• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Er loopt water in mn Kadett E. Waar komt het weg ?

KadAstra-EF

Forumbewoner
dag medeforummers,

Ik heb een acuut probleem.

Er komt water in mijn Kadett E

De vloerbedekking onder de pedalen is zeiknat.

Vorige week nog nieuwe automatten gelegd en toen was er niets aan de hand.

Nu zou ik stofzuigen, leun wat op de vloerbedekking en het water kwam zo op door de bedekking heen !!

het enige wat mij te binnen kan schieten is de aanjagerkachel, die zit immers in de afvoergoot onder de ruitewissers.

Kan dit het zijn ?

kan er water vanuit de goot via de aanjager naar binnen lopen ?

De deurrubbers heb ik ook vervangen maar kan geen vocht ontdekken bij de rubbers.

Ook zijn de "afvoerputjes" links en rechts van de auto helemaal vrij. het is er zelfs brandschoon.

Graag jullie meningen hierover.

Mijn Kadett moet dinsdag voor de keuring, daarna wil ik alles loshalen om te kijken waar het nou weg komt.

maar mischien is dit een probleem wat zich vaker voordoet ?

Oh ja, het is gebeurt terwijl de auto 1,5 maand stilstaat. De kadett heeft vandaag wel gereden maar toen was het droog !

groet, Rik ;)

Mijn corsa is ook lek, ik heb nog niet goed gekeken maar ik weet wel waar het ongeveer vandaan komt.

Wat ik doe is alle bekleding en panelen er uit aan de voorkant, vervolgens de buurman met de slang deel voor deel je auto onder laten gieten terwijl ik zelf in de auto met een zaklamp de sporen volg.

Wat ik binnenkort wil gaan proberen is een dj rookmachine in de auto zetten. om zo van de buitenkant te gaan kijken waar de rook vandaan kom :P ten eerste leek me dit handig, maar omdat ik niet weet of dit gaat werken leek het me ook gewoon leuk om te doen :P

Mijn corsa is ook lek, ik heb nog niet goed gekeken maar ik weet wel waar het ongeveer vandaan komt.

Wat ik doe is alle bekleding en panelen er uit aan de voorkant, vervolgens de buurman met de slang deel voor deel je auto onder laten gieten terwijl ik zelf in de auto met een zaklamp de sporen volg.

Wat ik binnenkort wil gaan proberen is een dj rookmachine in de auto zetten. om zo van de buitenkant te gaan kijken waar de rook vandaan kom :P ten eerste leek me dit handig, maar omdat ik niet weet of dit gaat werken leek het me ook gewoon leuk om te doen :P

is het gewoon water of koelvloeistof?

heb het bij mn gsi ook eens gehad dat alles nat was.

bleek achteraf koelvloeistof te zijn van de kachelradiator onderin.

ook bij mn calibra last van natte matten. alles eruit gehaald, goed laten drogen, afvoerputjes dichtgekit en geen last meer gehad.

is het gewoon water of koelvloeistof?

ook bij mn calibra last van natte matten. alles eruit gehaald, goed laten drogen, afvoerputjes dichtgekit en geen last meer gehad.

@.:Stoffel:. wrote:is het gewoon water of koelvloeistof?

Dat ga ik nazien morgen !

maar volgens mij was er genoeg koelvloeistof in het tankje, vanmiddag heb ik em nog gebruikt. dan had de motor moet koken.

En die afvoerputjes, zijn dat die rubberdoppen in de bodem ?

Rik ;)

@.:Stoffel:. wrote:is het gewoon water of koelvloeistof?

Dat ga ik nazien morgen !

maar volgens mij was er genoeg koelvloeistof in het tankje, vanmiddag heb ik em nog gebruikt. dan had de motor moet koken.

En die afvoerputjes, zijn dat die rubberdoppen in de bodem ?

Rik ;)

Kan van alles zijn:

* Het afvoerpijpje in de motorruimte tegen het schutbord kan verstopt zitten,waardoor het regen water via de kachel naar binnen komt

* De aansluiting van je spiegel op je deur kan een lekkage geven(bij dat driehoekje op je deur)

* Slecht gekit voorruit(als die vervangen is)

* Plastic folie in je deur kan loszitten,gescheurd zijn,waardoor het regenwater via je raam naar binne sijpelt

* Misschien roestvorming in het gedeelte waar je voorruit vastgekit zit (sponning)

* Misschien je dakgoot.Het dak is een aparte plaat die gelast zit aan je stijlen.Daarna hebben ze er kit in gesmeerd en deze kan verdroogd zijn waardoor het via de A,B of C stijl naar binnenkomt.

Ik geef er ook maar een gooi aan.Anders moet even in de auto gaan zitten en iemand anders even met de tuinslang over de auto heen gaan.

Ik hoop dat je hier wat mee kan

Kan van alles zijn:

* Het afvoerpijpje in de motorruimte tegen het schutbord kan verstopt zitten,waardoor het regen water via de kachel naar binnen komt

* De aansluiting van je spiegel op je deur kan een lekkage geven(bij dat driehoekje op je deur)

* Plastic folie in je deur kan loszitten,gescheurd zijn,waardoor het regenwater via je raam naar binne sijpelt

* Misschien roestvorming in het gedeelte waar je voorruit vastgekit zit (sponning)

* Misschien je dakgoot.Het dak is een aparte plaat die gelast zit aan je stijlen.Daarna hebben ze er kit in gesmeerd en deze kan verdroogd zijn waardoor het via de A,B of C stijl naar binnenkomt.

Ik geef er ook maar een gooi aan.Anders moet even in de auto gaan zitten en iemand anders even met de tuinslang over de auto heen gaan.

Het is in ieder geval GEEN koelvloeistof want het tankje is vol.

vannacht schoot mij te binnen dat ik van de week WEL mijn auto gewassen heb, het water is ook helder onder de bekleding.

Rik ;)

Het is in ieder geval GEEN koelvloeistof want het tankje is vol.

vannacht schoot mij te binnen dat ik van de week WEL mijn auto gewassen heb, het water is ook helder onder de bekleding.

Rik ;)

ik zou inderdaad eens de deurpaneelen eraf nemen.

om te kijken of er folie achter zit, en of die nog goed plakt.

ik zou inderdaad eens de deurpaneelen eraf nemen.

om te kijken of er folie achter zit, en of die nog goed plakt.

Bij mij kwam het zo bij de schakelstang naar binnen, hier recht boven komt namelijk al het water uit de paraffaanbak terecht.... Bij mij door een stommiteit, maar het kan net zo goed als het rubber daar niet goed zit of gescheurd is...

Heb toen maar gelijk dat afvoertje met een stuk slang verlengd tot beneden aan...

Bij mij kwam het zo bij de schakelstang naar binnen, hier recht boven komt namelijk al het water uit de paraffaanbak terecht.... Bij mij door een stommiteit, maar het kan net zo goed als het rubber daar niet goed zit of gescheurd is...

Heb toen maar gelijk dat afvoertje met een stuk slang verlengd tot beneden aan...

@Vinci wrote:Bij mij kwam het zo bij de schakelstang naar binnen, hier recht boven komt namelijk al het water uit de paraffaanbak terecht.... Bij mij door een stommiteit, maar het kan net zo goed als het rubber daar niet goed zit of gescheurd is...

Ja, ik heb dat topic aandachtig gelezen, Ik ga dit zeker doen.

Ik was dit al van plan maar nu, dat er water via die schakelstang ook naar binnen kan komen, zal

ik er vaart achter zetten.

Rik ;)

@Vinci wrote:Bij mij kwam het zo bij de schakelstang naar binnen, hier recht boven komt namelijk al het water uit de paraffaanbak terecht.... Bij mij door een stommiteit, maar het kan net zo goed als het rubber daar niet goed zit of gescheurd is...

Ja, ik heb dat topic aandachtig gelezen, Ik ga dit zeker doen.

Ik was dit al van plan maar nu, dat er water via die schakelstang ook naar binnen kan komen, zal

ik er vaart achter zetten.

Rik ;)

@saluma wrote:Kan van alles zijn:

Ook aan deze punten ga ik zeker aandacht besteden....

Rik ;)

Terug
Naar boven