• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

Zo, vandaag de uitlaat aangepast en benzineleidingen getrokken, tank opgehangen, benzinepomp opgehangen, RVS beugels gemaakt om de tank op te hangen...

KcfoC.jpg

BIY7q.jpg

a9tSO.jpg

9sDBp.jpg

ojee,die ellendige isolatiemat op t schutbord er weer op.

Die houdt nou juist al het vocht vast.

Heb m bij alle 3 mijn exemplaren weggehaald,scheelt haast niks in t geluid en scheelt zoveel roest en ellende.

@Vinci wrote:Zo, sinds eind augustus de 5000 kijkers grens al bereikt! :shock:

Trekt wel bekijks dit... :D

Mag ook wel...het is niet niks wat je aan het doen bent :thumb

Niet te veel ermee rijden (zo ie zo niet in pekel) en af en toe beetje schoonmaken, blijft t best lang mooi hoor :thumb

Mijn 8v is dan wel zwart aan de onderkant maar wel erg netjes :wub

Nog even wat van de 3M schutz aangebracht. Ik zeg wel handschoenen aan bij dit klusje, want het is net purschuim aan he handen, niet er af te boenen!!

Ook is het aan de ene kant heel makkelijk dat het in zakjes zit en daar uit gespoten wordt, maar het gaat wel zonder hulp wat moeizaam er uit, dus als je een beetje wilt opschieten scheelt het door het zakje met de hand wat te masseren tijdens het werken en ik had twee zakjes die ineens ergens gingen lekken!

Het enige zakje van de drie die niet ging lekken had ook aanzienlijk meer oppervlak bedekt. Je moet ongeveer rekening houden qua oppervlak met een wielkast per zakje. Ik heb nu het schutbord, de radiateurbalk, de wielophanging en twee wielkasten met drie zakjes kunnen doen.

Nee, het idee van koude lucht was destijds dat de bestuurder dan frisser achter het stuur zou zitten (geen geintje!!)

Ben erg blij met hoe netjes het allemaal is, hoewel ik weet dat het bij auto bodems altijd maar van korte duur is, want het wordt snel weer vies!

Zo, nu is bijna alles rood, nog een paar hoekjes afwerken, want dit zijn nog maar de eerste twee dunne laagjes rood... Hier en daar zie je dan toch nog hoekjes primer. Denk dat ik ook nog even met de kwast tekeer ga, want daarmee kom ik net wat makkelijker in moeilijke hoekjes... Was ook begonnen met naden etc. met de kwast te doen....

Busan.jpg

uH8lr.jpg

m77Wc.jpg

OHByJ.jpg

khPc4.jpg

iSExW.jpg

363Xd.jpg

Kgw0P.jpg

O7xWH.jpg

GzCrL.jpg

Heb ook een ventilatie kast uit een late Kadett gescoord, dus met uitsparing voor de schakelstang onderin. En die helemaal opgefrist, nieuw schuim er in op de kleppen, en ook de middelste roosters blazen straks warme lucht! Heerlijk voor de winter!! king: Was simpel aan te passen, gewoon een schotje erin lijmen en een stuk uitzagen....

Morgen even de achter as voorzien van een vers laagje hammerite.... En nog een zooitje van die draadbussen er in trekken, voor de zijschermen, voor de benzineleidingen, benzinepomp beugel, remleidingen en dan ga ik die op mijn manier op de bodem schroeven....

Heb ook de vloer aan de binnenkant met een dikke laag dempmateriaal beplakt weer. En een nieuw stukje tapijt gescoord (wel erg vuil, dus hoop dat ik het een beetje schoon krijg.) voor een hoge tunnel Kadett, want met de andere schakel mechaniek en middenconsole is het altijd zo geweest dat de randen van het oude tapijt niet meer er op aansloten.... Nu hoef ik alleen maar de tunnel verder op te vullen met wat plak schuim en dan is het net een late Kadett qua pasvorm.

En dan kan nu echt bijna het grote inbouwen/opbouwen weer gaan beginnen! king:

ja dat vind ik ook mooi man , had bij me vorige auto alle onderdelen aan de onder gepoedercoat en tank gespoten, maar de bodem in de kleur is echt toppie vind ik :thumbup

@mark wrote:wow man ziet er echt bruut uit hoor die bodem zo!

Hier sluit ik me volledig bij aan!

Zo zou mijn bodem er ook uit moeten gaan zien, hèhè dan niet rood he :angel

Zo, sinds eind augustus de 5000 kijkers grens al bereikt! :shock:

Trekt wel bekijks dit... :D

Heb de hele bodem in de primer staan inmiddels, de bussen in de achter as vervangen, veerpoten gemonteerd en nog wat gekit. Heb nog een complete ventilatie box van een hoge tunnel Kadett gescoord, om de schakelstang wat mooier de ruimte te geven (Die andere moest ik destijds de zaag in zetten daar voor) en nog een stukje tapijt gescoord, niet super schoon nog, maar wie weet na reinigen.... En hoop morgen nog verder te gaan met kitten, als dat droog is de steenslag coating er op van de week en rood spuiten die hap!

En dan kan het compleet opbouwen weer beginnen!

@blue-mission wrote:is een ring die je kan verdraaien, jurgen,

ik heb er nog wel ergens foto;s van

ik was 30 euro kwijt voor de achteras, nieuw

je kan ook toe in en out regelen, max 1.5 gr camber,

kwam uit de uk

Ja snap ik, maar wat ik benoemde is de budget manier. ;) kost je een paar ringetjes en een tijdje sleutelen. Maar zo'n ring klinkt een stuk netter in ieder geval, voor 30 euro zou ik daar ook voor gaan.

En Vinci, Mooie oranje auto geworden :jerry Ziet er goed uit hoor! Eindelijk weer in de opbouwfase?

Zo, net nog even aan de bodem gewerkt, verder schoon gemaakt. Begint nu wel eind in zicht te komen. De andere lak zit er goed hard op trouwens, is met je nagel geen hoekje los te krabben! Werkelijk snoei harde coating!!

Haal de onderkanten van de dorpels ook kaal, pak ik de velsrand ook nog even mee met de coating en gooi dan ook een laag steenslag coating op de bodem er van die ik mooi rood kan spuiten, is alles daar mooi in kleur. En van wat ik aan rood over heb pak ik dan ook de bodem nog even verder mee, is toch wel mooier dan die zwarte bitumen troep!

De benzine tank ga ik ook nog even dik in de 2k zetten zodat rotterij daar ook uitgesloten is voor de komende jaren.

Bakje in de tank ga ik trouwens maar voorzien van een paar kleine gaatjes en dan ga ik daar in benzine aanzuigen. Ding zit er natuurlijk in om er voor te zorgen dat bij een diesel er niet te snel lucht wordt aangezogen, want da's voor een diesel natuurlijk een groot probleem... Voor mijn benzine auto wil ik hoe dan ook het interne volume van het bakje niet kwijt, dus ga hem wel doorboren dan en dan pak ik beide slangen als aanvoer en retour leiding en dan zal ik ook met wat heftig bochten werk vol gas en met mogelijk toekomstige LET geen aanzuigproblemen krijgen! king: (dat laatste is trouwens nog niet in de planning hoor, maar je moet blijven dromen heh!)

Morgen weer verder, hoop dan aan het einde van de dag alles spuitklaar te hebben, wielkasten, motorruimte en bodem.... Vrijdag spuiten, zaterdag beginnen met inbouwen.... Wat ik al zei, je moet blijven dromen heh! :hmmz

@mark wrote:dat hoeft ook niet ! in de autoschade maken ze toch ook niet iedere auto kaal??? Je kan je oude lak gewoon opschuren en overspuiten hoor. Doorgeschuurde plekken in primer of sealer zetten , rustig opbouwen, en dan in de surfacer drogen en schuren, delen die nog mooi zijn kan je gewoon opschuren, structuur eruit schuren, ontvetten en spuiten maar, die oude lak is misschien cellulose lak , of op de d kadett synthetische lak , die oprolt als het warm word, je kan het snel zien of je een 2k hebt , poets je hem en er zit rood op je poetsdoek dan is het 2k rood , zoniet dan is het base/wave met blanke lak.

Mooi, scheelt een hele hoop werk! :thumb

Wat is een surfacer??

De oude lak moet dan wel 2K zijn, als ik hem poets wordt het inderdaad rood op het doekje.

@theunm wrote:Wat een werk. :thumbup :thumbup

Nog even en hij is beter als nieuw.

Waar heb je die tekeningen van die groep A spullen vandaan.

Bij iemand een kopie van de homologatie papieren gemaakt of zo.

succes Theun

Dank dank, het is inderdaad een pleuris klus... Maar zal zeker niet voor niks zijn!

Die groep A tekeningen heb ik van het Astra MK2 forum in Engeland. http://www.astra-mk2.com/forum/" onclick="window.open(this.href);return false; Darrenh post ze daar regelmatig.

Het achterwiel wordt ook wel eens camber gegeven door middel van vulringen tussen de as en de astap. Deze worden dan alleen toegepast bij de onderste bouten, zodat de astap iets omhoog gaat wijzen overdreven gezegd.

Terug
Naar boven