• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dolby Zafira 2.2 16V Elegance - (Z22se) motor overleden.

De velgen staan er goed onder :thumb

Maar waar zit de brandstof filter jos?

Heb ook een 40 serie op de banden liggen...

@John, De brandstof filter zit aan de onderkant van de auto links achter. Als je bij de linkerachterband onder de auto kijkt

zie je de brandstof filter zitten. Is een klein rond tonnetje zeg maar. Die klik je er zo af en de nieuwe klik je er weer tussen.

Ik zal proberen er een foto van te maken voor je. :thumb

@nova.... wrote:De velgen staan er goed onder :thumb

Maar waar zit de brandstof filter jos?

Heb ook een 40 serie op de banden liggen...

Zit er dik uit die sportstars onder Zaf :thumb

Valt het bezine rijden een beetje mee ? Na een lange tijd een dikke 2,0DTI gereden te hebben ?

Ik ben nu 3 jaar van m'n diesel afgestapt Laatste was een Astra H 1,7CDTI maar ik kan er nog niet echt aan wennen... Nu een Meriva B 1,4T 140Pk .

@gerben rsv wrote:Let wel goed op het aanhaalmoment van de bougies !!!!!!

Niet te vast zetten!!

in vier tijd altijd ''gewoon'' vastgezet zonder momentsleutel en nooit geen problemen gehad

ot: ziet er leuk uit , maar indd moet wel ff verlaagt worden :P

Bedankt voor de leuke reacties. Ben er zelf ook heel erg blij mij. En het rijd ook heerlijk met de 18"inch velgen eronder. Vind met de originele Opel velgen net iets te veel hobbelen. :thumb

@stefanDTI, De tijd zal het nog moeten leren. Maar het zal zeker tegen vallen ten opzichte van mijn Astra Diesel. Daar heb ik altijd sportief mee gereden

maar nooit onder de 1 op 14 gekregen met de 18"inch Sportvelgen. Met deze Zafira is het moeilijk om de 1 op 12 te halen

op de snelweg met zo veel als mogelijk cruisecontrol. Binnen door rijd ik op dit moment volgens BC 1 op 10. Maar als ik ga tanken doe ik nog

altijd met de hand narekenen of het wel echt klopt. Wat me echt goed op valt is dat met diesel kun je stampen terwijl de auto redelijk zuinig blijft.

Als je met benzine harder gaat rijden merk je het meteen aan je benzine meter. :shock:

@stefanDTI wrote:Zit er dik uit die sportstars onder Zaf :thumb

Valt het bezine rijden een beetje mee ? Na een lange tijd een dikke 2,0DTI gereden te hebben ?

Ik ben nu 3 jaar van m'n diesel afgestapt Laatste was een Astra H 1,7CDTI maar ik kan er nog niet echt aan wennen... Nu een Meriva B 1,4T 140Pk .

@Haasje, bedankt Ron. Maar jouw Astra mag er ook zeker wezen. :thumb

ps: Zou ik op mijn Z22SE nog een compressor plaatsen. ;)

@Haasje17 wrote:Ziet er goed uit Jos!

Foto van de korte versie radio antenne. Dit omdat ik dit mooier vind. En de originele antenne te groot is om de Zafira in de garage te zetten. ;)

20140424_194848_zps7f2aca7a.jpg

Foto van mijn Pioneer Radio.

20140424_195052_zps163ad1a5.jpg

20140424_195103_zps94f7c804.jpg

Vandaag bij de Opel dealer een deurdranger voor linksachter besteld met daarbij een Blindplaat voor de EGR af te doppen. Als het goed is kan ik het Maandag ophalen en monteren. ;)

Bij aankoop van de Zafira hadden we ontdekt dat linksachter de deurdranger kapot was. Dus hebben we vandaag even een nieuwe gemonteerd.

Nieuwe Deurdranger;

NieuweDeurdranger-2_zps1aec3ff1.jpg

Montage Deurdranger;

Deurdranger-montage2_zps1c9fefef.jpg

Deurdranger-montage3_zpse585cc30.jpg

Deurdranger-montage4_zpsef805092.jpg

Dankzij mijn buurman was dit klusje zo uitgevoerd. :thumb Nu gaat de deur weer veilig open en dicht

zonder dat de deur van zelf dichtvalt.

Na het monteren van de nieuwe deurdranger had mijn buurman al gewaarschuwd het kan zijn dat de deur nu stroef open en dicht gaat. Maar tot onze verbazing

werkte alles soepel en zonder geluid. Bij mijn rechter achterdeur heb ik wel een geluid met open en dicht maken.

@midnight black wrote:Netjes, had je geen scheurvorming in het plaatwerk van de deur rondom de deurvanger? Dat is namelijk ook enigzins een kwaaltje.

Omdat mijn rechter achterluidsprekers kraakte. Heb ik gekeken waar het aan zou kunnen liggen. Al snel ontdekt dat de luidspreker helemaal versleten was.

De beweegbare rand was helemaal poreus en kapot. Daardoor kraakte de luidspreker.

Origineel Opel Luidspreker achterdeur 13cm;

1-Orgineel-Opel-Speaker-13cmachterdeur_zps66ea7241.jpg

2-Orgineel-Opel-Speaker-13cmachterdeur-1_zps2191d680.jpg

Heb gekozen voor een 2-weg systeem om voldoende tweeter (hoge tonen) bij de kinderen te krijgen.

Nieuwe Pioneer TS-G132CI 2-weg systeem;

3-Pioneer-TS-G132CI-2weg-gekocht-achterdeuren_zpsfc9bdb64.jpg

4-Pioneer-TS-G132CI-2weg-gekocht-achterdeuren-1_zpsfcc3b32a.jpg

Nieuwe pasklaar ring gekocht om luidsprekers te monteren;

5-Orgineel-Opel-Speaker-13cmachterdeur-pasring_zpsebede5c6.jpg

Monteren van de 13CM achterluidsprekers;

Eerst een beetje aanpassen zodat de nieuwe 13cm Luidsprekers passen in de pasring.

6-Pioneer-Speaker-passendgemaakt_zpse1e886af.jpg

7-Pioneer-Speaker-passendgemaakt-1_zpsabc91b51.jpg

8-Pioneer-Speaker-passendgemaakt-specs_zps91a67497.jpg

Tweeter plaatsen boven bij de achterdeurgreep;

9-Pioneer-Tweeter_zps6b175af2.jpg

9a-Pioneer-Speakerwoofer-gemonteerd_zpsb7080b27.jpg

9b-Pioneer-Tweeter-gemonteerd-achter_zps595ce45e.jpg

9b-Pioneer-Speaker-gemonteerd-1_zpsa0304d8b.jpg

9c-Pioneer-Tweeter-gemonteerd-achter-1_zps0ace7ce4.jpg

Deurpaneel terug monteren;

9d-Deurpaneel-terug-monteren_zps6222ca85.jpg

Ben blij met de nieuwe achterluidsprekers vooral omdat het gekraak nu weg is. Had alleen zelf iets meer bas verwacht maarja

het zijn maar 13cm woofers. ;) De voorluidspreker die 16,5CM zijn komt echt een super goed geluid uit met redelijk goede bas. :wub

Vandaag als het goed is kan ik de EGR blindplaat ophalen bij de Opel dealer. Als ik hem vandaag heb zal ik waarschijnlijk vanavond

meteen monteren. Ik hoop dat ik daardoor geen motormanagement problemen krijg. Maar heb hier op het forum al voldoende gelezen

die het al zonder problemen hebben gemonteerd op de zelfde motor. Dus als het goed is zou het goed moeten komen. :D

Goed bezig hiero. Mooi is dat hè, zo'n auto na aanschaf onder handen nemen. Wat was je kwijt voor die deurvervanger? Ik heb rechts achter hetzelfde probleem.

Ik heb bij de Opel dealer €38,10 inclusief moeten betalen. Het is een hoop geld maar veiligheid voor de kinderen en de deur is natuurlijk belangrijker.

@Blackbull wrote:Goed bezig hiero. Mooi is dat hè, zo'n auto na aanschaf onder handen nemen. Wat was je kwijt voor die deurvervanger? Ik heb rechts achter hetzelfde probleem.

Terug
Naar boven