijgen. Ik heb hiervoor een stalen frame gemaakt , die op 2 dakspanten en de achterste spant vast komt te zitten , want het moet natuurlijk wel goed vast zitten.

Maar nou bleek dat de hemel van een Signum aan de achterkant breder uitloopt dan van een vectra en dat de gordel in het dak loodrecht moet staan , anders blokkeerd hij... dus ik ben er mee gestopt! Helaas ( en dat gebeurd niet vaak dat als ik iets in m'n hoofd heb )

Dus... Signum hemel er weer uit.... en oude hemel er weer in !!

Nu is het probleem met de 3e gordel dus nog niet opgelost , dus met pijn in mijn hart ga ik van de week mijn Signum interieur er uit halen en wordt het weer een 'normale' vectra !

Morgen haal ik een andere set op !

Dit wou ik ff met jullie delen..... ( niet alleen updates van geslaagde projectjes dus ! )

Groenloo, waar ons paradijs zich bevindt! :jerry Heb ze net ook nog even gemaild voor wat info.

Er gaat zich overigens ook een groot demontagebedrijf vestigen in Almelo!

Succes Peter!

Nee helaas niet! Er zit een bolling in de signum hemel voor die 3e gordel die TE veel is en de vectra hemel is TE vlak om daar mooi een bolling in te krijgen !

Maar het zou wel kunnen alleen moet het rol gedeelte van de gordel zelf precies waterpas zijn. Er zit nl. een kogeltje in die hem blokkeerd als dat niet zo is. Dus ik kan hem maar op 1 manier monteren en dan kom ik met geen mogelijkheid uit met het dak !!

Helaas... maar ik stap zo in de auto om mijn oplossing op te halen bij m'n vrienden in Groenloo king:

Terug
Naar boven