• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Enkele vragen ivm mijn ascona C 1.6 uit '86

toch moeten ze er zijn de firma matter in duitsland heeft ze ook gemaakt ma of die nog te krijgen zijn

anders ebay.de of dergelijke sites in de gaten houden voor een tweede hands ofzo

heb je niet meer fotos van je ascona waar je recht ziet hoeveel bodem speling hij heeft ??

mja hij staat nu terug origineel voor de politie maar morgen steek ik de verlagingsveren terug maar ik ga achteraf wel grotere velgen/banden steken... maar als ik binnekort andere velgjes heb steek ik de 13" er nog wel eens snel onder zodat jij wat foto's hebt als dat goed is voor jou ;)

weet u of je enkel de achterflank er kan afhalen ?? of is dit 1 geheel tot vanvoor ?? want zou graag rechtsachter (waar mn benzinedop ook zit) vervangen..

ja dat kan dan moet je alle puntlassen uitboren hele achterse zijkanten zijn nog verkrijg baar voor ascona c bij cope parts emmen en ebay.de dan punt las je die erin pas op dit is wel veel werk en moet goed gebeuren !

ahzo ok bedankt ;) De foto's van de verlaging laten nog even op zich wachten man... wou er namelijk gisteren aan beginnen.. vond ik niemand waarvan ik veerspanners en een diepe dop van 30 of 32 en een konentrekker... Dus kon eigenlijk niets doen ;)

Halloow

Allereerst allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst ! :puke

Nee er is momenteel bijna niets meer veranderd. Ik heb de schade van het ongeval terug laten herstellen en hier en daar nog een stukje bij laten spuiten.

Stuk rotte wielkas weggeslepen en er een nieuwe ingelast.

Nu ben ik opzoek naar een werkplek, garage of schuurtje, zodat ik terug zou kunnen verder doen want buiten werken is nu volledig onmogelijk :(

Ik ga waarschijnlijk volgende week nog een asconatje bijhalen om in stukken te doen voor reserve te hebben..

Heb trouwens ook nog een vraagje !! Mijn kleine 13'' met laag profiel band erop komen achteraan juist uit mijn wielkassen..

Nu heb ik mij laten vertellen dat dat met wat camber zo is opgelost en het geeft natuurlijk nog een vette look ook maar hoe doe je dat ?

Hoe bekom je die camber? king:

mvg Kenneth

Starre as, dan zou je iets moet fabrieken van een schuine plaat voor montage van de naaf of iets dergelijks, maar je kan niet zomaar je Camber verzetten.

De Ascona-C heeft een Semi starre achteras (uit 1 stuk) namelijk.

dan zou je in principe een wigvorig stuk tussen je naaf en je achter as moeten maken mja hoe weet ik ook niet zal vast wel al iemand erges gedaan hebben...

@opelpower89 wrote:dat is een hele mooie c ascona :wub :wub

die kleur wil ik strax ook op mijn c ascona :thumb

wat heb jij voor een verlagings kit eronder zo laag wil ik mijn ascona ook graag hebben

Ik ben er achter gekomen dat er momenteel V-maxx veren onderzitten die 55mm verlagen.

Heb vorige week setje H&R-veren besteld die 55mm verlagen maar dan met alle nodige papieren erbij.

Zodra deze binnen zijn komen die eronder

@opelpower89 wrote:jammer dat je verlaging niet weet heb je kortere schokdempers erin ?? of standaard schokdempers ?

ik rijd zelf op 15 inch ats cup velgjes en ik wil echt zo laag mogelijk gaan

hier een foto van mijn ascona
548050_335289376553754_413389086_n.jpg

Achteraan steken kortere schokdempers, vooraan originele maar zijn totaal kapot!! Je bent eigenlijk echt wel verplicht kortere te plaatsen maar ik heb deze nog nergens gevonden.. Iemand site fso ?

@opelpower89 wrote:toch moeten ze er zijn de firma matter in duitsland heeft ze ook gemaakt ma of die nog te krijgen zijn

anders ebay.de of dergelijke sites in de gaten houden voor een tweede hands ofzo

heb je niet meer fotos van je ascona waar je recht ziet hoeveel bodem speling hij heeft ??

Gisteren mijn ats-velgjes terug gemonteerd en moest direct aan u denken king:

Ik heb enkele foto's gemaakt die ik zodadelijk zal posten.

Niet van super kwaliteit maar die zullen binnekort volgen :ass

img20130224212621.jpg

img20130224212226.jpg

fotokes van me ascona en mijn kia pro c'eed Btcs

img20130224211841.jpg

img20130224211610.jpg

img20130224211132.jpg

zo krijg je een idee van hoe laag men ascona ligt

img20130225215146.jpg

img20130225215228.jpg

en deze zijn speciaal voor u eh opelpower89 !!!!!! :wub

Foto's van mijn draagarm achterhet voorste wiel king: :angel

heel mooi kerel !!! ziet er super uit :wub :wub

ik heb zelf vorige maand een compleet nieuw setje jamex verlaging gescored 60/60 met korte dempers voor en achter voor 90 euro had iemand nog op zolder liggen met de bon erbij in de doos kosten toen hij ze kocht koste ze 369 euro jaren trug :wors

230745_403083879774303_558134003_n_zpsfe8a0fb7.jpg

mijn ascona ga ik helemaal uitelkaar halen en geheel restaureren

er komt een c20xe in en samen met astra gsi voorpoten die 2 cm lager zijn dan ascona poten denk ik dat ze toch wel erg plat komt te liggen :jerry

@opelpower89 wrote:is niet zo moeilijk de versnelllingsbak wisselen als je al het gereedschap hebt dagje werk

welke platen bedoel je ?? heb je er een foto van ??

das nadeel van belgie dat je niet een zwaardere motor erin kan leggen

heb zelf ook nog een apparte grille hier op de sloop gevonden voor weinig heb m nog nooit gezien op een ascona

20130226_183549_zps64b2f0d2.jpg

em is echt wel suuuuper nice die grill !!! mja heb foto maar staat nog op de camera en die is niet bij me maar ik zal eens even bellen miss heb ik ze straks dan

zeeer proper :p

kzou graag een zwaardere blok steken maar eerst en vooral nu mijn 5boit plaatsen ..

Maar ik kan het niet en andere vragen hopen geld om het te doen :( :cry

en ik moet dringend die platen vervangen waar me triangels op scharnieren maar die vind ik ook nergens ;(

Terug
Naar boven