Omdat mijn rechter achterluidsprekers kraakte. Heb ik gekeken waar het aan zou kunnen liggen. Al snel ontdekt dat de luidspreker helemaal versleten was.
De beweegbare rand was helemaal poreus en kapot. Daardoor kraakte de luidspreker.
Origineel Opel Luidspreker achterdeur 13cm;
Heb gekozen voor een 2-weg systeem om voldoende tweeter (hoge tonen) bij de kinderen te krijgen.
Nieuwe Pioneer TS-G132CI 2-weg systeem;
Nieuwe pasklaar ring gekocht om luidsprekers te monteren;
Monteren van de 13CM achterluidsprekers;
Eerst een beetje aanpassen zodat de nieuwe 13cm Luidsprekers passen in de pasring.
Tweeter plaatsen boven bij de achterdeurgreep;
Deurpaneel terug monteren;
Ben blij met de nieuwe achterluidsprekers vooral omdat het gekraak nu weg is. Had alleen zelf iets meer bas verwacht maarja
het zijn maar 13cm woofers.

De voorluidspreker die 16,5CM zijn komt echt een super goed geluid uit met redelijk goede bas. :wub
Vandaag als het goed is kan ik de EGR blindplaat ophalen bij de Opel dealer. Als ik hem vandaag heb zal ik waarschijnlijk vanavond
meteen monteren. Ik hoop dat ik daardoor geen motormanagement problemen krijg. Maar heb hier op het forum al voldoende gelezen
die het al zonder problemen hebben gemonteerd op de zelfde motor. Dus als het goed is zou het goed moeten komen.