@theunm wrote:hoe ver ben je heb je de auto al opnieuw uitgelijnd ?
van de week nog een leuk weetje tegen gekomen.
eerst je stuurhuis centreren en dan de lengte van je stuurstokken gelijk maken.
doe je dit niet gaat de auto onbedoeld sturen bij het remmen.
bij het inveren verandert je toespoor. als dit ongelijk is maak je automatisch een kleine beweging naar links of recht

leuk als je aan remt voor de tarzanbocht
Theun
Hey nee, ik heb toch nog twee nieuwe spoorstangen besteld waar ik nu nog op wacht. Uiteraard kan hij pas daarna uitgelijnd worden...
Dat weetje staat gewoon in de Haynes manual van de Astra MK2/Belmont. Ook de exacte afstand vanaf het randje van het stuurhuis bij de beugel tot het hart zodat hij gecentreerd staat is er bij vermeld.
Heb er gisteren nog even mee gereden en stapte daarna in een gloednieuwe VW transporter van mijn werk en vind mijn Kadettje toch wel in zo veel opzichten fijner. Wat stuurt hij nu vreselijk goed en lekker en nog eens keihard op de rem getrapt en stuur losjes in mijn handen blijft hij gewoon kaarsrecht liggen, ook met hard gas geven trekt hij niet aan het stuur. En het onderstel voelt gewoon heerlijk, die Eibach veren bevallen me zeer goed, heel comfortabel nog, en toch lekker strak. Nee, alles is heel voorspelbaar en zeer precies en blijft tot een zeer extreem niveau zo reageren. Wagen helt ook totaal niet over, blijft zelfs bij zeer hard door een bocht rijden gewoon strak plat op de weg liggen en stuurt met grote precisie er door heen zoals je het bedoeld had.
Het is lastig om met zekerheid te zeggen dat de verstevigingen helpen en welke er het meest verantwoordelijk voor zijn, maar heb vier Kadettjes gehad over de tijd heen sinds de jaren 90 en daar zaten heel strakke exemplaren bij die echt nog niet opgegeten waren door de roest en geen van die Kadettjes zou aan deze kunnen tippen qua stuurgedrag! king:
Hij gaf voorheen ook nog wel van die knik en knak geluiden met gasgeven en remmen en schuin op of af een afrit rijden en nu gaat dat zonder enig geluid super stabiel. Het voelt echt aan als een nieuwe auto! :vertag