• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Electrische supercharger..

@usbstick wrote:ga je dat dan ook met een interkoeler doen?

heb je ook gezien wat die dingen kosten?

ik denk dat je dan beter een universele blower-kit kan nemen..

heb je een electronische toerenteller? dan zou je daar de toeren mee kunnen regelen..

ja de toerenteller van een astra f is electrisch aangedreven dus daar is een mogelijkheid

bij een astra f zit onder de plaats van de luchtfilterbak een gat in het chassis

daar onder wil ik de lucht gaan pakken, dus niet uit de motorruimte

intercooler lijkt me niet nodig, misschien dat ik wel een blow off valve er op zet

heb ook leuke fans gezien die gebruikt worden bij kleine straalvliegtuigjes van carbon :D

als ik de werking van een echte supercharger kan simuleren

en een tube fan kan vinden die krachtig genoeg is

geef ik dit een reele kans van slagen

heb er nog een paar liggen met verschillende diameters en max rpm's

alleen die zijn vierkant dan moet ik daar weer een boxje met pijpstukken voor maken

niet onmogelijk, maar ik denk dat door de constructie de luchtstroming niet optimaal is als met een ronde (pijp) fan :hmmz

@chieltjuh wrote:Geloof er weinig van.

Maar al zal je veel meer lucht binnen krijgen, moet dat toch weer afgesteld worden met de inspuiting om optimale mengverh te krijgen?!

ecu past zich daar zelf op aan

Leuk fimpje :D

dit laat zien dat je zelfs met iets simpels als een bladblazer al vermogenswinst krijgt

ik denk dat het systeempje wat ik in mn hoofd hebt zo slecht nog niet zal werken :D

Geloof er weinig van.

Maar al zal je veel meer lucht binnen krijgen, moet dat toch weer afgesteld worden met de inspuiting om optimale mengverh te krijgen?!

Leuk stukje, maar bij mij sluit het op dit moment nog aan in het rijtje idiote auto ideeen en nutteloze electrische snufjes van de afgelopen 20 jaar, waarvan er ook een hoop tegen willens en wetens in realiteit zijn geworden.

Kijk er zijn technieken die zeker hout snijden. Zo zag ik van de week een 9V blok batterijtje die je in minder dan een seconde op kunt laden. Hoe? Een dikke condensator er in! En daar hing een converter aan die er met super hoog rendement 9V van tovert! Top idee! Kwam neer op een capaciteit van 220mA, wat best spectaculair is!

Die techniek kan electrische auto's realiteit maken!

En er rijst bij mij de vraag hoe cool het is als je bij je vrienden aan komt met je bloedsnelle supercharged 1200 motortje en vraagt of ze even een verlengsnoer kunnen uitrollen om de accu's voor de supercharger op te laden??

:jerry

Accu's zijn zeker realistisch om een electrische supercharger mee te voeden, die kunnen monsterlijk veel vermogen leveren.... Maar het opladen blijft natuurlijk een probleem...

@2000 wrote: Dit gaat (zeker met wat meer rpm's) om duizenden liters lucht, waarvan ik denk dat een (simpele?) ventilator dat niet kan leveren.

Kijk jij begrijpt het. Simpel reken sommetje... stel dat het een 2 liter motor is bijvoorbeeld, dan moet zich als ik me niet vergis elke omwenteling een halve liter lucht vullen, laat staan als we over overdruk gaan praten. Dan heb je dus bij 5000 toeren al 2500 liter lucht nodig per minuut ZONDER overdruk!!

Je hebt gelijk, tiepfoutje is snel gemaakt heh, nulletje te veel...
redface.gif
:sleeping

Bedankt voor het opletten! :thumbup

Vind 1800 watt nog steeds genoeg hoor. Op 12V is dat heel wat amperetjes. Ongeveer net zo veel als je startmotor trekt denk ik...

Antwoord 1 van mij in dit topic:

@Vinci wrote:Die fan van die 'turbo' is 30 watt, ik weet niet of jullie wel eens voor de grap op een stofzuiger hebben gekeken?

@trashmetal wrote:

probeer eens naar de mogelijkheden van iets te kijken ipv alleen naar de onmogelijkheden

je blaat maar wat je wilt ik vind het in iedergeval interresant genoeg om verder me in te verdiepen

Vind dit nog steeds een raar antwoord van je trouwens, denk dat ik als zo ongeveer de enige met realistische data ben gekomen in dit hele topic. Dat is over het algemeen waar je mee begint met het uitwerken van een idee... :vertag

ja het is zoiezo niet voor mijn blok hahaha, die turbo doet al meer dan zat :P

maar 25pk voor zo weinig geld vind ik wel erg veel... niemand die dit wil uittesten dan? :jerry

ik hoef niet in de wereld van de modelbouw te stappen.. ik ben net blij dat ik eruit ben gestapt..en ducted fan rc 12 volt??? laat mij er maar eens 1 zien die dat kan en volhoud dan,je moet er even rekening mee houden dat die motoren een vliegtuig van nog geen kilo de lucht in helpen dus zoveel verplaatsing van lucht heb je niet nodig,en als je dan toch een electro motor wil gebruiken kan je net zogoed een stoppenkast en een hele lange verlengsnoer aan je auto maken :D

ga je dat dan ook met een interkoeler doen?

heb je ook gezien wat die dingen kosten?

ik denk dat je dan beter een universele blower-kit kan nemen..

heb je een electronische toerenteller? dan zou je daar de toeren mee kunnen regelen..

Terug
Naar boven